Spring naar bijdragen

iwanL

Forum member
  • Aantal bijdragen

    58
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over iwanL

  • Verjaardag March 31

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

iwanL's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik zal het eens proberen. Maar waarom lukt het niet op de manier die ik zojuist beschreef? Hij is dan wel helemaal leeg geweest, maar hoe lang duurt het ontluchten normaal eigenlijk? De bekrachtiging werkt wel, want ik kan sturen bij stilstand...
  2. maar hij maakt wel dat karakteristieke geluid dat je ook hoort als er te weinig olie inzit, dus helemaal soepeltjes gaat het nog niet....
  3. Hoi allemaal, Ik heb het oliereservoir van mijn stuurbekrachtiging vervangen omdat er een scheurtje in zat. Nu probeer ik de boel te ontluchten, maar ondanks minutenlang heen-en-weer sturen met stationair draaiende motor, blijft de bekrachtiging kreungeluiden maken en de olie borrelen.... Iemand een idee hoe lang ontluchten normaal duurt? Sta al mijn benzine op de oprit op te stoken.... P.S. nog dank voor de kleppendekseltips. Die zit er weer piekfijn op met een nieuwe pakking.
  4. Bedankt, het is dus inderdaad niet moeilijker dan in de Haynes gesuggereerd.... Moet de fuel rail nog speciaal los? Iwan
  5. Heeft er iemand een link naar een goede beschrijving, liefst met foto's, hoe het kleppendeksel te lichten voor een nieuwe pakking? Ik heb wat olielekkage en wil daar eigenlijk wel van af want het geeft zo'n zooi in het vooronder. Ik heb begrepen dat het niet zo'n moeilijke operatie is, maar ik vraag het toch liever even na voor ik de boel mol. In ieder geval wil ik graag weten hoe de verschillende onderdelen die op het deksel gemonteerd zitten (zoals de fuelrail en de positive crank ventilation tube, of hoe die dingen ook mogen heten in het nederlands) veilig en zonder af te breken eraf kunnen, indien nodig... Oh ja, het is een 4.0 6 cylinder uit 1994. Dank! Iwan
  6. Wow, Going Turtle met een JK. Iedereen heel gebleven? Zelf nooit verder gekomen dan vastzitters met heel veel graaf-uitdaging, maar was er wel bij toen de topscorer van het nederlandse heren hockeyteam (oranje) op bezoek in Muscat een defender van een vriend van mij op zijn kant werkte. Kon ik mooi mijn sleepkabel eens uitproberen.... ronh: groetjes uit Oman, "buurman"! IwanL
  7. De pcm vervangen, dat zei mijn garage ook al. Jammer. Bedankt voor de tip over de cherokee controller! Ik ga eens zoeken. De lekkage is nog niet verholpen; moet nog even een gaatje in de agenda vinden. Tsja, en 1 op 6 is op de snelweg niet leuk, maar de 1 op 1 of zo offroad is om the huilen. Laatste tripje was 150 km door duin en sabkha gebied. Was bijna door mijn twee extra jerrycans heen. Zo'n honderd lieter verstookt. Mijn Pajero en twee landcruisers hoefden eigenlijk niet eens bij te tanken bij het eerste tankstation na de woestijn. Dus als dat ietsiepietsie beter kan...
  8. Dank! Ik hoop dat je wat vindt, want ik ben erg benieuwd.
  9. de pcm is al gereset en dat helpt niet....
  10. Hoi allemaal, het benzineverbruik van mijn 1994 YJ liep de spuigaten uit: 1 op 6 op de snelweg. Maar eens na laten kijken en inderdaad een kleine lekkage bij het benzinefilter. Maar ook: PCM-failure, SRI Mile not stored - P1697 (dit is dus een computer foutcode, als je hem zelf uitleest #62). Mijn dealer hier denkt dat dit ook (mede) het verbruik kan veroorzaken, en geeft als enige en prijzige oplossing om de controlbox (de PCM dus) te vervangen. Klopt dit, kan dit, of is dit onzin? Want ik kan nergens in de Haynes manual vinden wat de SRI Mile eigenlijk is en wat dat met je motormanagement doet! en voor ik mijn centjes uitgeef aan aperte onzin..... Iemand een ideetje? Groetjes Iwan
