Mjoeb Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Ik heb inmiddels begrepen dat je werkelijke snelheid niet overeenkomt met de aangegeven snelheid op je snelheidsmeter wanneer je grotere banden hebt gemonteerd. Ik denk dat dat dus ook geld voor de kilometer teller of wordt dit op een andere manier geregistreerd. Moet je om de werkelijke kmstand te weten dezelfde factor gebruiken als bij het omrekenen van de snelheid? Mensen met ervaringen hiermee??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Ik heb inmiddels begrepen dat je werkelijke snelheid niet overeenkomt met de aangegeven snelheid op je snelheidsmeter wanneer je grotere banden hebt gemonteerd. Ik denk dat dat dus ook geld voor de kilometer teller of wordt dit op een andere manier geregistreerd. Moet je om de werkelijke kmstand te weten dezelfde factor gebruiken als bij het omrekenen van de snelheid?Mensen met ervaringen hiermee??? Misschien eens met een navigatie systeem kijken wat je echte snelheid nu is Kun je daar zien wat het verschil is waar je dan rekening mee kunt houden ,Gr.J.G Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Je kunt vrij eenvoudig het snelheids verschil bepalen met een navigatiesysteem, inderddad. Maar ook zonder kan het: ga 120 rijden ( op de teller) en houdt de snelheid konstant! Dan laat je een bijrijder de tijd opnemen die je doet over 1 ( snel) of 5 kilometer (nauwkeuriger) d.m.v. de hectometerpaaltjes langs de snelweg. bij 120 echte kilometers per uur, moet je exact 30 seconden over een kilometer doen. Meet je dus 27 seconden, dan kun je berekenen hoeveel de teller afwijkt ( in procenten) : 27 seconden over een kilometer in 1000/27= 37,04 meter per seconde. Vermenigvuldig dit met de omrekenfactor 3,6 en je weet de werkelijke snelheid in km/u: in dit geval dus 133,3 km/u! De afwijking, in procenten) is dan dus 11% Nu kun je 2 dingen doen: - je laat het zo en rekent het steeds uit. - Je gaat onder je jeep liggen en haalt de speedsensor uit je bak. dan ga je met het tandwiel naar een jeep dealer of specialist, en haalt een tandwiel met 11% minder tanden ( ongeveer, bij twijfel naar boven afronden). Kosten: paar tientjes!! Daarna speedsensor weer monteren en je teller klopt weer zoals vroeger ( misschien nog wel nauwkeuriger zelfs ) Wat de kilomterteller (km stand) betreft: die wijkt inderdaad met de gelijke hoeveelheid af als de snelheidsmeter!! Na correctie van het aantal tanden op de speedsensor, klopt ook die echter weer!! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 van standaard naar 33 ers is ongeveer 10% standaard tandwieltje in je tussenbak is 35 tanden verwissel met tandwiel met 31 tanden ( bij B&S eur 12,00) Zet het tandwieltje over op het oude asje en laat hem zakken op de plek waar 31 wordt aangegeven op je tussenbak. Halfuurtje werk max. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Hangt wel van de achterasreductie af, wat erin zit.... even meten en je bent zeker van je zaak... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst October 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Als ik het zelf opmeet kom ik op bijna 15% verschil. Zou dan dus 30 tandjes worden. Heb ik weer een mooie reden om in Tiel langs te gaan. Drie uurtjes rijden, half uurtje sleutelen. Bedankt jongens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Weet je wel wat er nu voor tandwiel inzit??? Zou l*llig zijn als je uitgaat van die 35 tanden als er wat anders inzit.. Vooral ook omdat je zo ver moet rijden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst October 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Nee, ik weet nog niet welke er nu in zit. Het komt er op neer dat ik 15% kleiner moet hebben dan wat er nu in zit, wat dat ook mag zijn. Dat zie als ik hem er uit ga halen, dat doe ik natuurlijk eerst. Dan kom ik bij het sleutelen vast iets tegen wat ik ook moet/wil vervangen of aanpassen en dan heb ik nog meer reden om naar Tiel te rijden. En loopt het sleutelen al gauw weer 1op1 met de rijtijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Succes dan maar!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2006 Als ik het zelf opmeet kom ik op bijna 15% verschil.Zou dan dus 30 tandjes worden. Heb ik weer een mooie reden om in Tiel langs te gaan. Drie uurtjes rijden, half uurtje sleutelen. Bedankt jongens. ze sturen ook spullen op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst October 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 Dat is mij natuurlijk ook bekend. Maar het is ook leuk om daar weer het een en ander reallife te zien. En even bij te praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
