Spring naar bijdragen

vacuum vooras blijft hangen


martinus_
 Share

Recommended Posts

een tijdje terug is in veldhoven door een tak/of modder mijn vacuum aan de vooras losgeraakt, ik heb geen water gepakt denk ik, hij was redelijk schoon en het was het einde van de dag, het terreintje afrijden.

thuis alles schoongemaakt, hij trekt vacuum maar alleen via 1 kant, in en uitschakelen binnen doet niks, ik draai nu voor het rijden de vacuum om en dan trekt hij hem er uit en als ik het terrein inga, idem, omdraaien en werken, kent iemand dit euvel, waar gaat die vacuum naartoe, is er iets mechanisch wat los kan zitten?

bvd Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

links aan de zijkant van je tussenbak zit een vacuumplunjer met aan de bovenzijde een soort stekker met vier slangentjes. stekker los trekken en de plunjer los draaien, ( maat 26 steek/ring ) waarschijnlijk blijft de kogel hangen. moet je ff een nieuwe halen, schoonmaken of smeren heeft geen zin. in Tiel ongeveer 20 euro. succes wink.gif Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over vacuum en 4wielaandrijving gesproken, een paar jaar geleden zat ik in het zand met een jeeper (ik had er zelf nog geen) die ook vacuumproblemen met zijn wrangler had. Hij zette toen zijn vierwielaandrijving handmatig aan door liggend onder de voor-as ergens een palletje/schuifje/??? om te zetten. Iemand een idee hoe dat werkte? Graag met fotos waar ik grijpen moet.

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over vacuum en 4wielaandrijving gesproken, een paar jaar geleden zat ik in het zand met een jeeper (ik had er zelf nog geen) die ook vacuumproblemen met zijn wrangler had. Hij zette toen zijn vierwielaandrijving handmatig aan door liggend onder de voor-as ergens een palletje/schuifje/??? om te zetten. Iemand een idee hoe dat werkte? Graag met fotos waar ik grijpen moet.

Iwan

dan moet je wel het deksel van je vacuum schakelaar eraf halen als je de vork met de hand wil omzetten ( boutjes) maar dan loopt je olie uit de as.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel toevallig dat het probleem is opgetreden nadat de slangen losgetrokken zijn geweest.... Alles wel weer juist gemonteerd???

ik monteer hem nu, volgens mij 'goed' om de 4wd in te schakelen, en 'verkeerd' om hem weer uit te schakelen, op de as zitten die 2 pijpjes waar een vierkant blokje opkomt met 2 slangetjes normaal hoort die, zover ik kan zien met de hoek naar achteren.

als ik het goed begrijp is er waarschijnlijk toch troep bij die kogel gekomen.

ik ga zo kijken hoe het zit bij de tussenbak, nadat ik de hardtop er op heb gezet.

thx voor de hulp, de reactie komt een beetje laat ivb met werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...