Rick van Unen Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Hallo, Gister moest mijn vader gaan werken dus hij rijd heen met zijn jeep cherokee 3.7l. En terug moest hij lopen Hij had de nacht en de jeep start niet meer? Wat zou dit zijn? Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Platte batterij? Geen ontsteking? Geen brandstof? Geen banden eronder? Kan je iets meer details geven? Ging de startmotor rond? Alarm ok? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Geen banden eronder? m'n dag is weer begonnen met een lach ja rick een betere omschrijving zou een stuk makelijker zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Sorry Maar me Pa was al terug naar zijn werk dus kon verder niks vragen. Maar de startmoter draait rond. Geen platte accu. Genoeg brandstof benzine en lpg En als het het alarm zou zijn zou de startmoter niet draaien. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee? Of zou hij messchien wat gas moeten geven bij het starten? Want ik heb het ook al eens gehad dat hij heel slecht starten met wat gas geven starte hij gelijk. Maar mijn vader zegt dat dan de computer ontregelt word??? lijkt mij nogal sterk Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Ontregeld niet. Maar gasgeven zou niet nodig moeten zijn, bij een koude motor. Wanneer de motor nog heet is, mag je een heel klein beetje gas geven. Maar als de auto het zo ineens niet meer doet, kan er héél veel aan de hand zijn. Nuttig is, om eens te kijken of de toerenteller iets doet tijdens het starten. Blijft die onderin liggen, heb je waarschijnlijk geen BDP signaal. Gevolg: geen vonk én geen inspuiting. En zo zijn er nog wel meer scenario's te bedenken... Controleer in ieder geval even of alle zekeringen heel ijn ( ook die van de LPG installatie!) en kijk daarna eens naar de toerenteller.... Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 bedankt voor de reacties Wat is een BDP signaal en wat is hier aan te doen? We gaan vanavond even kijken of hij het nu wel wil doen. Er waren overigens geen zekeringen kapot. Hij heeft weleens vaker moelijk gestart maar ging dan altijd aan na een beetje gas. Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 BDP signaal is een "puls" die de PCM (computer) ontvangt wanneer een zuiger in z'n hoogste punt staat. Hierdoor "weet" de computer wanneer hij brandstof moet inspuiten en wanneer een bougie moet vonken. ( Hij gebruikt daarvoor niet alleen het BDP signaal overigens, maar da's wel het belangrijkste signaal! ) Overigens kan het ook zijn dat de motor niet wil starten op benzine, en op LPG wel loopt... Een beetje gas geven kan dan wel wat helpen, ja, want mogelijk schakelt 'ie dan meteen over naar LPG.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst November 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Ik zou eens de computer resetten dmv de accukabels tegen elkaar te houden. Het tijdens het starten gasgeven is niet goed omdat dan de motor zich verkeerd gaat afregelen,bij de oudere modellen met een carberateur maakt dat niets uit. Omdat we over een vrij recente wagen praten mag ik aannemen dat er een G3 gasinstalatie in zit,dus met starten staat hij automatisch op benzine en dan na verloop van tijd schakelt hij om,dit proces is echt niet te versnellen door gas te geven dit regelt de computer zelf. Wat wel een mogelijkheid is dat je met behulp van startpilot de motor start en aan de gang houden hiermee totdat hij overschakelt.Hij loopt dan wel maar het probleem is dan natuurlijk niet opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst November 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2006 Hij doet het weer Ik denk zelf dat het komt omdat hij hem een paar keer heeft verzet dus hele kleine stukken heb gereden. Daarna wou hij naar huis komen en deed hij het niet meer. Misschien was de gasinstalatie een beetje door de war omdat hij bijv op een bepaalde temperutuur stond zodat hij twijfelde op benzine of gas?? Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2006 Kan zijn dattie op LPG probeerde te starten, ja. Maar egenlijk moettie dan ook gewoon starten als hij zo warm is. Wanneer het vaker gebeurd laten onderzoeken, maar nu gewoon lekker verder rijden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2006 Onze jeep cherokee start wééér niet. Het geen wat hij nu doet is precies hetzelfde als vorige x. We hebben er mee naar de tandarts gereden en terug Toen we hem bij de tandarst wouden starten deed hij een beetje moelijk toen beetje gas en sloeg gelijk aan. Nou een paar uur later wil ik gaan tanken en hij start niet. Verder beweegt de toeren teller wel. Maar hij start niet hij doet helemaal niets. Komt dit vaker voor? Want het is toch wel lastig Groeten Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2006 Onze jeep cherokee start wééér niet. Het geen wat hij nu doet is precies hetzelfde als vorige x. We hebben er mee naar de tandarts gereden en terug Toen we hem bij de tandarst wouden starten deed hij een beetje moelijk toen beetje gas en sloeg gelijk aan. Nou een paar uur later wil ik gaan tanken en hij start niet. Verder beweegt de toeren teller wel. Maar hij start niet hij doet helemaal niets. Komt dit vaker voor? Want het is toch wel lastig Groeten Rick wat heb je de vorige keer gedaan dan dat het weer (tijdelijk) goed was? