Spring naar bijdragen

Een nieuw hart voor Tribalman


Tribalman
 Share

Recommended Posts

Ok daar gaat ie dan.... Het is zover na ongeveer een 217.000 kilometer is het over en uit voor mijn motor. Dat die kilometerstand geschat is ok, dat komt omdat ik al ongeveer vanaf het begin dat ik mijn Jeep heb op 33érs rijd en ja die afwijking in de teller he. Maar nu is het dan echt gebeurd de motor is op vol gas in zijn vier is ongeveer het zelfde als met de eerste de beste golf half gas in zijn twee, dus dat gaat niet echt snel meer. Ik denk dat ik het een beetje aan mijzelf te wijten heb en een boel aan anderen, die ik uit de modder gesleept heb, over bultjes heen getrokken en dergelijke, maar ja das 4wd'en.

Nu wil het geluk dat ik een ander blok kon kopen dat a) niet teveel had gelopen b.) van een in orgineele staat verkerende Wrangler komt c) wat ook weer een 4.2 (258 voor de liefhebber) is d) ook niet onbelangrijk de prijs was goed. Waarom weer een 4.2 zul je je misschien afvragen maar dat kan ik uitleggen, ik heb het afgelopen jaar eigenlijk al mijn huidige blok voor de helft vernieuwd (waterpomp, viscokoppeling, ontsteking ed) dus dat is allemaal "nieuw"dus goed, verder heb ik pas een uitlaatspruitstuk van een Clifford op de kop getikt voor weinig, en die is ook voor zo'n motor. Verder als ik er een 4.0 high out in zou bouwen moet ik ook de kabelboom, de computer en de benzinetank vervangen/kopen dus dat wordt niet alleen meer werk maar ook veel meer euri's.

Dus gisteravond was het zover we hebben de donor jeep gedemonteerd en de motor verwijderd, dit nadat we allebei de voorschermen en de grille hadden verwijderd, dit werkt namelijk makkelijker en alles van het blok geschroefd dus nu ligt er een kaal blok en gaan we vanaf zaterdag beginnen aan de opbouw. Als nu het weer ook nog mee gaat werken kan ik ook beginnen met het demonteren van mijn eigen Jeep maar dat zal nog wel een weekje op zich laten wachten.

Als alles goed gaat dan zal mijn Jeepie ongeveer met de pasen weer rijden dit omdat ik nog een aantal zaken wil vertanderen/aanpassen nu ik toch gedwongen stil sta, van al deze veranderingen/aanpassingen en dergelijke zal ik proberen jullie op de hoogte te houden. En ja ik zal het met pics gaan ondersteunen, verder zal ik alle ervaringen die ik met dit project opdoe proberen met jullie te delen.

T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

He bedankt allemaal tot zover...... thumbsup.gifworshippy.gifthumbsup.gifthumbsup.gif

Zal zien dat ik morgen wat plaatjes maak van de donor jeep en het "nieuwe"nu nog vuile blok en zaterdag van het gedemonteerde , schone blok etc, moet dan nog wel effe stoeien om ze hier te krijgen maar met wat hulp zal ook dat wel lukken. wink.gifwink.gif

Zal dan gelijk deel twee van de operatie verwerken tot een dagboek relaas.....

T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hier is het dan Deel twee van het verhaal.........

Het begon vanmorgen al heel vroeg voor mij, want nu we maar meer een auto hebben moest ik eerst F. wegbrengen naar haar werk en die begint nu eenmaal veelste vroeg voor een zaterdag. Maar uiteindelijk wordt het toch tijd om te gaan en rijd ik rustig naar mijn werk (ja op zaterdag dus) maar deze keer om te hobbyen, daar aangekomen eerst maar eens koffie gedronken want je moet de dag toch goed beginnen. een groot voordeel heeft het dat je op je werk kunt hobbyen en dan vooral vandaag wanty je staat in ieder geval droog en warm (in tegenstelling tot andere...sorry Mav). Om goed kwart over negen hangt mijn nieuwe motor dan ook in de bok en kan het werk beginnen......

