Spring naar bijdragen

Een nieuw hart voor Tribalman


Tribalman
 Share

Recommended Posts

Nou hier is dan inmiddels deel drie alweer, moet jullie nog effe deel twee en half vertellen en dat is dat ik de jeep dinsdag al weg had gebracht, wat eigenlijk zonder noemens waardige dingen is verlopen. Nou vanavond was dan de grote avond waarbij het begin zou worden gemaakt van het verwijderen van de motor.

Na het verwijderen van de motorkap kwam het grote moment van overpeinzen namelijk waar nu te beginnen, toen schoot me een zinnetje te binnen wat je eigenlijk in alkle handboeken leest "first disconnect the battery......"dus die raad maar eens opgevolgd, dit leide probleem een al in namelijk waarom wil die accu bak er niet uit als je alle bouten en moeren los draait????? Antwoord omdat er nog een onder de modder zit. Nadat ook deze verwijderd was kon die bak er toch uit en ging het eigenlijk heel voorspoedig...... De rechter kant (dat is de kant van de ontsteking/bougies) was eigenlijk zo kaal de enige twee die niet mee wilde werken waren de kachelslangen maar tegen het stanleymes konden ook die niet op.

Maar ja toen kwam het via de radiateur en de stuurbekrachting naar de linkerkant..... de spruitstuken. Het scheelde dat toen Ricardo binnen kwam lopen en die had dat vanmiddag nog gedaan bij twee andere jeeps (wel eens waar TJ's maar de konstruktie is hetzelfde) dus dat verliep eigenlijk ook zeer voorspoedig.

Daarna kwam het grootste probleem van de avond namelijk het verwijderen van de versnellingsbak achter de motor, deze was de vorige keer (helaas) met de luchtsleutel vast gezet en die hadden we nu niet......dus na een uurtje vergelijkbaar met twee uur sportschool hadden we alle bouten daarvan weg op twee na....want daar hadden we niet het juiste dopje voor. Nadat Hendrik ons bie bezorgt had hadden we eigenlijk de motor los hangen en konden we hem er uit takelen, ook dit ging eigenlijk zeer voorspoedig omdat Hendrik een echte takkel specialist bleek te zijn (Hendrik Bedankt).

Nou het eind van het liedje is eigenlijk dat ik alleen nog maar de ruitensproeiertank en de koelvloeistoftank er uit hoef te schroeven, een heleboel moet schoonmaken en spuiten en een motortje terug moet plaatsen...... dus al met al schiet het aardig op en gaat het nog steeds voorspoedig.

Ja ja de foto's zijn gemaakt en staan van het weekend weer online.

T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ok daar ben ik weer met weer een update...... en wederom had ik weer wat hulp nodig.... allereerst heb ik op dinsdag een groot gedeelte van de rollbar en alles wat er nog onder de motorkap zat verwijderd, dus alle tankjes claxon en dergelijke zodat ik dat ook allemaal eens goed schoon kan maken en in de toekomst ook schoon wil houden, ja ja goede voornemens in april gelden ook nog. Na op woensdag toch wel geschrokken te zijn, over de 1 april grap (ja ik tuimde erin) ik dacht namelijk nu moet ik heel erg snel worden met dit motor verhaal wil ik jullie allemaal op de hoogte blijven houden en de foto's ed nog geplaatst krijgen voordat het forum uit de lucht gaat.

Op donderdagavond heb ik de jeep met behulp van "de Dutch Rebel Ruud" naar de wasplaats gesleept en hem helemaal schoon gespoten, op de plaats waar bij jullie een motor zit. En daarna heb ik nog wat tijd in de schuur thuis doorgebracht om alle losse delen gereinigd te krijgen, daar ben ik nu ongeveer half weg mee.

Op zaterdag heb ik tussen mijn normale werk door vast alles wat gespoten was terug op het nieuwe, eveneeens, gespoten blok geschroefd. Ja de carterpan is pas terug geschroefd nadat de achterste en voorste krukaskeerringen vervangen waren.

En vandaag heeft Mav mij effe geholpen om alle foto's online te krijgen deze staan in de nieuwe gallerij.......

Fototjes...........................

Greetz T

En weer een dag poetsen te gaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was laatst bij jouw demontageadres, vroeg mijn zoon: Papa, waar is de motor van die witte Wrangler?

Ik heb 't hem vandaag verteld en de foto's laten zien.... Zijn reactie: Die Jeep komt uit D*****, daar heb ik 'm wel eens zien staan!

Wordt later vast een goede Jeeper worshippy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou daar zijn we weer het is inmiddels effe geleden maar er viel buiten een hoop pets en spuitwerk eigenlijk niet zo bar veel te melden, maar dat is nu anders......