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2006 Gewoon gestart na een dag wachten en sloeg gelijk aan??? Gr rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2006 Ook met volgas geprobeerd? (tottie aanslaat dan he!!) Mogelijk is het mengsel te rijk voor een warme motor ( door welke oorzaak dan ook). Op dat moment heeftie véél lucht nodig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 9, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2006 ook met volgas geprobeert daar reageert hij ook niet op Groeten Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2006 Normaal start een koude auto met LPG op benzine. Warm doettie dat (meestal) niet en loopt 'ie onmiddelijk op LPG. Ik denk dat er iets met die omschakeling misgaat.... Vooral ook, om dattie soms door een beetje gas te geven wel aan de praat te krijgen is. Ga daar zelf niet teveel mee klooien: En backfire wil je niet hebben, en bij dit soort aangelegenheden heb je daar absoluut een veel grotere kans op!! FF naar de LPG specialist rijden en daar het probleem eens voorleggen. Dealer kan natuurlijk ook ( kweenie hoe oud de auto is en of er nog garantie op zit? ), maar besef dat een dealer geen specialist in LPG systemen is! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Hallo, De cherokee staat nog steeds voor de deur Maar nou denken we dat het misschien het alarm zou zijn? Het is een klasse 3 die later is ingebouwt. Ook hoorde we eerst als je het contact aanzetten de brandstofpomp heel even. Nu niet meer, dus kan het zijn dat die kapot is? En kan je de cherokee ook uitlezen doormiddel van het contact aan/uit/aan/uit te doen? Of heb je hier een diagnose stekker voor nodig? Zoja, zijn deze te koop of heeft alleen de dealer deze? Mvgr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Alarm/startblokkering kan er wel mee te maken hebben. Onderbreken van de stroomtoevoer naar de brandstofpomp wordt daarbij wel vaker gedaan. Uitlezen met knippercode kan dacht ik niet. Maar misschien dat daar een andere truuk voor is... Een tooltje daarvoor is hier niet zomaar te koop.... In de USA is daar wel aan te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Hoe zou je dit kunnen natrekken dan? Door te kijken of er spanning op staat? Gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Lastig natuurlijk... Kijk of je ergens ziet dat er een draad onderbroken/opgelast is. ( Bij het PDC???) Verder weet ik te weinig van de KJ om er verder aanwijzingen in te kunnen geven.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Groentje Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 En kan je de cherokee ook uitlezen doormiddel van het contact aan/uit/aan/uit te doen? Code kan uitgelezen worden door binnen 5 sec de kontaktsleutel in de positie ON-OFF-ON-OFF-ON te zetten. Op het display van de snelheidsmeter verschijnt dan de foutcode. En indien die er niet is DONE. Let op dit werkt bij de meeste Liberty's tot 2006. vanaf 2006 schijnt het niet meer te werken doordat Jeep andere diagnose software gebruikt. Indien de dealer de software update naar laatste versie werkt het ook niet meer. Bij mijn KJ uit 2004 werkt het in ieder geval nog suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Hallo, Ik heb het net geprobeerdt . Maar bij mij verschijnt er helemaal niks geen done en geen fout code Maar wat ik wel zie is dat het lampje van moterstoring 14x knipperd? Gr rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 14x?? In één keer door, of met korte en lange onderbrekingen? 1x knipperen, korte pauze, 2 keer knipperen, langere pauze, 2x knipperen, korte pauze, 3x knipperen, en dan niets meer, is bijvoorbeeld code 1,2 = 12 en 2,3 = 23 Misschien als je het zo nog eens uitleest?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst December 10, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 Halllo, Nee het is gewoon 13x trouwens heb het nog 2x gedaan en het was 13x en dit gewoon op dezelfde wisseling.Dus zonder pauzes De brandstof pomp hoorde ik wel weer. Maar probbeerde te starten en deed nog steeds niks helaas....Misschien dat hij geen vonk krijg? Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2006 ik denk dat je het eerder in benz-gas instalatie moet zoeken dan in het alarm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.