Spring naar bijdragen

Cherry Bomb Ervaringen


Recommended Posts

rolleyes.gif Hello Jeepers,

Mijn GC 5.2 maakt een jankend geluid tussen de 80 en 120 kmh.Ik heb de Visco al vervangen.Het komt ergens uit het midden tot achter weg (meer achter).Waar moet ik het in zoeken en zijn er nog vervangtips of ed.

Ook wil ik er een cherry bomb demper onder maken voor het echte V8 soundje tongue.gif .Wie heeft hiie goede cq minder goede ervaringen mee,en waar kan ik hem aanschaffen.

Oja , die cherry bomb is natuurlijk niet om het janken tegen te gaan rolleyes.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hele goede ervaring met het plaatsen van een cherry bomb. Ik had hem besteld bij BS autoparts. Ik heb de pot er tussen uitgezaagd en de cherry terug geplaatst, past er perfet tussen. Ik vind hem een lekkere sound hebben. Tevens merk ik dat hij onderin veel meer trekkracht heeft.

succes.

Vincent

Hoi Vincent

Gaat het bij jou ook om een 5.2 V8

Ik heb een 4.0 V6 en vroeg me af of je met een cherry bomb er ook een leuk zwaar geluid uit kan halen?

Bij mijn ligt er een g3 in, ik vraag me af of het geen negatief effect heeft op de prestatie van de auto.

Groeten Roby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roby,

ik heb een 5.2 V8 op LPG . de cherrybomb geeft eigenlijk altijd een lekkere sound. Ergens op het forum staan geluidsfragmenten van een V6 met cherry.

Ik merk alleen maar betere prestaties, ik heb er echter nog geen zware aanhanger mee getrokken misschien dat je dan wat meer merk. Maar gewoon de caravan er achter (1000 Kg) deed hij geweldig. rond de 90 a 95 en dan een verbruik van 1:6,3 vind ik ook erg goed.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vincent

Was al aan het zoeken geweest naar een wav. bestandje van het geluid ,maar kon hellaas niets vinden.

Maar ik lees iets over stukken ertussenuit zagen (moet dat) en de Kat. blijft die gewoon zitten.

En moet er met de keuring alles weer origineel onder?

Roby

ph34r.gif

is geen v6 maar 6 in lijn volgens mij

uhhh ja , Ik dacht ook wat intteresants neer te zetten.

Klopt natuurlijk niet is 6 in lijn wink.gif

Ik rij er ook in, meer niet biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was al aan het zoeken geweest naar een wav. bestandje van het geluid ,maar kon hellaas niets vinden.

Het is even zoeken maar hier is het topic met geluidjes...

(als je zo'n topic wilt opzoeken merk je weer eens hoe fijn het is als een topic een duidelijke titel heeft met logische zoekwoorden erin wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Luitjes

Vanmorgen even bij B&S Autoparts in Tiel geweest .

Leuke zaak waar ik vriendelijk ontvangen werd en duidelijke uitleg kreeg.

Ik heb lang getwijfeld over een Cherry bomb .

Ik was bang voor een geluid waar ik na 100 km niet blij mee zou zijn .

Dat werd me nog even bevestigd via de monteur .

Dus zie er maar van af .

Kreeg als alternatief , een demper van Borla , iets duurder maar met een beter resultaat .(hoop ik )

Het monteren is iets minder simpel want de Borla is iets korter dan de gewone demper.

Omdat ik door de weeks normaal aan het werk ben en het niet gelijk kon ben ik zonder demper vertrokken .

Ik zal het moeten doen tijdens een onderhouds/apk beurt in Februari.

Nu moet ik alleen even zien wat een onderhouds beurt ongeveer kost .

En of iemand van het forum een goedkoop adres weten in de omgeving van Dieren/woon of Didam/werk adres.

Groeten Roby

rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb onder m'n YJ een cherry bomb. Prachtig mooi motor geluid wub.gif ! Geeft eigenlijk alleen een hoop geluid bij goed gas geven(KICKUH) biggrin.gif . Op de snelweg geen last van. Maar als je de centjes klaar hebt liggen tja dan is RVS een mooie optie. Aan de andere kant, voor het geld van een RVS demper kan je ook elke twee jaar een nieuwe cherrybomb laten zetten. En de cherrybomb is echt niet binnen een jaar rot, die van mij zit er nou 1,5 jaar onder en die ziet er nog perfect uit.

