Spring naar bijdragen

Cruiscontrol Werkt Niet Meer... (nieuwe Foto's Toegevoegd)


RTreffers
 Share

Recommended Posts

Ik heb van de week gekeken, toen kreeg ik geen foutmeldingen.

Lijkt me sterk dat hij die nu wel geeft....

Ik zal kijken zodra mijn meissie met de auto terug is.

Als de schakelaar bij het rempendaal niet werkt, moet dit dan uit de foutcodes te herleiden zijn?

Als je in de service-manual kijkt , staat precies stap voor stap hoe je de cruise-control kan controleren , en moet doormeten.

(blokschema volgen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zoals bij meerdere bekend werkt mijn cruiscontrol niet :worshippy:

Nu denk ik zelf dat het hem zit in het aansluit 'nippel' op het inlaadspruitstuk.

Denk dat deze geen vacuum meer trekt omdat de terugslagklep hierin niet open gaat.

Nu wil ik graag jullie mening/advies.

Moet het zo zijn dat ik met mijn mond lucht door dit 'nippel' moet kunnen blazen?

Nu krijg ik er namelijk op geen enkele wijze lucht doorheen.

Onderstaan een foto;

DSC00920.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dat klepje wat je laat zien op de foto, tussen de vacuum zit. Dan zal hij vanaf 1 zijde als je zuigt lucht door moeten laten. Deze zijde moet aan de motor zijde zitten mijn inziens.

Ik woon jammer genoeg niet in de buurt van Harderwijk.

Anders zou ik wel even langs komen. Ben ook nieuwsgierig aan het worden wat dit zou zijn. Bij mij werkte het ook een keer niet door een los slangetje. Verder werkte alles goed.

Ik lees het verder nog wel....

Groetjes en sterkte...

En als ik iets weet of vindt dan laat ik het je weten.

* Als het goed is dan is de schakelaar 6 pins.

- pen 1 en 2 brake sensor

- pen 5 en 6 licht circuit

- pen 3 en 4 zijn van het speed control circuit

Persoonlijk na het lezen wat ik vanavond heb gedaan denk ik dat daar het probleem zit.

* Controleer goed op vacuum lek.

* Doet de snelheids meter het nog goed.

Kijk verder goed alle connectors na. (bij rempendaal en bij servo van speedservo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle slangen zien er goed uit.

Van de week was ik bij een maatje en deze blies toen met zijn mond door het ventiel op de foto, toen ging het eerst erg moeilijk en hoorde je (volgens mij) hem op een gegeven moment los klikken. Hierna kan de lucht er volgens mij redelijk makkelijk doorheen. Nu is er helemaal geen lucht doorheen te krijgen...

Heb alle slangen nagelopen en bekabeling ziet en ook nog goed uit.

Ik ga eens kijken of ik dit ventiel of hoe het ook heten mag los kan verkrijgen, deze monteren en resultaat bekijken.

Kilometerteller werkt ook zonder problemen, mag ik hopen althans :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controleer echt je remschakelaar.

Deze heeft vaker een probleem.

Remlicht werkt maar de contacten van de speed controle niet.

Dit komt omdat er over deze contacten een heel klein stroompje loopt.

Hierdoor worden deze contacten vuil en met oxidatie.

Sterkte....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Controleer echt je remschakelaar.

Deze heeft vaker een probleem.

Remlicht werkt maar de contacten van de speed controle niet.

Dit komt omdat er over deze contacten een heel klein stroompje loopt.

Hierdoor worden deze contacten vuil en met oxidatie.

Sterkte....

Ik heb zojuist even de remlicht schakelaar bekijken en gemeten. Denk dat idd hier het probleem zit....

Ik heb namelijk maar op twee draden spanning. Eentje is de voeding (denk ik) van de schakelaar, de andere heeft spanning zodra ik het rempendaal indruk. De overige hebben voorzover ik kon achterhalen geen spanning.

Dit is zeker niet goed?

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist even de remlicht schakelaar bekijken en gemeten. Denk dat idd hier het probleem zit....

