RTreffers Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 De cruiscontrol van mijn Cherokee werkt ineens niet meer. Ik heb de draden nagelopen en deze lijken goed te zijn. De draad loopt onder mijn stuurkolom naar een conector, uit deze contector komen vervolgens meerdere draden die een kabelboom ingaan... Ik kan overigens ook nergens een zekering vinden van de CC. Iemand een idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 Check je vacuum leidingen onder de kap eens of daar niets van los hangt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 schakelaars op stuur willen ook wel eens nukken geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 sleepring onder je stuur wil ook wel eens op zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeper07 Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 Ik wel eens gehad, weliswaar niet bij een Jeep, dat de remschakelaar kapot was. Dan werkt je cruisecontrol ook niet meer. Bij het intrappen van je rem moet de cruisecontrol ook worden uitgeschakeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst March 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 Check je vacuum leidingen onder de kap eens of daar niets van los hangt... Er lopen erg veel leidingen, waar kan ik deze aan herkennen? sleepring onder je stuur wil ook wel eens op zijn Sleepring? Wat is dit? en hoe ziet dit eruit? Ik wel eens gehad, weliswaar niet bij een Jeep, dat de remschakelaar kapot was. Dan werkt je cruisecontrol ook niet meer. Bij het intrappen van je rem moet de cruisecontrol ook worden uitgeschakeld. Dan zou het remlicht ook niet meer werken neem ik aan? Deze werkt echter wel gewoon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 Vaak zijn het de draden die uit de handel komen en de stuurkolom in gaan.De draden breken dan op deze overgang. Het probleem is alleen dat je dit niet zo kan zien maar met doormeten kan je er wel achter komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Vaak zijn het de draden die uit de handel komen en de stuurkolom in gaan.De draden breken dan op deze overgang.Het probleem is alleen dat je dit niet zo kan zien maar met doormeten kan je er wel achter komen. Doormeten? De draadjes gaan (volgens mij) over in één connector... Hoe kan ik dit meten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 in de fsm staat dit stap voor stap...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Wat ik een keer gehad heb was het volgende: Het plastic dopje wat de kabel op de gashendel? op de motor vasthoud was afgebroken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 in de fsm staat dit stap voor stap...... Heb ik al even in gekeken maar kan het niet vinden. Mijn Engels is daar en tegen ook érg beroerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Ik heb even een foto gemaakt naar aanleiding van de vorige topic. foto 1 is de kabel waar hij op de "gashendel" zit. Deze is wel bevestigd, maar staat totaal niet onder spanning. Als ik gas geef komt deze kabel zelf helemaal los te liggen. foto 2 is (volgens mij) de vacuum, of hoe dit ook precies mag heten. Hier gaat de kabel naartoe. foto 1 foto 2 Kunnen jullie mij wellicht nu verder helpen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Ik heb even een foto gemaakt naar aanleiding van de vorige topic.foto 1 is de kabel waar hij op de "gashendel" zit. Deze is wel bevestigd, maar staat totaal niet onder spanning. Als ik gas geef komt deze kabel zelf helemaal los te liggen. foto 2 is (volgens mij) de vacuum, of hoe dit ook precies mag heten. Hier gaat de kabel naartoe. foto 1 foto 2 Kunnen jullie mij wellicht nu verder helpen? Klopt ,als de cruise-control trekt het vaccum (membraam) in de pot de kabel aan en strak. (normaal staat hij altijd los) Dus de aansturing krijgt hij niet , meestal het kabeltje in de stuurkolom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Klopt ,als de cruise-control trekt het vaccum (membraam) in de pot de kabel aan en strak.(normaal staat hij altijd los) Dus de aansturing krijgt hij niet , meestal het kabeltje in de stuurkolom Maar moet deze kabel dan niet standaard op spanning staan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Maar moet deze kabel dan niet standaard op spanning staan? Neen , want anders zou hij gaan trekken (als je normaal gas geeft) , aan de vaccum-pot volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Heb ik al even in gekeken maar kan het niet vinden. Er is zelfs een apart hoofdstuk voor. En dit gaat nog over een 93er ook. Heb je al contactspray op de schakelaars geprobeerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst March 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 Er is zelfs een apart hoofdstuk voor. En dit gaat nog over een 93er ook.Heb je al contactspray op de schakelaars geprobeerd? Volgens mij heb ik dan een andere Manuel.... WElke is dit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 is de zelfde die ik je gestuurd heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst March 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 Heb de handleiding even bekeken, kom er echter dan nog niet uit (schaam, schaam, schaam)... Mijn Engels is nog erger dan beroerd dus denk dat hier het probleem ligt. Ik heb vanmiddag de draden even nagemeten. Mijn bevindingen zijn; foto1; groene en blauwe draad hebben constante spanning rode draad schakelt zodra ik op de knop van de cruiscontrol druk om in te schakelen gele draad schakelt zodra ik de knop (schuifje) indruk om te versnellen foto2; draden lopen naar deze connector foto3; het bovenste spoor heeft geen spanning, ook niet als ik een van de knoppen gebruik het onderste spoor heeft constante spanning, deze loopt waarschijnlijk naar de groene en blauwe draad. WIE KAN MIJ VERDER HELPEN.... Ben nu eenmaal (nog) niet kundig genodig om zelf het probleem vast te stellen foto 1 foto2; foto 3; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast wjj Geplaatst March 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 soory verkeerde topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2007 Werkt nog steeds niet....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2007 Wie oh wie kan en wil mij helpen met dit probleem. Ik moet binnenkort naar Duitsland en zou dan graag mijn cruisecontrol werkend zie..... Heeft er iemand tijd en zin om samen met mij te kijken naar het probleem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2007 Ik zou als eerste kijken of er foutcodes zijn, als het een electronisch probleem is dan wordt dat 9 van de 10 keer aangegeven. Zeker weten dat je dan een stuk geholpen bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2007 Ik zou als eerste kijken of er foutcodes zijn, als het een electronisch probleem is dan wordt dat 9 van de 10 keer aangegeven.Zeker weten dat je dan een stuk geholpen bent. Of vraag JeepEd , misschien die mee kan kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RTreffers Geplaatst April 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2007 Ik zou als eerste kijken of er foutcodes zijn, als het een electronisch probleem is dan wordt dat 9 van de 10 keer aangegeven.Zeker weten dat je dan een stuk geholpen bent. Ik heb van de week gekeken, toen kreeg ik geen foutmeldingen. Lijkt me sterk dat hij die nu wel geeft.... Ik zal kijken zodra mijn meissie met de auto terug is. Als de schakelaar bij het rempendaal niet werkt, moet dit dan uit de foutcodes te herleiden zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.