Dus ook van een cherrybomb gaat ie heel mooi praten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luitjes

Vanmorgen even bij B&S Autoparts in Tiel geweest .

Leuke zaak waar ik vriendelijk ontvangen werd en duidelijke uitleg kreeg.

Ik heb lang getwijfeld over een Cherry bomb .

Ik was bang voor een geluid waar ik na 100 km niet blij mee zou zijn .

Dat werd me nog even bevestigd via de monteur .

Dus zie er maar van af .

Kreeg als alternatief , een demper van Borla , iets duurder maar met een beter resultaat .(hoop ik )

Het monteren is iets minder simpel want de Borla is iets korter dan de gewone demper.

Omdat ik door de weeks normaal aan het werk ben en het niet gelijk kon ben ik zonder demper vertrokken .

Ik zal het moeten doen tijdens een onderhouds/apk beurt in Februari.

Nu moet ik alleen even zien wat een onderhouds beurt ongeveer kost .

En of iemand van het forum een goedkoop adres weten in de omgeving van Dieren/woon of Didam/werk adres.

Groeten Roby

rolleyes.gif

het geluid wend whistle.gifwhistle.gifwhistle.giftongue.giftongue.giftongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je de centjes klaar hebt liggen tja dan is RVS een mooie optie. Aan de andere kant, voor het geld van een RVS demper kan je ook elke twee jaar een nieuwe cherrybomb laten zetten.

Nou die heb ik er dus niet liggen , maar als je enkel de demper van Borla neemt en niet het hele systeem van voor tot achter ben je ook voor 98 eurie`s klaar. exl. monteren dan he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou die heb ik er dus niet liggen , maar als je enkel de demper van Borla neemt en niet het hele systeem van voor tot achter ben je ook voor 98 eurie`s klaar. exl. monteren dan he

Naar aanleiding van dit Topic had ik het er met een medeforrumer over en die wist mij te vertellen dat er onder mijn wagen een RVS cherrybomb ligt (wist ik veel frusty.gif ) Heb toch meer dan ik dacht! blush.gif Klopt ook eigenlijk wel want het ding is niet gecoat of niks en ziet er nog uit of dat ie er gister onder is gezet!

Nou ja, kostte in iedergeval 69 euro inclusief monteren! geloof met eindstuk erbij een tientje meer...

Wie biedt lager??? biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf sinds een half jaartje een (RVS) Flowmaster 40 laten monteren door Co Oskam op

mijn GC 5.2V8 (1997). Een fantastisch diep V8 geluid en naar mijn mening niet hinderlijk bij

lange ritten e.d. Maar wel zo dat mensen omkijken als ik optrek bij een stoplicht of met een

stationair draaiende V8 naast ze sta. Geweldig ;-)

Voor de kosten hoef je het niet te doen; ik was nog geen 250EUR kwijt incl. montage. Hij past

nml. net niet op de plek van de originele demper (is nml. korter) maar dat is goed verholpen

door hun. Adresinfo vindt je evt. op onze site (www.chaosboyz.nl). Overigens had ik al een

dubbele uitlaat vanaf de demper (links en rechts vd auto).

Jammer dat je (voor mij) zo ver weg woont, anders mag je best ff een bakkie komen doen

en luisteren. Of even op m'n brug naar het resultaat kijken ;-)

Mike

webmaster ChaosBoyz 4x4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mike

Je zegt het al hij heeft een mooi diep V8 geluid .

Maar het is ook een V8 , Ik heb een 4.0L 6Cyl.

Ik denk dat geen auto gelijk is met het geluid .

Toch leuk voor het koffie aanbod, we zullen ons zoiezo eens treffen ik word steeds meer Jeep fan.

Ik zal ook gelijk ff een kijkje nemen op de site Van CrazyBoys.

Gr Roby

Sorry ChaosBoyZ 4x4 worshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...