Spring naar bijdragen

Rijden op Gas


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een vraagje over het rijden op gas, ik rij zelf denk ik dit jaar

ongeveer zo'n 2000 miles op jaar basis en ik vraag me af of het inbouwen van gas zinvol is.

Op bezine rij ik nu ongeveer 1 op 5 en wat zal dat zijn op gas.

Ik ga ook vaak met de caravan weg ongeveer van 1500 kg wat zal hij dan op gas verbruiken.

En wat moet dat ongeveer kosten dat gas inbouwen.

Alvast bedankt voor jullie input.

MVG

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij ook.. een LPG installatie is best duur, voordat je dat hebt terugverdiend met een 3200 km. per jaar.

3200 km op benzine kost je dus een € 950,-

Op gas (1:3,5 genomen) een € 450,-

Dan bespaar je ruwweg € 500 per jaar.

Ik ben niet op de hoogte van nieuwprijzen van LPG installaties.

Maar ik schat dat je er toch een 4 a 5 jaar over doet om in de plus te raken.

Meer km maken helpt wel.. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een instalatie kost ongeveer 1500 .Ik heb ook een wagoneer en wel op gas en rijd ook weleens met een caraven van 1300 kg gas is wel fijn en ik denk dat jij het er binnen 3 jaar uit hebt . ga maar eens een keer naar frankrijk op en neer met de caraven dan bespaar je echt veel je rijd al gouw 2500 km doe dat maar is op benzine. ik heb een imco op de wagoneer en ook op mijn cj . ik rij rustig en kan 1op5 makkelijk halen op gas . groeten arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem achter de achterbank liggen een 110liter tank dus kan 80liter tanken maar ik zit er hard aan te denken om hem onder de auto op de plaats van het rezerve wiel te leggen .dan heb ik wel een andere tank nodig en moet ik mijn rezerve wiel achterin zetten net als bij een range rover .

Het grote voordeel is dat je dan je achterbank weer plat kan leggen en een bestelbus aan ruimte hebt. dan kun er luxe in overnachten na enige gordijnen aanpasingen

Groeten Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

hoi heb 2 weken geleden een prins inlatenbouwen achter ipv een achterbank het is een 120ltr tank en hij is daarom wat boller(pas nog goed ivm je dustdek) rijden doet ie als een speer en hij rijd er na mijn mening ook nog rustiger op. 98 ltr vulling en daarop rij ik pm 650 km dus zeker niet gek voor een 4 ltr...zou het direct weer doen (de vulnippel heb ik onder zitten op de tankbeschremplaat daar waar normaal de uitlaat langs loopt en met eht nieuwe systeem van vulnippels is deze zo klein dat je hem bijna niet ziet(1,8 cm aan diameter)

mvgrt william

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tzummie,

Nee ik heb nog niet gekozen, ik rij niet meer dan 1800 miles per jaar en het verbruik op gas met caravan gaat naar de 1 op 3 toe.

Ik ben nog aan het twijfelen, maar zal zeker gaan rondbellen als het een ja wordt er zijn groten verschillen. Bedank voor je reaktie.

GR

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hi Henk

Waarom doe je het niet zelf?

scheelt je een hoop geld en je kan nog kiezen ook!

Heb zelf een 102 liter ringtank onder de auto hangen van vogels autogas.

en dikke leidingen impco E verdamper en CA425 volgasmixer.

Heb dus geen benzine meer!!!!!!!!!

reserve wiel heb ik ook niet meer, heb in plaats daarvan een pompje en zo'n bus met slime en van die vetertjes om in een evt gat in je band te proppen.

anders kan je ook je reservewiel op je dak maken, 2 paris dakar stickers op de zijkant en iedereen denkt dat t zo hoort hahahaha geintje.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Hee Hallo,

Ik had ook zo'n vraag gesteld, ben uiteindelijk beland bij een garage te Arkel bij deze meteen de link: http://www.aca-lpg.nl/ het is in de buurt van Gorinchem.

Ik ben erg te spreken over de gehele garage (nooit eerder gezien/gehoord) en de installatie werkt perfect. Een onderbouw ipv het reservewiel, ze fresen wel ff een gedeelte weg wat het resrevewiel vasthoudt (niet meer nodig) waardoor de tank van 95 liter perfect psat en deze zie je dus ook niet onder de Jeep uitkomen als je er achter staat. Dit zag ik bij een aantal Jeeps nl WEL, wat dus niet nodig is (scheelt ca 15 a 20 cm!)

De montage is dusdanig gedaan dat de vulopening naast onze trekhaak zit en je ziet er niks van (je hoeft dus ook niet links of rechts van de pomp te staan).

greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jah,

FF vergeten te melden dat ik al op vakantie ben geweest met mijn monstertje en ondanks de behoorlijk zware aanhanger bleef ons Jeepje ruim 1 op 5 rijden op LPG !

Uiteraard mot ik nu wel ff melden dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie betekenen voor de toekomst.

Maar ons Jeepje is nu eigenlijk al goedkoper als "onze Opel Astra station". We moesten toch een nieuwe dus waarom niet iets MOOIS !

greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...