Ik heb namelijk maar op twee draden spanning. Eentje is de voeding (denk ik) van de schakelaar, de andere heeft spanning zodra ik het rempendaal indruk. De overige hebben voorzover ik kon achterhalen geen spanning.

Dit is zeker niet goed?

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Heb je een schakelaar zoals ik beschreven heb met 6 aansluit pennen.

Anders even vragen of boris nog een schakelaar heeft.

Kan nooit veel kosten denk ik.

En dan weet je het gelijk zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook niet zo kundig , dit is mijn eerste auto met Cruise control ooit.

Wist niet eens dat het boven een bepaalde snelheid pas werkte .

Vandaar dat ik het je vraag.

Weet je dat hij boven een bepaalde snelheid pas werkt?

Dat wist ik :blink:

Hij heeft namelijk tot voorkort altijd gewerkt, echter opeens hield hij ermee op :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Ken het (soortgelijk) systeem wel van een vorige auto;namelijk een*kuch*Chrysler*KUCH KUCH* neon *KUCHHHHH & Hoest.......

Die begint pas spanning te leveren naar de remschakelaar bij de voorwaarde dat ie aangeschakeld is,de snelheid meer dan 55km/u,en ingesteld dus idd werkzaam is. dus 3 voorwaarden die gemaakt moeten zijn voordat je daadwerkelijk iets kunt meten.

Dus handiger is 't om weerstanden op de schakelaar te meten of ie idd wel in en uitschakelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Ken het (soortgelijk) systeem wel van een vorige auto;namelijk een*kuch*Chrysler*KUCH KUCH* neon *KUCHHHHH & Hoest.......

Die begint pas spanning te leveren naar de remschakelaar bij de voorwaarde dat ie aangeschakeld is,de snelheid meer dan 55km/u,en ingesteld dus idd werkzaam is. dus 3 voorwaarden die gemaakt moeten zijn voordat je daadwerkelijk iets kunt meten.

Dus handiger is 't om weerstanden op de schakelaar te meten of ie idd wel in en uitschakelt.

Ben al niet zo'n kei in meten, laat staan met weerstanden en dergelijke :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bedoeling is dat als je je multimeter(met batterij) op ohm zet en je niet remt normaal weerstand moet meten op bepaalde(weet zo niet welke) contakten op de schakelaar(die van de remlichten kun je gebruiken om te testen(meter zal uitslaan bij remmen;zelfde waarde die je meet als je de pennetjes van je multimeter tegen elkaar houdt en niets als je niet remt,immers de schakelaar maakt geen verbinding,geen remlichten dus....

Op die manier kun je de overige testen met alle mogelijke combinatie.

Als ie werkt moet je schakelaar ingedrukt onderbroken(of andersom)weerstand meten of niet. in ieder geval verschillen.

Zoniet is ie kapot. anders doet ie het en zit het euvel elders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bedoeling is dat als je je multimeter(met batterij) op ohm zet en je niet remt normaal weerstand moet meten op bepaalde(weet zo niet welke) contakten op de schakelaar(die van de remlichten kun je gebruiken om te testen(meter zal uitslaan bij remmen;zelfde waarde die je meet als je de pennetjes van je multimeter tegen elkaar houdt en niets als je niet remt,immers de schakelaar maakt geen verbinding,geen remlichten dus....

Op die manier kun je de overige testen met alle mogelijke combinatie.

Als ie werkt moet je schakelaar ingedrukt onderbroken(of andersom)weerstand meten of niet. in ieder geval verschillen.

Zoniet is ie kapot. anders doet ie het en zit het euvel elders.

:bye1::wacko:;)

misschien toch gewoon eens een nieuwe schakelaar bestellen.... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Was ik weer met mijn cruiscontrol.....

Helaas is mijn cruisecontrol na een lange zoektocht nog steeds niet werkend.

Ik zit er over te denken om één voor één de onderdelen te gaan vervangen, maarja waar is dan het einde. Je zult dan zien dat het het laatste onderdeel moet zijn dat ik vervang.....

Heeft iemand nog een goed idee???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...