Spring naar bijdragen

Cj Dagelijks Gebruik?


Recommended Posts

hallo iedereen. ik reed tot voor kort met een wrangler yj van 94 2.5je. die heeft een dronken dame pas bij elkaar gekeerd door er op te knallen.

nu overweeg ik de stap naar een cj5 omdat ik die met een 5.2 v8 getuned kan kopen van een vriend.

nu de vraag: ik zou hem uiteraard ook graag hoger maken. verenlift van 2 of 4 inch en bodylift 7cm met 33 er bandjes.

is dit nog doenbaar voor dagelijks gebruik?

het is helemaal niet de bedoeling om hem te gaan afbeulen maar ik wil er graag wel overal mee naartoe bollen( zelfs italie).

ik heb ook gehoord dat de steekassen makkelijk stuk kunnen gaan van dit exemplaar omdat hij zoveel power zou hebben; is dit makkelijk en niet te duur te vervangen door sterkere?

maar zoals reeds gezegd is het niet de bedoeling om voor elk rood licht de straat om te ploegen.

alvast tnx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik rijd zelf ook met een CJ (wel een 7 en geen 5) met een V8 360 staat op brede assen (weet niet of CJ5 ofp brede assen staat of niet?) maar in alle geval ik rijd dus dagelijks met de CJ naar vriendin, werk, ardennen enzovoort. Italie of een ander buitenland heb ik nog niet geprobeert maar denk dat dit ook wel zal lukken als hij technisch goed in orde is. ik rijd er dan ook nog eens op het terrein mee en heb tot nu toe "nog" geen as naar de kl....n gereden, het zal er inderdaad van af hangen hoe je met de wagen rijd ik heb over het algemeen een zeer rustige rijstijl dus zal misschien daarmee zijn dat weet ik niet? misschien zijn er andere mensen hier met een zwaardere voet die al veel meer last gehad hebben.

heb wel al veel gelezen dat een CJ5 nogal klein is en niet comfortabel, als je zegt dat je er lange reis mee wilt maken is dit misschien niet zo positief?

mvg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, we kunnen ook met een gewone wagen hoor maja, jeep, open, goe weer... voor mij is de keuze rap gemaakt.

ik ben zelf ook een kalme rijder omdat ik besef dat een amerikaan is gemaakt om rustig en heeel veeeel kms te doen maar niet om te racen.

dus daar geen probleem.

comfortabel is met wat creativiteit wel goed te maken niet?

een achterbank wil ik er wel in voor de kindjes. weet iemand welke bank erin een cj5 past? die van de yj niet zeker?

en nog een klein probleempje. er is geen achterklep voorzien. dus de achterkant is volledig dicht. is dat op te lossen ( slijpwerkk e.d.) ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een achterbank wil ik er wel in voor de kindjes. weet iemand welke bank erin een cj5 past? die van de yj niet zeker?

Daar is elders op dit forum al 'n topic over. Wel over 'n YJ, maar wellicht doe je wat suggesties op:

http://www.jeepforum.nl/index.php?showtopi...p;hl=achterbank

Je kunt ook twee kuipstoeltjes overwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagelijks gebruiken kan prima...

Ik rijd inmiddels iedere dag met Dark naar mijn werk en dat is prima te doen.

Italie is een tyfus eind rijden..in een cj lijkt die afstand nog groter maar persoonlijk zou ik het aandurfen...het is maar een beetje waar je grens ligt en hoeveel comfort je verwacht en nodig hebt.

Wat de steekassen betreft,ik rijd nu met 35 ers en met 33 ers had ik al dat bij grof geweld de kruisen gingen en dat zal nu dus nog sneller gebeuren maar ik rijd met originele assen en kruisen.

De bedoeling is dit te up-graden met alloy steekassen en kruisen, echter verleg je hiermee natuurlijk het probleem naar andere onderdelen maar het ligt allemaal aan je rechtervoet....

