Spring naar bijdragen

Koppeling


m.ruth
 Share

Recommended Posts

Vraagje,

Na een rit zonder problemen, kwam een uur erna ineens de koppeling niet meer vrij genoeg. Tot hoever dient het reservoir van de koppelingsvloeistof gevuld te zijn?

De leiding vanuit het reservoir naar de bak is te bewegen, hier is 1 leiding niet aangesloten. Is dit de leiding om te ontluchten??? Hou kan de koppeling ontlucht worden?

Ben een beginnend sleuteraar, vandaar al die vragen!!!!! Ik zie nergens een lekkage?

Gr

Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

smile.gif hoi, heb onlangs het volgende probleempje gehad, wat sterk lijkt op jouwe lijkt:

De koppelingscilinder aan de versnellingsbak was lek geraakt, dit zag je niet, maar merkte dat de auto steeds moeilijker in zijn versnelling ging. Op het laatst moest ik voor het gebruik van de achteruit eerst de achteruit inschakelen en vervolgens de auto starten....

Het lekken van deze cilinder zie je niet direct omdat deze in de bak verstopt zit.. ook mijn pendaal kwam niet ver meer omhoog....

mogelijk heb je hier iets aan om te checken...

hoop er maar op dat ie niet kapot is, het is een duur grapje €300,-... en de hele bak moet er onder uit. Verstandig is om dan gelijk je koppelingsplaten te bekijken, deze waren bij mij ook op en zo kwam het totaal op €800,- met werkloon erbij sad.gif

succes!

groeten pat cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier om een auto van 93 zie ik. Heeft die niet al de koppelingscilinder naast het bellhouse en niet er in zoals die van mij helaas wel (89) .Dan hoeft de bak er niet onderuit. Ik heb inderdaad hetzelfde probleem gehad als Miller , en met dezelfde gevolgen. Ik betaalde bij Nico (www.jeepparts.nl) iets van 165 euro voor die cilinder , en geen 300!) Misschien heb jij mazzel tongue.gif Wat voor motor zit erin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier om een auto van 93 zie ik. Heeft die niet al de koppelingscilinder naast het bellhouse en niet er in zoals die van mij helaas wel (89) .Dan hoeft de bak er niet onderuit. Ik heb inderdaad hetzelfde probleem gehad als Miller , en met dezelfde gevolgen. Ik betaalde bij Nico (www.jeepparts.nl) iets van 165 euro voor die cilinder , en geen 300!) Misschien heb jij mazzel tongue.gif Wat voor motor zit erin?

huh.gif mmm, heb rekening nog maar eens erbij gepakt en de cilinder koste €195,- , de rest is montage...

p.s. met een busje remvloeistof van een paar euries kun je nog een aantal dagen/weken uitzingen, zolang je maar het reservoir volhoud en van tijd tot tijd eens flink pompt met je pendaal wink.gif Heb je mooi even tijd om inderdaad goedkope onderdelen te zoeken bij bijv Nico of B&S parts

succes!, mits het dit euvel inderdaad betreft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties,

ik heb 't reservoir bijgevuld en de koppeling werkt weer. Zie zo geen lekkage, heb alleen nog niet veel kilometers gemaakt ivm met vakantie. De koppeling pakt wel pas op de helft, 't eerste heb ik geen druk.

Mijn Wrangler heeft een 2.5 liter. Bij de versnellings bak loopt via het reservoir een leiding de versnellingsbak in, ook komt er een leiding terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties,

ik heb 't reservoir bijgevuld en de koppeling werkt weer. Zie zo geen lekkage, heb alleen nog niet veel kilometers gemaakt ivm met vakantie. De koppeling pakt wel pas op de helft, 't eerste heb ik geen druk.

Mijn Wrangler heeft een 2.5 liter. Bij de versnellings bak loopt via het reservoir een leiding de versnellingsbak in, ook komt er een leiding terug.

Ik wil niet negatief klinken maar je hebt nu succesvol het symptoom bestreden maar het onderliggende probleem hoogstwaarschijnlijk niet opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij dat er nog lucht in het systeem zit omdat de koppeling pas op de helft druk gaat krijgen.

Ik wil niet negatief klinken maar je hebt nu succesvol het symptoom bestreden maar het onderliggende probleem hoogstwaarschijnlijk niet opgelost.

Maar ik geef Nitro gelijk,het probleem is niet zomaar gekomen en dus ook niet zomaar weg. thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dry.gif

sluit me helemaal aan, het feit dat je moet bijvullen is eigenlijk al een teken aan de wand... dit was bij mij ook zo het geval.

Je kunt het wel lang uitzingen, je merkt vanzelf dat het erger wordt. Een paar keer flink pompen en een busje remvloeistof zodat je altijd thuis komt bied wat ruimte.

Maar na de rep kwam mijn koppelingspedaal veel hoger te staan, en van lucht in de leiding had ik geen last ook niet met bijvullen.

succes en bij een evt rep meteen koppelingsplaten nakijken , setje kost 250-300 euries voor 2.5 liter

laat het weten hoe het afloopt wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...