Ik heb vandaag eigenlijk alles gedemonteerd en alle olie uit het blok gehaald, verder alle pakking resten verwijderd en de gehele buitenkant van het blok schoon gemaakt zodat ik het van de week een kleurtje kan geven. De carterpan, het kleppendeksel en dergelijke heb ik schoongemaakt en nu achter het huis liggen zodat ik dat ook van een andere kleur kan voorzien. Volgens Tony, mijn kollega mag ik de handjes samen knijpen met zo'n motor als ik nu heb dit omdat alles er heel erg goed uitziet en nagenoeg nieuw schijnt te zijn. Mede daardoor heb ik besloten om toch maar geen delen van mijn oude motor te gebruiken en maar alles wat niet meer goed oogt te vervangen door nieuw, hierdoor wat het wel wat duurder maar vooruit, ik hoop dit ook maar een keer te doen.

De planning voor komende week is in ieder geval om mijn eigen jeep voor de deur weg te krijgen en de motor uitgebouwd, dit moet eigenlijk wel gaan lukken nu ik een echt schitternde werkplaats ter beschikking gesteld heb gekregen voor de duur van dit project (Ruud alvast Bedankt). Ik heb vandaag ook de eerste foto's gemaakt ( yep dit topic is useless without pics i know), alvast mijn excuses voor de kwaliteit maar ach het begin is er en als alles meezit worden ze van de week vervangen door betere.

Voor morgen zit er in de planning om mijn carterpan/uitlaatspruitstuk en andere kleinere delen gespoten te krijgen.....dus morgen misschien al deel drie.

Greetings T

PS de pics komen in De Gallery in een apart album.....ja zsm

en hier is de link

http://www.jeepforum.nl/site/modules.php?n...bnails&album=35

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He ed,

Je maakt progress zie ik.

Lekker doorgaan en goed te horen dathet blok helemaal top is.

verstandig om nw onderdelen te nemen en niet van je huidige motor anders sta je over een 1/2 jaar weer te sleutelen.

Houd ons op de hoogte en succes voor morgen.

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok tijd voor deel drie van dit, tot nu toe, succes verhaal. Ik ben vanmorgen maar eens extra vroeg opgestaan en de schuur in gegaan. Nou moest ik eerst wel het nodige opruimen voor ik daar in kon maar ach.... In de schuur kwam ik wel tot de conclusie dat het a) vroeg was en b.) koud was dus de kachel aan gedaan effe terug naar binnen om met een bakkie koffie wakker te worden. Nadat de schuur opgewarmd en ik wakker was ben ik driftig begonnen met het schuren en ontvetten van het kleppendeksel, carterpan, uitlaatspruitstuk, alle poelies, dynamosteun, fanblad en de oliepeilbuis. Na het schuren en het ontvetten volgde uiteindelijk het spuiten...... Ja ja je leest het goed deze delen zijn inmiddels van hun nieuwe laklaag voorzien en liggen nu na twee lagen verf uit te harden in de schuur. Nadat ik mij effe lekker had gedoucht ga ik nu lekker rustig genieten van mijn weekend of althans wat daar nu nog van over is.

Greetz T

Die vind dat zijn weekend heel goed is besteed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn start vd zondag:8.30 bokkie bij mij..9.00 beginnen met de vervanging thermostaat..

9.30 bout afgebroken vh therm.huis..#$@....12.00 eindelijk klaar,want na de bout bleek ook

datte we de verkeerde pakking hadden,bokkie ff crea laten wezen en gelukt..

toen ons eind doel biggrin.gif e remcylinders(waar het allemaal om draaide)..weinig zin in dit weer,maar toch

die pan.. ja die pan heeft ons genekt..uiteindelijk weer gelukt..na conclusie stuk,nieuwe nodig..

remleiding vd ouwe cylinder en klaar(of toch nie?)want de remleiding draaide mee met het

moertje..ook stuk,dus ook nieuw..........

eind vh verhaal: morguh ff naar b&s

dan weer afmaken..als dat maar goed gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...