Spring naar bijdragen

Iemand Ooit Geprobeerd (2.7 Crd)


Recommended Posts

Nog nooit van gehoord, het lijkt me weinig kwaad te kunnen. Ik weet ook niet in hoeverre tweetakt olie bij diesel verbrandt.

Misschien dat het residu wat eventueel achterblijft wat helpt bij smering.

Persoonlijk zou ik kijken voor een ander type motorolie voor je dit gaat proberen in een wat nieuwere diesel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het persoonlijk niet doen enwel om onderstaande reden:

De CRD injectoren zijn gemaakt om in te spuiten met drukken van circa 1600BAR,

als in de brandstof dan ook maar een geringe vuiligheid zit kan je zelf wel raden wat er gebeurt.

Het is bij CRD dan ook bijzonder belangrijk om goede, verse diesel te tanken.

Het voordeel bij CRD is dat deze door het nieuwe inspuitsysteem veel stiller gaan draaien.

Door de veel gecontroleerdere inspuiting gaat een veel gecontroleerdere verbranding onstaan

waardoor het typische dieselkloppen minder zou moeten zijn.

Mij hebben ze altijd gezegd dat bij CRD enkel zeer zuivere diesel mag getankt worden,

zelfs additieven moeten vermeden worden. (enkele merken hebben er speciaal voor CRD)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn truckjes die we bij "ouderwetse" dieselmotoren wel uithaalden. Alleen nam je dan gewoon motorolie... Een koffiekopje op een volle tank, en de motor werd rustiger ( pomp en verstuivers hoorde je minder). In de winter deed je een litertje benzine in een volle tank, tegen het vlokken.

Moderne diesels zijn daar echter allergisch voor! Zoals wrangler_tj ook al schreef. Niet doen dus!! ( Komt nog bij dat ook de dieselolie van tegenwoordig beter is dan die van "vroeger"...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze loopt er anders prima op:

duramax_engine.jpg

6.6l V8 turbo diesel

Originally posted by Chevrolet

GM claims the Duramax is the most powerful diesel engine ever developed for a pickup truck. It's rated at 300 horsepower at 3100 rpm and 520 ft-lb of torque at just 1800 rpm.

-oops-... beetje off-topic :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze loopt er anders prima op:

duramax_engine.jpg

6.6l V8 turbo diesel

-oops-... beetje off-topic :P

Maar ja, GM=Opel=Daewoo en dat is geen Jeep!

En Jeep is waar we tenslotte allemaal voor hier zijn.

Maar zonder kolder, zijn er tips om het rauwere lopen van een CRD vanaf pakweg 3000min-1 wat tegen te gaan (en dan geen advies om beneden de 3000 toeren te blijven)?

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is eigenlijk de km stand van deze, want het is nou eenmaal zo dat iedere diesel rauwer wordt naarmate hij ouder wordt.

dit komt omdat de mooie verneveling minder wordt en de verbranding minder gecontroleerd.

dit wordt ook mede gevormd door koolaanslag op de verstuivers, en als je hier nu extra olie bij gaat voegen wordt het alleen maar erger.

je zou je verstuivers kunnen laten testen en eventueel laten reinigen.

p.s. dit is toch een mercedes motor, of mag dat dan weer wel :P lol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is eigenlijk de km stand van deze, want het is nou eenmaal zo dat iedere diesel rauwer wordt naarmate hij ouder wordt.

dit komt omdat de mooie verneveling minder wordt en de verbranding minder gecontroleerd.

dit wordt ook mede gevormd door koolaanslag op de verstuivers, en als je hier nu extra olie bij gaat voegen wordt het alleen maar erger.

je zou je verstuivers kunnen laten testen en eventueel laten reinigen.

p.s. dit is toch een mercedes motor, of mag dat dan weer wel :P lol

Kilomerstand is bijna 160.000 km, gaat´ie dit weekend overheen.

Maar bij 110.000km is de kop vervangen en ik neem aan dat de verstuivers dan mee vervangen worden.

Zou een Busje Forté diesel fuel conditioner iets kunnen doen, iemand hier ervaringen mee?

En een Mercedes motor zou juist rustiger moeten lopen!

Wellicht dat het komt omdat een ML hydraulische motorsteunen heeft en een GC gewoon rubberen steunen heeft, deze dempen trillingen en geluid blijkbaar minder, heb ook geen idee of deze uitwisselbaar zijn?

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja, GM=Opel=Daewoo en dat is geen Jeep!

En Jeep is waar we tenslotte allemaal voor hier zijn.

Maar zonder kolder, zijn er tips om het rauwere lopen van een CRD vanaf pakweg 3000min-1 wat tegen te gaan (en dan geen advies om beneden de 3000 toeren te blijven)?

Jacques

Hallo,

Het rauwere lopen van de 2,7 liter is een bekend probleem bij de mercedes motoren, het is niet de fijnste diesel van mercedes. :glare:

Ik heb zelf een 2,2 liter 4 cilinder (is volgens mij op het aantal cylinders na dezelfde motor) in mijn mercedes die ook bij ongeveer 180.000 steeds rauwer begon te lopen en ook stationair onrustig begon te lopen. Dit bleek aan 1 mindere verstuiver te liggen. Ruil verstuiver er in en probleem was opgelost. :P Inmiddels zit ik op de 230.000 en heb het zelfde probleem weer. Waarschijnlijk is verstuiver nummer 2 aan vervanging toe.

