Spring naar bijdragen

fedima sirroco


Recommended Posts

zouden ze dan niet te bol komen?

de banden dan he

maar zijn et geen 16" velgen die je moet hebben?

Ik heb ook 12.5 op 8j velgen liggen. Had vroeger 10j velgen.

Vind 8j beter.

Nadeel van de fedima´s is dat je ze niet in 15 inch hebt en dat de meeste cj´s 15 inch velgen hebben.

Je kunt natuurlijk ook voor de simex gaan, die is er wel in 15 inch.

Wat de assen betreft: ook een steekas van een D44 kan kapot...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n fedima kost je in 35'' op een 16'' velg ongeveer 180 euro dacht....

Ik raad je echter niet aan om met een v-8 en staandaard assen op deze banden te gaan rijden.....het kan wel...maar het is echt op het randje,zeker omdat banden met dit profiel natuurlijk bekend staan als steekas-vreters....

Het feit dat het een ge-coverde band is betekend niet dat hij minder is als een originele simex,sommigen vinden de fedima zelfs beter,ik vind een fedima vooral minder door zijn zwaardere gewicht...hierdoor zul je je steekas nog sneller kapot riijden.

Ook ik wil gaan rijden op deze banden en zit met het vraagstuk wat te doen...de fedima's zijn goedkoper maar doordat je er ook velgen bij aan moet schaffen worden ze even duur als simex..voordeel is echter dat je dan 16'' velgen rijd waardoor je 4x4 net iets hoger blijft als je de banden afloopt.

echter de simexband kun je rijden tussen de 0,5 en 0,8 bar blink.gifblink.gif en dat red je met de fedima zeker niet omdat deze veel stugger is mede door het coveren...

Veel succes met je keuze....en vraag ff een offerte aan bij extreme toys in tilburg...die bieden meestal wel een leuk prijsje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Gast IRONBITCH

Zijn goeie bandjes die Fedima sirroco. die heb ik ook op mijn Soes zitten. daar heb ik al heel wat Jeepers mee uit :):D gelachen. maar binnenkort dan koop ik de Malatesta Kaiman voorop mijn Jeep. en ze hebben hetzelfde profiel als de Sirroco. en dan ga ik die roomsoejes ff uitlachen met mijn nieuwe bandjes. en nog iets. en ik kan ook zeggen dat ik in een echte Jeep rij. en dat kunnen die Soesrijders niet zeggen in hun Japanse blikkentrommels ;);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent wel wat laat met je reactie, IB...

Ik vrees dat 'ie de banden inmiddels al voor 50% versleten heeft....:D

Zijn dan ook maar kudbanden als ze binnen het jaar 50% versleten zijn.:thumbsup:

Sow weer 1 merk van het lijstje af.:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

zeg puppy als je nog zoekt naar een alternatief voor een copy van de simex extreme trekker met een gangbare bandenmaat. dan heb ik het voor jou gevonden. de silverstone mt 117-extreme 33x10,50R15 is niet gecurverd. of de malatesta kaiman 31x10,50R15 deze band is een curver maar is net zo groot als een 33". raar maar waar. dat komt omdat ze een carcas van een 31" gebruiken en met een nieuw loopvlak erop wordt de band hoger. en moeten ze de band alsnog verkopen als een 31" band. dat komt door de EG-richtlijnen. maar deze 2 merken zijn tekoop bij www.offroadreifen.com en niet duur. in ieder geval goedkoper dan de grootste maat van fedima sirroco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...