Donderdag avond was het moment dan daar dat de motor vanaf mijn werk, waar ik hem klaar gemaakt heb, voor de oplettende lezer was dat idd in Tiel, op transport ging naar Giesbeek waar mijn Jeepie stond. Daar aangekomen stonden mij gelijk twee verrassingen te wachten; mijn linkerachterband is toch meer lek dan ik dacht en de keerring van mijn disconnect (van de vooras voor de leken) lekt toch wel heel erg hard.

Na wat hulp ingeschakeld te hebben kregen we de motor eigenlijk wel erg makkelijk uit de Voyager (ja ja we blijven ook de transportmiddelen van het Daimler Chrysler Concern gebruiken) en toen kwam de tegenslag ik was vergeten een nieuw toplagertje (zit op het uiterste puntje van de prisas in de motor) mee te nemen dus konden we niet veel verder op dat moment. We hebben de motor nog wel boven de jeep gehangen maar dat was dan ook dat. Op de vrijdag hebben ik het toplagertje er in gezet en toch maar de koppeling vernieuwd en getracht de motor er in te hangen, na ongeveer vier kloten, trekken, takkelen, klem zitten en andere ongein heb ik de moed opgegeven en ben naar huis gegaan om zaterdag 's morgens terug te keren en weer verder te gaan met kloeten, takelen, treken en dergelijke. Ik kreeg gelukkig al vrij snel hulp van Mav, Utah en Pooh-Helen (al was die steun meer moraal maar ook heel erg belangrijk), het zou toch nog tot een uur of drie duren tot Black Bear kwam en toen met vier man wilde het in een keer lukken......gelukkig.

Vandaag, terwijl jullie allemaal je teleurstelling in Horst te boven kwamen, hebben Mav en ik alle ander delen, slangetjes, draadjes, moertjes, boutjes, etc, etc,etc er op aan en vast gedraaid. Verder hebben we de olie en koelvloeistof afgevuld (ook niet echt onbelangrijk) en was ik op een gegeven moment zover dat ik de sleutel om kon draaien (oeps ah spannend) en toen was het moment daar........KLIK, KLIK en nog eens klik maar meer ook niet. We hadden geluk dat The Bitch voorbij kwam en toen hebben we het geprobeerd met aanslepen wat helaas ook niet mocht baten.....dus ergens zit er of iets niet goed of............

Maar ja goede raad is duur dus ik heb besloten om de Jeep naar mijn werk te brengen en de Heren Monteurs (ja ja met hoofdletters he) er maar een blik op te laten werpen voordat er weer het nodige kapot gaat. Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik, ondanks dat hij het nu niet wil doen....... een heel erg voldaan gevoel heb, waarom??????? Nou na vier en half jaar ergenis over loshangende draadjes, slangetjes draadjes die niet meer gebruikt worden en dergelijke is het nu eindelijke STRAK onder de motorkap en al zeg ik het zelf zo netjes is het nog nooit geweest en dat voelt al heel erg goed.

Inmiddels is Lady-Jeep ook begonnen aan de binnenkant en is dat, om met de woorden van jullie te spreken, een balzaal, zelfs met een schone vloer....... dus dat wordt van de week nog zwart gemaakt net als de stangen van de softtop (ja ook die liggen eraf) en het Plastic-Fantastic pakket wat ik achterin heb zitten. Verder word nu ook EINDELIJK alle electra onder het dashbord eens aangepakt want ook daar is zeker al 60% van overbodig geworden dus dat kan ook allemaal dienst gaan doen in de kliko.

Nou eigenlijk was het dat wel weer voor nu...rsumeoverflakee, de motor ligt erin en is helemaal afgbouwd alleen zit er ergens iets verkeerd maar dat laat ik oplossen door de experts, en aan de binnenkant gaat nu begonnen worden.

Ja ja ik houd jullie op de hoogte en zal zo snel mogelijk de laatste foto's er bij zetten.

Greetz T

En alvast bedankt voor al jullie support en medeleven wub.gifwub.gifwub.gifwub.gif

Ook (mede) namens Lady-Jeep wub.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Ed,

Aardig wat werk verzet.

complimenten hoor, ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.

Ik hoop dat je snel het nieuwe motor geluid mag horen.

Nou zoals je hebt kunnen lezen heb je niet veel gemist aan Horst.

Maar ja dat hoort er ook bij wel gezellig trouwens en veel gekeken naar de Suzies die overal doorheen rijden.

Nu Ed (en Lady-Jeep) we spreken elkaar en veel succes met de laatste lood(jes).

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net ff live mogen beschouwen hoe het er uit ziet onder de kap van T.

De motorkap zat er welliswaar niet op, maar toch.

T, je hebt er een mooi stukje werk van gemaakt en hoop voor je dat je de komende tijd de motorkap alleen maar open hoeft te doen om iedereen te laten zien waar je de laatste tijd druk mee bezig bent geweest.

worshippy.gifKlasse T. thumbsup.gif

Ps. Ik had ook niet anders van je verwacht. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...