Dit kunnen ze bij de mercedes, en ik vermoed dus ook bij de jeep, feiloos aflezen uit het motormanagement systeem!

Ik heb de (ruil)verstuiver bij een officiële mercedes dealer in duitsland laten vervangen voor ongeveer 200 euro ex btw. Verstuivers zijn daar gewoon op voorraad en is een bekend probleem.

Je zou dus de computer/motormanagement systeem eens kunnen laten uitlezen.

Groet,

Jeep7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kop v.v. bij 110.000, dat is snel.

het is niet vanzelfsprekend dat ze de verstuivers vervangen bij het vervangen van de kop en zeker niet vernieuwen, het zijn kostbare dingen.

ik heb geen ervaring met Forté diesel fuel conditioner, maar wellicht een ander diesel rijder wel.

Kop wad gescheurd, lekte inwendig koelvloeistof, onder garantie vervangen.

Het storingsgeheugen heb ik 4 weken geleden bij B&S uit laten lezen en was destijds volledig leeg en ook toen vond ik het niet de meest subtiele motor.

Moet dit weekend een behoorlijk eind rijden, dus ik gooi er een busje forte in en zal eens kijken of de motor daarvan wat rustiger gaat lopen.

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het storingsgeheugen heb ik 4 weken geleden bij B&S uit laten lezen en was destijds volledig leeg en ook toen vond ik het niet de meest subtiele motor.

Moet dit weekend een behoorlijk eind rijden, dus ik gooi er een busje forte in en zal eens kijken of de motor daarvan wat rustiger gaat lopen.

Jacques

Ik bedoelde niet het storingsgeheugen. Je kunt in het motormanagement onder andere de gelijkloop van de cylinders zien en mogelijk ook nog meer waarden maar dat weet ik niet meer. Uit de gelijkloop is te halen of er een verstuiver slecht werkt. Dit komt pas als er echt iets grondig defect is in het storingsgeheugen.

Langer rit is vaak ook goed voor de motor. ik merk ook duidelijk dat de motor beter loopt als ik een flink eind stevig doorrijdt. de motor en de katalysator branden zich dan blijkbaar schoon.

succes

jeep7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jacqeus , ik heb hetzelfde met een BMW 325 TDS , aardig wat km,s en loopt stationair ook wat rottig , houd ook iets in met de lage toeren , heb al 2 x een toevoeging gedaan en maakt niks uit, Zal mss een vuil filter of andere oorzaak hebben , met gas erop heb ik geen probleem .

Misschien komt dit je bekend voor , Gr. John G. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jacqeus , ik heb hetzelfde met een BMW 325 TDS , aardig wat km,s en loopt stationair ook wat rottig , houd ook iets in met de lage toeren , heb al 2 x een toevoeging gedaan en maakt niks uit, Zal mss een vuil filter of andere oorzaak hebben , met gas erop heb ik geen probleem .

Misschien komt dit je bekend voor , Gr. John G. :P

Mischien heb ik me niet helemaal duidelijk uitgedrukt, vandaar even opnieuw mijn bevindingen:

de motor loopt correct stationair, de motor trekt ook mooi constant, alleen het

geluid boven de 3000 toeren klinkt voor mijn gevoel rauwer dan ca 10,000km geleden.

Dit laatste is wat ik graag eruit zou willen hebben en als ik de link lees welke ik in het openingstopic getoond heb, dan zou die 2-takt olie dat kunnen verhelpen.

Ik wil graag jullie meningen en /of ervaringen horen omtrend 2 takt olie als toevoeging.

Jacques

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal, maar je zoekt toch altijd naar een bevestiging om iets te proberen en die staat er niet bij.

Toch allemaal uiteraard bedankt voor de meningen.

Jacques

Kennelijk is het erg moeilijk een bevestiging te krijgen van dingen die zelden gedaan worden?

In elk geval zal het een pleister zijn, geen genezing.. misschien moet je daar je energie in stoppen? (als dat al kan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uiteindelijk ligt het eraan hoe die diesel erin verneveld wordt. (koolaanslag bedonderd de boel)

15 jaar geleden werd het erin gedruppeld ( bij wijze van ) en dat kon je horen ook,die waren pas rauw ( bak met knikkers )

overigens was dit een techniek die toen al 60 jaar bestond, nu hoor je bijna niet meer dat het diesels zijn.

door de juiste en verspreide inspuiting ( in ieder toeren gebied is dit weer anders ) verbrand alle diesel netjes en behaal je ook de meeste vermogen

wel nu, doordat alles slijt wordt de ideale verneveling wat minder en ga je die dieselklop weer horen.

ik spreek niet tegen dat tweetakt olie dat geluid wegneemt en ik raad het ook niet af, ik zou zeggen probeer het een tankie.

maar, ik denk dat dit juist de goede verbranding tegen werkt en dat je in alle opzichten er minder van wordt, ook in vermogen.

en de verbrande olie is op de lange duur ook slecht voor je cat. (ervaring met een olieboot).

ik las 0.3 liter op een tank dus dat is al gauw 1 liter op 2000 km. noem ik ook een olieboot.

de raad van jeep7 en van mezelf is,laat je verstuivers even tjekke. :D

en uh groet en fijne kerstdagen voor allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...