Spring naar bijdragen

Beginnersproject: Duc's Xj


DUC
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 135
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mooi dat je er wat aan hebt. Heb ik 't in ieder geval niet voor niets gepost.

Een tip nog: als je alleen gaat sleutelen, is het bij het terugplaatsen van het kachelhuis wel handig enige hulp erbij te hebben. Je kunt namelijk niet zien of de bouten van het kachelhuis + airco-/radiateurleidingen goed voor de openingen in het schutbord zitten. Als er iemand mee kan kijken scheelt dat een hoop gepruts.

Hoor ik hier nou een vrijwilliger praten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duc zou je misschien een foto van je nieuwe wielen onder de auto plaatsen? ben namelijk erg nieuwsgierig...

Ik heb ze er nog niet onder omdat ik er nog een 3,5" lift onder wil zetten en ik eerst in de oude setting nog op vakantie ga.

Maar het zijn deze velgen, die ik zwart heb laten spuiten. En hier zitten ook 31ers op - maar zonder lift dus:

930294297_d173125c1f_z.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Jeep is weer APK gekeurd, maar wel met vervangen remmerij achter (notabene vorig jaar gereviseerd met de apk, maar de boel zat weer vast) en de aandrijfas is vervangen. Hij hakte wat met sturen en de rechter as bleek krom.

Samen met OGDAK ook nog even naar de tussenbak gekeken. Hij maakt 'n tamelijk gonzend geluid in z'n parttime 4x4 en kwam de laatste tijd steeds moeilijker uit de 4x4. Weliswaar stangenstelsel vastgezet en olie gecontroleerd (mooi schoon en rood) maar het had nauwelijks effect. Ik laat nu toch maar de tussenbak vervangen.

Betekent wel dat m'n liftkitje nog maar even moet wachten. Want de airco moet ook nog ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussenbak is toch open geweest en (deels) gereviseerd. M.n. de lagers vertoonden fikse slijtage.

Wat-ie had liggen paste toch niet 1:1.

Morgen de XJ weer ophalen. Kijken hoe hij nu rijdt, dan de airco nog fiksen en dan eindelijk eindelijk eens een liftkit bestellen etc ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zo, weer wat nieuwe activiteiten

- 2e hands wrangler-velg (gelijk aan wat ik al had) besteld en geleverd gekregen, deze week ff langs de spuiter brengen. Voor reservewiel.

- Airco-verdamper besteld en binnen; binnenkort (zeker met dit weer) aan de slag om die in te bouwen.

Liftkit besteld bij Nico in Wommels. Uiteindelijk is het de 3,5" RE super ride geworden. Ik hoop dat ik hiermee compleet ben:

RE 1600 Adjustable Front Track Bar ($164,99)

RE 2120 T-case lowerking kit ($21,99)

RE 6025 3,5"super ride ($584,99)

RE 1198 Sway Bar Disconnect snapper pin set ($8,99)

RE SK010634RXT Twin Tube Shock kit ($199,99)

Helaas staat de liftkit nog tot 5 juni in backorder, dus dat is nog ff wachten. Nou ja, eerst maar airco en reservewiel in orde maken.

Ik zit nog wel te prakkezeren over de plek voor het reservewiel. Op het dak leggen vind ik niks; op de rails op het dak te weinig stabiel. Dan maar een roofrack (maar is duur). Evenals een tire-carrier, waarbij tevens het nadeel speelt dat ik niet de bumper kan hebben die ik eigenlijk wil.

Ergo: komende vakantie zal 't reservewiel waarschijnlijk gewoon in de achterbak liggen :D

bewerkt door DUC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 31ers kan wel staand in de achterbak. Alleen zal je de lengte van de draadeinde moeten aanpassen en een ander voetje op de bodem maken.

Je hebt dan wel wat meer ruimte tussen het wiel en zijkant auto. (voor gereedschap enz)

Ik heb 't geprobeerd, maar dan zit ik toch klem tegen de achterklep. Heb wel het idee dat deze 31" (goodyear duratrac) groot uitvallen. Zeker tov de grabbers die ik er eerder onder heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

't Is ff stil geweest, maar we hebben nu een mooie slag gemaakt.

Allereerst moest voor de 2e x het dashboard eruit. Met het vervangen van de kachelradiateur bleek de airco-verdamper de geest te hebben gegeven. Maar daar kom je dan natuurlijk bij afvullen pas achter. Deze is dus voor de zomer vervangen.

Voor een totaaloverzicht aan foto's van beide operaties:

http://www.flickr.co...723068193/show/

Daarna hadden we afgelopen vakantie in Zweden een beetje pech: niet alle wegen waren even goed en daardoor had de ophanging van de uitlaat het op beide punten begeven. Voor een uurtje werk werd

bewerkt door DUC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik je voor zover ik kan zien de originele shackle nog? Ga je die nog veranderen of laat je dat zo.

Verder geen last van trillingen ofzo?

De 3.5 RE is in werkelijkheid een 4 inch lift vandaar mijn vraag.

Ja, de originele shackle zit er nog. Trillingen weet ik nog niet; we zijn nog niet helemaal klaar (planning is maandagavond) en ik heb er nog niet mee gereden. Dan laat ik wel weer van me horen.

Die 4" zou wel kunnen - ik heb er nu 31" onder maar wel de Goodyear duratrac en die lijken wat gro(o)t(er) uit te vallen. E.e.a. past echter goed en ziet er goed uit.

I'll keep you posted.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de originele shackle zit er nog. Trillingen weet ik nog niet; we zijn nog niet helemaal klaar (planning is maandagavond) en ik heb er nog niet mee gereden. Dan laat ik wel weer van me horen.

Die 4" zou wel kunnen - ik heb er nu 31" onder maar wel de Goodyear duratrac en die lijken wat gro(o)t(er) uit te vallen. E.e.a. past echter goed en ziet er goed uit.

I'll keep you posted.

Geen idee natuurlijk of jij er ook intensief mee zal gaan terreinrijden maar de RE bladen leveren een behoorlijke flex en met de bestaande shackle is de kans aanwezig dat bij een flinke flex de shackle je hierin zal beperken daar deze niet voldoende ruimte bied.

Ik had in het begin de 4.5 RE bladen onder de xj zitten en kwam er toen mbv de heftruck achter dat ik de RE veerbladen niet maximaal kon gebruiken qua flex met de originele shackle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...