Prijs van steekassen is wel fiks...reken op 500 euro voor een goede set en mischien wel meer.

kruisjes zijn niet zo duur,helaas gaat niet altijd alleen het kruisje kapot maar soms beschadig je ook het oog waar het kruisje inzit en moet je alsnog een nieuwe as kopen..

Veel succes !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok tnx,

rustig rijden dus maar.

iemand heeft mij naar een andere topic verwezen voor het achterbank probleem... dat was idd voor de yj, en die is er dus niet meer. maar zou de yj bank in de cj5 passen?

en het achterklep probleem is ook nog niet ter sprake gekomen.

iemand op de hoogte hiervan?

nog een vraagje over het rijgedrag van de cj... zwiebert hij echt zo erg over de baan al dan niet verhoogd?

stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok tnx,

rustig rijden dus maar.

iemand heeft mij naar een andere topic verwezen voor het achterbank probleem... dat was idd voor de yj, en die is er dus niet meer. maar zou de yj bank in de cj5 passen?

en het achterklep probleem is ook nog niet ter sprake gekomen.

iemand op de hoogte hiervan?

nog een vraagje over het rijgedrag van de cj... zwiebert hij echt zo erg over de baan al dan niet verhoogd?

stefan

Ik weet niet of een YJ bankje past maar je zou ook eens naar 2 voorstoelen van een mini kunnen kijken, of de achterbank van een Suuz samurai...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok tnx,

rustig rijden dus maar.

en het achterklep probleem is ook nog niet ter sprake gekomen.

iemand op de hoogte hiervan?

nog een vraagje over het rijgedrag van de cj... zwiebert hij echt zo erg over de baan al dan niet verhoogd?

stefan

Achterklep kun je uiteraard zelf maken mar dat is dan wel een beetje afhankelijk van hoe handig je bent.

Het rijgedrag is afhankelijk van de wijze van verhogen en de banden keuze maar je kunt er van uit gaan dat een verhoogde cj niet stuurt als een sportwagen.

Met die storm vorige week moest ik echt wel werken om de jeep op de baan te houden !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achterklep in de body maken is geen probleem. De body word op de hoeken gesteund door het chassis, hij zal hierdoor niet uit elkaar vallen. Je kunt ook overwegen om de bovenzijde te versterken met een hoekprofiel.

Heb zelf eerder een CJ7 achterklep in een Nekaf gemaakt. Aangezien een Nekaf body gelijk is aan een CJ5, moet dit zo kunnen. Heb eerst een raamwerkje gemaakt van hoekstaal, hier paste het klepje in. Daarna het raamwerk op de achterzijde afgetekend en uitgeslepen. Door het hoekprofiel over het plaatwerk te laten vallen was de slijpnaad gelijk afgewerkt.

Voor onze huidige CJ5 hebben we zelf een bankje gemaakt. Kant en klaar is natuurlijk makkelijker. Maar je zult waarschijnlijk erg weinig ruimte overhouden achterin.

Op verzoek mail ik je de foto's wel even.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik rijdagelijks woon werk verkeer: 17 km heen en weer terug. Mijn Cj7 diesel (Isuzu) rijdt 1 op 11. Ik heb veel gemak van het webasto standkacheltje wat ik er in heb gezet, want hij wordt niet echt warm. Verder is het een standaard oud beestje, wat altijd start, maar wel wat minpuntjes heeft. Ik tob met lekkages van regenwater, vooral na het monteren van de hardtop. Bij regen loopt het water achterlangs het dashboard. Dat komt de werking van schakelaars en controlelampjes niet ten goede. Kitten van de voorruit heeft e.e.a. iets verbeterd.

Heb nog ouderwetse 55 lampen, wat feitelijk op onverlichte wegen te weinig is. Heb daarom setje mistlampen gemonteerd.

Ondanks alles blijft het rijden geweldig: elke dag twee keer hobbyen!!

groeten, Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...