hkrant Geplaatst November 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2006 Ik wil mijn XJ verhogen met 2 inch vanwege aankoop van 31x10,5xr15 mud banden van bfgoodrich. Wie heeft ervaringen met bepaalde sets en waar kan ik die het beste kopen (graag in nederland zodat ik het BTW voordeel kan pakken). Ik zoek (natuurlijk) een oplossing die niet te duur is. De stalen blokjes bij de achteras met langere u-bolts lijkt me uitstekend alleen voor de vooras ben ik nog aan het kijken. Zijn er wellicht goede complete setjes ? Ik hoor het graag ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst November 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2006 De 31"ers passen dus niet goed onder je XJ? Verder lees ik graag mee ... wil zelf ook zoiets (laten) doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst November 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2006 Klopt: ik kreeg de tip om twee inch te verhogen want zeker bij terreinrijden zou het anders te krap worden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst November 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 19, 2006 2"is niet genoeg voor 31ers.. min 3" zal het zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankXJ Geplaatst November 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2006 In Eric Zappe's XJ Builders guide staat hetzelfde, maar ook dat er "minimal fender trimming" nodig is bij 31*10.5. Is dat ook jouw ervaring? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst November 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2006 Ik wil mijn XJ verhogen met 2 inch vanwege aankoop van 31x10,5xr15 mud banden van bfgoodrich.Wie heeft ervaringen met bepaalde sets en waar kan ik die het beste kopen (graag in nederland zodat ik het BTW voordeel kan pakken). Ik zoek (natuurlijk) een oplossing die niet te duur is. De stalen blokjes bij de achteras met langere u-bolts lijkt me uitstekend alleen voor de vooras ben ik nog aan het kijken. Zijn er wellicht goede complete setjes ? Ik hoor het graag ! HMMM, die stalen blokjes op de achteras zijn niet de beste oplossing. De bladveren breken hierdoor sneller. Plaats dan beter langere shackles. Bij Rubicon Express hebben ze complete kits van 2 inch (de budget boosts) met vooraan erthatlon spacers en achteraan een add-a-leaf, met shocks voor 'n 235 dollar http://www.rubiconexpress.com/Products.asp...p;Vid=012199735 Maar nog beter zou dus zijn om die AAL's te vervangen door langere shackles. Of je kunt natuurlijk ook mijn 4.5 inch overkopen, gegarandeerd dat die 31'ers er mooi onder passen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst November 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2006 tja..bij die 2" staat ook voor 30"banden...duss min. 3" nodig.. maar om in het terrein met 31ers uit de voeten tekomen ben ik van mening dat je min. 4" nodig hebt..en met quick disco's een 1/2 tot 1"extra.. het heeft btw ook nog wel wat temaken met de backspacing/ET waarde van de velg zelf heb ik een setje van black diamond eronder van 3"..is makkelijk uit te breiden tot 4,5" dmv. een setje Acos voor..en achter of shackles of een plaatje er tussen met langere u-bouten.. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst November 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2006 ik heb 30/9,5/15 eronder en niet verhoogd .heb nergens last van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stern Geplaatst November 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2006 Voor een voordelige 3" verhogingskit kun je ook hier terecht: Klik voor Rusty's Met add-a-leaf achter, spiraalveren voor en vier schokbrekers! Eventueel ook met een hogere veerkracht te bestellen voor continue zware belasting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mikev Geplaatst November 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2006 Ik wil mijn XJ verhogen met 2 inch vanwege aankoop van 31x10,5xr15 mud banden van bfgoodrich.Ik hoor het graag ! 2 inch is echt niet genoeg. 3 inch is al krap. Tenzij je de achterbumper er zelf afhaald anders zorgen die banden er wel voor. Vooral als er wat bagage achterin ligt. Heb niet gezien of je een benzine of diesel hebt. Maar als je een diesel 2.5 hebt en veel gewone weg doet zou ik zien die 31" zien te ruilen voor 30" dat rijdt veel beter en geeft veel minder slijtage aan alles wat rubber is. Ook diesel verbruik bij 30 of 31 is een behoorlijk verschil als je een zware voet hebt..... PS: 31" staat wel machtig mooi met een 3" lift. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst November 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 ik heb 30/9,5/15 eronder en niet verhoogd .heb nergens last van ik heb 31"/ 10.5/15 heb allen de stuuruitslag iets verkleint door extra puntjes op de bouten te lassen en alleen in uiterste loopt ie tegen de kast aan maar gaat verder prima, heb echter wel een extra blad achter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst November 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 ik heb 31"/ 10.5/15 heb allen de stuuruitslag iets verkleint door extra puntjes op de bouten te lassen en alleen in uiterste loopt ie tegen de kast aan maar gaat verder prima, heb echter wel een extra blad achter Maar ga je dan ermee het terrein in of blijf alleen op de weg ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst November 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 Maar ga je dan ermee het terrein in of blijf alleen op de weg ? zie mijn avatar , hij gaat écht het terrein in, maar zoals ik al zei ; in dit soort situaties wil het wel een beetje raken in de kast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst November 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 zie mijn avatar , hij gaat écht het terrein in, maar zoals ik al zei ; in dit soort situaties wil het wel een beetje raken in de kast Da's goed nieuws. Ik ga ze er dus gewoon onderzetten en het proberen ! Die puntjes op de bouten om de stuuruitslag te beperken. Hoe zit dat ? Welke bouten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst November 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2006 klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst November 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2006 klik idd wel uitkijken dat je er niet teveel oplast hè Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst November 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2006 Waarom heb je een extra blad achter gemonteerd ? Daar ben ik wel benieuwd naar ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst November 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 28, 2006 Waarom heb je een extra blad achter gemonteerd ?Daar ben ik wel benieuwd naar ! zat er al op toen ik hem kocht maar zoals je weet hebben de oude xj-s nogal de kwaal om achter te gaan doorhangen en dan kan je kiezen : nwe bladveren of nog even tijdje doorrijden met oude en extra blad waardoor ie weer wat hoger komt. hij wordt er ook stijver door ( soort blad viagra ) is voor mij wel handig want rijdt veel met zware aanhager en gewicht in auto. maar leeg i h terrein zijn nwe veren wel een uitkomst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.