Spring naar bijdragen

Plekken op velgen / banden via ebay.de


Recommended Posts

Tips gezocht:

Wat kun je aan de plekken doen op de (originele) velgen van een GC (goudkleur/zilverkleur).

Uit aanbiedingen met foto's van velgen blijken deze plekken vaak voor te komen, met name bij de ventielen.

Er wordt ook wel gesproken van oxidatieplekken. De goudkleur zal wel gespoten zijn; de zilverkleur is het aluminium met een laklaag?.

Wie heeft ervaringen, anders dan nieuwe velgen aanschaffen (grapje).

Wie heeft ervaring met het kopen van nieuwe banden via ebay.de shops in Duitsland? Ik wil geen 'oude' nieuwe banden; de Duitse leverancier geeft aan dat het normale lopende leveringen zijn, vanaf eind 2005 / begin 2006 tot nu toe.

Je kunt de banden laten versturen naar een bedrijf in Duitsland (bij jou in de buurt) waar de banden gebalanceerd / gemonteerd worden voor een bedragje.

De hele constructie aankoop + montage is al snel 100 euries goedkoper per 4 banden dan banden kopen in Nederland.

Mijn tip voor sleutelende jeep-ers met vieze handen (komt natuurlijk weinig voor):

1 koffie zetten

2 koffie drinken

3 sleutelen

4 koffie drinken

5 handen wassen met koffiedik en afwasmiddel of is dat een 'open deur'??

Met vr. gr.

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, JYPY

Laatst ook een GC-velg gekocht voor mijn XJ , omdat die eronder zaten en ik geen reserve velg/band hand.

Dacht hem ook "even" te stralen op het werk (glasparels) maar dat viel tegen !!

De lak die erop zit is hard......ook het ziveren gedeelte is gespoten met blanke lak.

Heb de velg mee naar huis genomen en eerst behandelt met verfafbijt....de blanke lak is er zo af ....de goudkleur

is iets taaier en moet je de behandeling enkele malen herhalen. (let wel op dat er ook nog een primer laag onder zit en die gaat er niet af met afbijt !!).

Hierna de hele velg gestraald met glasparels,het resultaat is een egale doffe alu-kleur.

Je kunt nu de velg opnieuw spuiten met blanke lak.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij zilverkleurige velgen zie je vaak een bruinige, beetje olie-achtige vlekken ontstaan. Ik probeerde dat eerst

met terpentine of wasbenzine er af te krijgen. Ging wel, maar ontzettend langzaam.

Toen kwam ik in de kast een bus Muscle ovenreiniger tegen. Dat spul vreet alles, dat had ik bij onze oven al wel gezien.

Afijn, eerst klein stukje op de velg geprobeerd, je weet nooit wat 't doet natuurlijk.

BRANDSCHOON dus...

Gewoon opspuiten een een paar minuten laten inwerken en dan afborstelen.

Helpt natuurlijk niet tegen oxidaties onder de lak....

4267550.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kun je aan de plekken doen op de (originele) velgen van een GC (goudkleur/zilverkleur).

Uit aanbiedingen met foto's van velgen blijken deze plekken vaak voor te komen, met name bij de ventielen.

Er wordt ook wel gesproken van oxidatieplekken. De goudkleur zal wel gespoten zijn; de zilverkleur is het aluminium met een laklaag?.

Wie heeft ervaringen, anders dan nieuwe velgen aanschaffen (grapje).

hoi jypy,

ik heb mijn velgen gewoon geschuurd en de oxidatieplekken geslepen met een dremel,

het wordt nooit 100 procent maar na het spuiten was ik toch erg blij

ik vindt de combinatie van goud en zilver niet mooi ,dus ik heb de wielen gelijk in een metaalkleur grijs gespoten.

ik heb 1 busje grondlak en 2 bussen donkergrijs en 1 blanke lak gebruikt =_ 40 euro.

en het stralen en spuiten van een velg komt op 110 euro per velg, dus ik vond het ut proberen waard.

bultenauto0064cy.jpg

en dan nog iets ....... het hoeft geen glanzende piano te worden

ps. foto onder ga ik vernieuwen wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...