Spring naar bijdragen

airco cherokee 60 th ann


RuudM
 Share

Recommended Posts

Mijn verdamper is vervangen maar ik heb mijn twijfels over de capaciteit. Ik lees regelmatig dat de compressor van een Cherokee een vriescel moet kunnen koelen. Airco slaat aan en fan draait maar ik zit nu niet te rillen in mijn Cherokee. Kan iemand beschrijven hoe "koud" het kan worden op stand 4. Wat kan de oorzaak zijn van een niet maximale opbrengst? Ik las in een ander bericht iets over een niet goed werkende elektromagneet in de compressor. Kan een compressor "half" stuk zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed gevuld systeem, niet lek etc, heeft een uitblaastemperatuur van 6.5 graden bij een buitentemperatuur van tegen de 20 graden. Hierbij staat de aanjager op stand 2. Onlangs mijn systeem laten testen, nadat het systeem gevuld was waren dit de waardes bij mijn XJ.

groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Verdamper vervangen? Daar moet toch het hele dashboard voor worden gedemonteerd? Hoe duur was dat?

Mijn verdamper is ook defect (al 5 jaar). Nooit laten maken omdat het duur zou zijn.

Ik heb zelf het gehel dashboard gedemonteerd. Wat uiteindelijk bleef zitten was het dashborad frame. Dit kon met vier moeren worden gedemonteerd. Dit laatste heeft mijn garage gedaan. Stuur gewoon laten zitten en het dasboard voorzichtig opgehangen. Verdamper kost ongeveer 160,00 euro. Mijn garage heeft natuurlijk nog wel uren moeten berekenen voor demontage, vacumering en vulling. Ik was rond de 550,00 euro kwijt incl verdamper

vr gr Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf ook een dergelijk probleempje.

Airco wordt goed koud maar na +/-15 minuten blaast hij warme lucht. Dit duurt dan +/- 10 min. en dan blaast hij weer koude lucht enz.....

blink.gif

Kijk eens naar de koppelingsplaat op de aircopomp. Deze moet meedraaien wanneer de airco aanstaat. Waarschijnlijk is die van jou versleten en komt er teveel ruimte tussen de koppeling waardoor de magneet zn werk niet meer kan doen en er niet wordt gepompt.

De tussenruimte wordt altijd iets groter als de plaat warm is door het draaien.

In koude toestand (uurtje wachten) zou de tussenruimte ongeveer een halve millimeter moeten zijn, maar mag niet aanlopen. Is er teveel tussenruimte dan kan je de plaat verwijderen (heb je waarschijnlijk een speciale tool voor nodig, maar hoeft niet altijd). Achter de plaat zit(ten) afstelringetjes. Haal deze weg totdat de tussenruimte weer zo klein mogelijk is. Ik heb er zelfs helemaal geen ringetjes meer achter zitten.

Daarna koppelingsplaatje terugzetten en vastdraaien. Even de tussenruimte controleren dat deze zo klein mogelijk is (als een bonuskaart o.i.d. er maar wel tussen past, geen bankpasje i.v.m. magnetisme, en goed kijken en luisteren of ie niet aanloopt met motor aan en airco uit.)

Als het goed is heb je dan weer een goed werkende airco.

Verdamper vervangen? Daar moet toch het hele dashboard voor worden gedemonteerd? Hoe duur was dat?

Mijn verdamper is ook defect (al 5 jaar). Nooit laten maken omdat het duur zou zijn.

En of het duur is, een airco werkend krijgen na 5 jaar stilstand...

Een airco moet je levend houden en dat kost af en toe geld. Doe je dit niet dan kost het in 1 keer nog veel meer geld.

Een goed gevuld systeem, niet lek etc, heeft een uitblaastemperatuur van 6.5 graden bij een buitentemperatuur van tegen de 20 graden. Hierbij staat de aanjager op stand 2. Onlangs mijn systeem laten testen, nadat het systeem gevuld was waren dit de waardes bij mijn XJ.

groet

Kees

Is er wel genoeg koudemiddel in gedaan?

Die van mij blaast 1.4 graden, en volgens mijn airco onderhoudsman moet een net gevuld en gecontroleerd systeem met gemak onder de 4 graden koelen.

Mijn verdamper is vervangen maar ik heb mijn twijfels over de capaciteit. Ik lees regelmatig dat de compressor van een Cherokee een vriescel moet kunnen koelen. Airco slaat aan en fan draait maar ik zit nu niet te rillen in mijn Cherokee. Kan iemand beschrijven hoe "koud" het kan worden op stand 4. Wat kan de oorzaak zijn van een niet maximale opbrengst? Ik las in een ander bericht iets over een niet goed werkende elektromagneet in de compressor. Kan een compressor "half" stuk zijn?

Meet de temperatuur in de uitblaasroosters eens, en het liefst het middelste rooster.

Ben benieuwd of het nou echt aan de temperatuur ligt of dat het te weinig lucht uit de roosters komt om goed te koelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...