  11. Hallo! En sorry voor de late reactie! Goedgekeurd met wat leenonderdelen en een uurtje sleutelen. Plastic eindstukken voor de voorbumper geleend van een vriend, bumperettes achterop. Beiden nu alvast uit de US besteld voor volgend jaar! Geen woord over het gat boven de bumper naar de voorbanden toe, dus de oplossing van die landrover hoef ik gelukkig niet toe te passen. Dan mag trouwens 99% van de YJs hier naar de lasser voor een plaatje (en d'r rijden er hier heel veel, in mijn straat stonden er vorig jaar nog 12 wranglers op een 50-tal huishoudens!). Ik denk achteraf dat de eerste keuringsagent in de war was met de '98 en jongere TJ's in sport-uitvoering, die inderdaad dicht zijn. Die YJ Renegade ken ik wel, mijn overbuurman heeft er precies zo eentje in het blauw. Niet echt mooi nee. Bedankt weer! iwan
  12. Hallo allemaal, Even een berichtje uit de perzische golf (Sultanaat Oman). Ik heb een 1994 Wrangler YJ. Nu moet ik hier jaarlijks mijn auto laten keuren en dat is natuurlijk helelemaal prima, maar helaas is mijn auto afgekeurd op de bumpers. Situatie: normaal heb ik een bumper van twee chromen buizen boven elkaar en een boogvormige bullbar. Achterop twee buizen en een trekhaak. Vorig jaar werd de auto ook afgekeurd, maar toen alleen op de voorbumper. Daar heb ik toen een standaard bumper opgezet (geleend). Na maanden vruchteloos zoeken naar een tweedehands bumper heb ik er laatst eentje laten lassen van een U-stuk. Deze is precies gelijk aan de standaard fabrieksbumper alleen zonder de plastic eindstukken. Waar deze bumper op is afgekeurd is me niet helemaal duidelijk, mijn arabisch is niet zo vreselijk goed, maar het kwam er op neer dat het open gat BOVEN de bumper naar de voorbanden toe niet open (mee?) mag zijn. Ik zie dan dus elke Jeep falen, want daar zit altijd een gat omdat het spatbord niet naar beneden doorloopt. Maar goed, praten als brugman en je komt geen stap verder. Nu hoop ik dat iemand een Jeep-folder heeft van de wrangler, bij voorkeur van rond 1994, zodat ik met een mooie print daarvan op hoop van zegen terug kan. En hopelijk kan ik ergens een andere bumper scoren met plastic erop of zo..... Achterbumper zelfde laken een pak, afgekeurd op een uitstekende trekhaak en de bevestiging (op pootjes), dus daar moet maar een factorybumper op komen (als ik die hier kan vinden/lenen). Ook daarvan graag ploatjes. Dus: als iemand toevallig nog een (liefst engelstalig, maar Nederlansch mag natuurlijk ook) foldertje van de YJ heeft met mooie fotos van de voorbumper, dan hou ik me aanbevolen voor een scan of pdf. Als je'm niet online hebt, dan geef ik je mijn email adres wel, ik kan tot 10mb verstouwen. Alvast bedankt! Iwan
  13. Dank! Hou ik het op steenpaadjes. In het zand moet je vaak toch wat snelheid maken om tegen heuveltjes op te komen.
  14. Fotootje word lastig, ik heb de auto net vanmiddag naar mijn mechanicien gebracht voor het doen van een hele waslijst aan reparaties.... Het gaat om een 1994 YJ met 3" verenlift. Ik heb daar trailmaster SSV schokbrekers onderzitten (achteraf zijn die wat te stug naar mijn smaak) die geschikt zouden moeten zijn voor 2-4". Geen shackle-lift of bodylift. Zou in ieder geval iets moeten kunnen hebben! De disconnects zien er exact uit zoals op de foto (alleen wat stoffiger en zonder merksticker)
  15. Ik neem aan dat je ze niet in elk terrein en bij elke snelheid gebruiken kan, ivm de maximale uitslag van je dempers? Tips? Als ik het pennetje uittrek, vallen ze dan makkelijk uit elkaar of moet ik nog iets speciaals doen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...