Spring naar bijdragen

Raar Knopje?


chrisb
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal

bij mij zit onder de knipperlicht schakelaar op het ronde stuurhuis een knopje???? met een groen bolletje. Iemand enig idee waar deze voor is en is dit standaard.

Verder heb ik het probleem dat waarneer ik mijn lichten aan doe het dashboard niet verlicht is alleen als ik de lichtknap naar links draai heb ik licht. Alleen dan zijn alle lichten aan binnen en niet alleen mijn dashboard?

Iemand een Idee?

Oja en waar zit de toeter ergens onder de motorkap?

alvast bedankt

chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder heb ik het probleem dat waarneer ik mijn lichten aan doe het dashboard niet verlicht is alleen als ik de lichtknap naar links draai heb ik licht. Alleen dan zijn alle lichten aan binnen en niet alleen mijn dashboard?

Heb je al wat zekeringen bekeken? Kan best gesprongen zijn.

Die knop naar links is idd interieur verlichting, kan ook nog zijn dat de stekker achter die schakelaar wat los zit.

de claxon doet het nog? laat iemand erop drukken terwijl je kijkt. :P

Knopje op stuurhuis ken ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal

bij mij zit onder de knipperlicht schakelaar op het ronde stuurhuis een knopje???? met een groen bolletje.

Is het een schakelaar of een lampje ?

Heb je een trekhaak ? Kan best een lampje zijn welke oplicht als je er iets achter hebt hangen.

ps. maak een foto van diegene die gaat luisteren naar de toeter :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het een schakelaar of een lampje ?

Heb je een trekhaak ? Kan best een lampje zijn welke oplicht als je er iets achter hebt hangen.

ps. maak een foto van diegene die gaat luisteren naar de toeter :P

Zal vannavond effe een foto van het knopje maken.

MBt de toeter die doet het niet , maar kan de toeter ook nergens vinden? waar moet deze ergens zitten dan ( behalve de knop op het stuur....) Onder de bumper of waar is hij verstopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou me trouwens niks verbazen dat het een zekering is en dat de claxon ook weer werkt als je dashboard verlichting het doet. :P

De dashboard verlichting werk wel als ik de knop helemaal naar links draai, maar dan ben ik net een verlichte kerstboom want dan brand echt alles binnen?

Waar zit de zekering dan van de lichtschakelaar? En zou het niet zo zijn dat als de zekering stuk is de verlichting ook niet werktals de knop naar links gedraait wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verkeerd topic?

Vast... :thumbsup:

Wat de dashboardverlichting betreft:

Als je de schakelaar/regelaar helemaal naar links draait, is die op z'n felst. draai 'm door de "klik", en je interieurverlichting gaat aan.

Proobeer eens voorzichtig om 'm net tegen die "klik" aan te draaien... Waarschijnlijk gaat je dashboardverlichting aan en de interieurverlichting nog nét niet.

Als dat zo is, is de regelbare weerstand in de regelaar defect, en moet de lichtschakelaar vervangen worden om je probleem echt goed te verhelpen.

De clackson, of toeter, zit onder de koplamp(en), achter de bumper. Er kan er aan elke kant één zitten. Wanneer je op de clackson drukt, moet je een relais horen klikken, hoor je dat ook niet, dan hoef je allereerst niet onder de kap te gaan zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Vast... :yes:

Wat de dashboardverlichting betreft:

Als je de schakelaar/regelaar helemaal naar links draait, is die op z'n felst. draai 'm door de "klik", en je interieurverlichting gaat aan.

Proobeer eens voorzichtig om 'm net tegen die "klik" aan te draaien... Waarschijnlijk gaat je dashboardverlichting aan en de interieurverlichting nog nét niet.

Als dat zo is, is de regelbare weerstand in de regelaar defect, en moet de lichtschakelaar vervangen worden om je probleem echt goed te verhelpen.

De clackson, of toeter, zit onder de koplamp(en), achter de bumper. Er kan er aan elke kant één zitten. Wanneer je op de clackson drukt, moet je een relais horen klikken, hoor je dat ook niet, dan hoef je allereerst niet onder de kap te gaan zoeken!

Bij mij doet de toeter het ineens ook niet meer en daarnaast heb ik een lekstroom. (of eigenlijk andersom) Nu heb ik zomaar het idee dat dit met elkaar te maken heeft.... :angry:

Nu was ik vanmiddag een en ander aan het uitzoeken, maar ik hoor ook geen klikje van een relais wanneer ik op de toeter druk...

Waar zou dat relais moeten zitten, onder de motorkap of bij de zekeringen onder het stuur??

Onder de motorkap zit (als je er voor staat) links ook een zekeringenkastje, wanneer ik de achterste rechts verwijder is m'n lekstroom weg. Hier zit onderandere m'n radio op.

Zit de toeter en de radio op de zelfde zekering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de zekeringenkast onder de motorkap zitten zeg maar de "hoofdzekeringen". Eén daarvan is een 50A die doorleidt naar de zekeringenkast onder het dashboard. 10 tegen 1 dat met het verwijderen van die zekering geen enkele accessoire het meer doet.

Als je een electrische antenne hebt, zou ik die ook nakijken, want daar zit een automatische schakeling op en tot mijn bittere ervaring leverde dat na een dagje staan ook een lege accu op (natuurlijk in de stromende regen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de zekeringenkast onder de motorkap zitten zeg maar de "hoofdzekeringen". Eén daarvan is een 50A die doorleidt naar de zekeringenkast onder het dashboard. 10 tegen 1 dat met het verwijderen van die zekering geen enkele accessoire het meer doet.

Als je een electrische antenne hebt, zou ik die ook nakijken, want daar zit een automatische schakeling op en tot mijn bittere ervaring leverde dat na een dagje staan ook een lege accu op (natuurlijk in de stromende regen).

Ik had idd al de stekker uit m'n antenne getrokken, maar de lekstroom was ondertussen alweer verdwenen... :rolleyes:

Geen idee, want ik heb niets veranderd, alleen al m'n zekeringen eruit gehaald en weer terug gestopt... Nu blijft dus alleen nog de vraag over de toeter over...

Zit er een relais tussen, want ik hoor niets klikken en dat komt niet omdat m'n toeter gaat :glare:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...