Spring naar bijdragen

winterbanden


Recommended Posts

hallo allemaal het is bijna zover we hebben weer de tijd van kou mellow.gif .nu mijn vraag ik ben redelijk nieuw en wil op mijn jeep YJ winterbanden kopen maar het probleen hij is "4" hoog met 33x12,5x15 MT daar zet je natuurlijk niet te smallebandjes op laugh.gif . maar grote banden op deze maat kun je naar mijn weten niet krijgen in winterbanden(!!) wat nu? ohmy.gif

groeten william ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AT's zijn ook prima winterbanden.

MT's heb ik trouwens ook weinig last mee, alleen met (veel) regen vrij snel aquaplaning. Maar dat komt natuurlijk ook door de breedte.

Je kan er natuurlijk een normale wegband opleggen, je hebt dan iig veel bijkijks.. wink.gif

Maar als het wat uitmaakt: de meesten rijden met hun banden gewoon zomer en winter.

Hier staan wat tests van banden en hun gebruikers, kun je meteen zien wat ze in de winter doen: klikkie

En het overzicht: KLikkie

Het is in dat overzicht allemaal vrij groen, zeker in de winter. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dankje voor jullie snelle antwoord ik denk dat ik het gewoon eens uitprobeer de banden hebben een MS code dus dat zit voor de verzekering dan wel goed (ik woon namelijk al jaren in de pruis) en hier moet je nu wettelijk winterbanden hebben in de winter.toch hoop ik dat ze eens in een 33x12,5,15 winterbanden zouden maken!!! dan heb ik toch nog een vraag in canada rijden ze toch ook jeeps hoe doen die dat dan???(en dan praat ik niet over een standaad jeep)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een winderband??? laugh.gif

Laat maar... na jou poolse stamppot wil ik het niet eens meer weten.... :10700:

Maar een paar niet te brede AT tjes met M/S codering moet prima zijn!!!

Is er in Duitsland geen lijst met banden welke toegestaan zijn? Dit om problemen te voorkomen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spikes is een keuze hier, woon je på fjell zeg maar berg achtig landschap, dan neem je spikes.

Maar woon of rij je veel in Oslo , dan moet je extra toeslag betalen voor spikes, dus zonder.In sneeuw maak het ook geen verschil, maar op ijs wel.

maar daar integen heeft spikes slecht remweg op asfalt.

Cooper heeft 31 inch x 10.5

BF goodrich 33 x 12.5 doet het ook redelijk in sneeuw

MasterCraft Courser 31/10,5R15 109Q

Bridgstone 12.5/ R15 108Q

continatal 225/70 R 15 C 112/110 R (weet niet of dit uitkomt in inch)

Bridgestone komt hier in Noorwegen goed uit de test met winterbanden.

Voor de Honda cr-v moet ik nog winterbanden kopen, en zal waarschijnelijk bridestone worden.

bridgestone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar een paar niet te brede AT tjes met M/S codering moet prima zijn!!!

Is er in Duitsland geen lijst met banden welke toegestaan zijn? Dit om problemen te voorkomen...

niet dat ik weet maar het is nu zo dat je in de winter banden moet hebben die voldoen aan de winterweer condities

dus dit is een heel ruim begrip. ms(mud and snow) zijn winterbanden op schrift maar voldoen zeker niet voor condities in de winter terwijl ze wel ms zijn gemerkt daar zit de knik je mag er in duitsland wel mee rijden (als duitseauto) maar gebreurd er een ongeluk dan ben je de op ze hollands gezegt de L...L

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...