besiland Geplaatst October 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 wel een goede tip, ga 5 km met de jeep 120 km/uur rijden, en dan te denken dat de jeep 12% afwijkt dan moet je ff 138 km/uur gaan rijden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! goe bezig jongen!!!!!!! ik denk dat dan mij vrouw er dan een slotje op zou zetten. En dat duurt langer als een slotje op een heel forum!!!! gr. besiland Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 ga 5 km met de jeep 120 km/uur rijden, en dan te denken dat de jeep 12% afwijkt dan moet je ff 138 km/uur gaan rijden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!goe bezig jongen!!!!!!! Als jij een betere manier weet, post 'm dan maar! Begrijp me goed: Ik snap het probleem. Maar wat is het alternatief? Zal ik 'm zelf maar geven dan? Komtie: 100km/u rijden kan ook, maar dan moet je 36 seconden over een kilometer doen. Zo goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst October 9, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 Zal ik maar verklappen hoe ik het gedaan heb dan? Ben samen met een tweede auto (standaard Volvo 850 225pk) de weg op gegaan. Even met GSM overleg en exact (voorzover dat mogelijk is) 100 gaan rijden (Volvo). In de YJ het verschil waarnemen, daarna even rekenen en klaar is Klara. Wanneer je geen tweede auto voor handen hebt kan het misschien ook met een goede scooter of zelf met een fiets met teller (hard trappen hoor). Het is in elk geval gelukt. Dank voor meedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 flitspalen zijn ook heel behulpzaam weet je precies hoeveel afwijking erin zit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 Zal ik maar verklappen hoe ik het gedaan heb dan?Ben samen met een tweede auto (standaard Volvo 850 225pk) de weg op gegaan. Even met GSM overleg en exact (voorzover dat mogelijk is) 100 gaan rijden (Volvo). In de YJ het verschil waarnemen, daarna even rekenen en klaar is Klara. Wanneer je geen tweede auto voor handen hebt kan het misschien ook met een goede scooter of zelf met een fiets met teller (hard trappen hoor). Het is in elk geval gelukt. Dank voor meedenken. Miisschien overbodig, maar 10 tegen 1 dat die volvo ook afwijkt. ... met GPS zit je het dichtstbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 Miisschien overbodig, maar 10 tegen 1 dat die volvo ook afwijkt. ... met GPS zit je het dichtstbij. Snelheidsmeters hoeven toch alleen aan te geven hoe hard je ongeveer gaat? Zodat je geen bekeuring krijgt voor te hard rijden. Wij hebben gewoon met stift streepjes op het glas van de mijlenteller gezet, werkt ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 Snelheidsmeters hoeven toch alleen aan te geven hoe hard je ongeveer gaat?Zodat je geen bekeuring krijgt voor te hard rijden. Wij hebben gewoon met stift streepjes op het glas van de mijlenteller gezet, werkt ook. Klopt, maar ongeveer 10 km te hard is ook een boete. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 Klopt, maar ongeveer 10 km te hard is ook een boete. Hij kan toch niet harder dan 90 km. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst October 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2006 90 km of 90 mijlen? Die Volvo of die Jeep? Gaan beide een stuk harder hoor. Kreeg trouwens voor 53km(/u) een boete. Wel afgerond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst October 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2006 90 km of 90 mijlen?Die Volvo of die Jeep? Gaan beide een stuk harder hoor. Kreeg trouwens voor 53km(/u) een boete. Wel afgerond. Onze Jeep kan niet harder dan 90 km. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Borowitz Geplaatst October 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2006 Wat de kilomterteller (km stand) betreft: die wijkt inderdaad met de gelijke hoeveelheid af als de snelheidsmeter!! Na correctie van het aantal tanden op de speedsensor, klopt ook die echter weer!!Succes! Altijd leuk om te beseffen dat je teller niet alleen 10% te veel aangeeft maar je gemiddelde verbruik dus ook 10 procent hoger ligt dan je altijd dacht..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2006 Altijd leuk om te beseffen dat je teller niet alleen 10% te veel aangeeft maar je gemiddelde verbruik dus ook 10 procent hoger ligt dan je altijd dacht..... Zit wat in. Gelukkig maakt dat steeds minder uit naarmate je meer gaat verbruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2006 Even ter aanvulling op dat "ongeveer".. : Een snelheidsmeter mag alleen een afwijking naar boven hebben. D.w.z. dattie alleen teveel mag aangeven, met een max afwijking van 10% ( tachograven van vrachtauto's 4%). Daarnaast moet hij de accelleratie van de auto kunnen volgen, dus als de auto in 10 seconden van 0 naar 100 kan, moet de meter dat ook kunnen. Als laatste moet hij verlicht zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 17, 2006 Onze Jeep kan niet harder dan 90 km. gewoon doorschakelen naar zn 4 en 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts