Spring naar bijdragen

Automaat Verversen?


Recommended Posts

Ik vroeg mij af of de olie van de automaat van mijn grand nooit ververst hoeft te worden.

Het gaat om een Diesel uit 2002 met de mercedes motor en bak.

Volgens de dealer zat hierin "long life" olie en hoeft deze volgens Chrysler specificaties alleen vervangen te worden als er problemen met de bak zijn. Echter vertelde hij er gelijk bij dat Mercedes ondertussen een ander standpunt in heeft genomen.

Wie weet hier meer van en kan mij vertellen wat te doen met deze automaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat over verversen van een automaat?

Niet toevallig over bedrijfs spionage of andere secret service's? :P

Het is jouw Jeep: ververs dat ding.

Ga naar winkel -> koop ATF -> kruip er onder-> schroef teen en ander los -> laat m uitlekken -> gooi er nieuwe in-> schroef alles weer vast. :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg mij af of de olie van de automaat van mijn grand nooit ververst hoeft te worden.

Het gaat om een Diesel uit 2002 met de mercedes motor en bak.

Volgens de dealer zat hierin "long life" olie en hoeft deze volgens Chrysler specificaties alleen vervangen te worden als er problemen met de bak zijn. Echter vertelde hij er gelijk bij dat Mercedes ondertussen een ander standpunt in heeft genomen.

Wie weet hier meer van en kan mij vertellen wat te doen met deze automaat.

Zolang de olie roze/rood is en zoetig ruikt. is deze nog in orde.

Wanneer de olie bruinig is of naar verbrande pannekoek ruikt is de olie zeker aan vervanging toe.

Enne, als je de olie uit de bak hebt laten lopen, doe dan liever weer verse olie erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het bijna altijd eens met Beest maar nu niet. Oude olie niet terug mikken. Als je het er toch uit heb gebruik dan nieuwe. Altijd beter dan de gebruikte. Kan namelijk ijzerslijpsel inzitten dat je niet ziet.... Dus toch maar nieuwe, ATF is niet zo verschrikkelijk duur... :whistle::thumbsup:

waneer de olie er goed uitziet en ruikt kan je het rustig terug gooien..automaat olie hebben we het over he..

het gaat niet om de goedkoopigheid van hergebruik, maar meer om de keringen enz.

komt wel eens voor dat na olie verversen de zaak ineens gaat lekken, en dat kan je zo voorkomen....

vraag me niet hoe en wat, maar tis zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...