Spring naar bijdragen

remschijven ipv remtrommels


jack
 Share

Recommended Posts

Ik wil graag remklauwen met schijven plaatsen op mijn cj5,wie weet welke klauwen en schijven moet gebruiken en hoe deze te monteren.

groet Reijer

Er zijn voor de originele achteras setjes te koop die je er zo op vastbout...voor jouw achteras weet ik het niet en dat geld ook voor de vooras.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn voor de originele achteras setjes te koop die je er zo op vastbout...voor jouw achteras weet ik het niet en dat geld ook voor de vooras.....

Achter passen schijven van een Suzuki (je moet alleen het naaf-gat 1 mm uitdraaien) , dan zou je de handrem hydraulisch kunnen maken.

Of wat ook past heb ik hoor zeggen van een Ford Scorpio , daar zit dan ook gelijk een handrem mechaniek in.

De voor-as is een een D-30 , misschien passen die van een Cherokee wel (dat is ook een D-30),

Deze voorassen heb ik eventueel volop liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achter passen schijven van een Suzuki (je moet alleen het naaf-gat 1 mm uitdraaien) , dan zou je de handrem hydraulisch kunnen maken.

Of wat ook past heb ik hoor zeggen van een Ford Scorpio , daar zit dan ook gelijk een handrem mechaniek in.

De voor-as is een een D-30 , misschien passen die van een Cherokee wel (dat is ook een D-30),

Deze voorassen heb ik eventueel volop liggen.

Ok dat klinkt goed,hoe breed zijn deze assen en heb je ook achterassen liggen...?

Groeten,

Reijer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dat klinkt goed,hoe breed zijn deze assen en heb je ook achterassen liggen...?

Groeten,

Reijer

Moet ik even meten , alleen red ik dat nu niet meer , vandaag geen tijd , en morgen vertrek ik naar zuid-frankrijk (1400 km) voor een Jeep evenement Cevenol , ik ben 31 mei weer terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cherokee Dana 30 heeft allereerst het Diff aan de andere kant zitten. Da's alvast één groot verschil. Daarnaast is het een "reverse cut" (ook wel High-Pignon genoemd) uitvoering en is de steek van de wielbouten anders. Als laatste issie gemaakt voor schroefveren en control armen.

Ik zeg niet dat het niet pas te krijgen is, maar een setje remmen ( incl. knuckles?) van een CJ met schijven lijkt me eenvoudiger.... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ik even meten , alleen red ik dat nu niet meer , vandaag geen tijd , en morgen vertrek ik naar zuid-frankrijk (1400 km) voor een Jeep evenement Cevenol , ik ben 31 mei weer terug

O.K ik hoor het wel, en veel plezier daar in france...

Groeten,

Reijer

Bij een amc 20 achteras van een cj kun je:

De schijven van een lada niva gebruiken en de klauwen van een seat ibaza (of golf IV) die hebben een bevestiging voor de handremkabel op de klauw.

Mmm, daar kan ik wel wat mee denk ik.. maar is de naaf en steek van een amc 20 anders dan die van een dana...?

Maar waar zet je de klauwen dan aan vast, maak je daar dan zelf een beuge voor of zijn hier montage setjes voor te krijgen?

Groeten,

Reijer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O.K ik hoor het wel, en veel plezier daar in france...

Groeten,

Reijer

Mmm, daar kan ik wel wat mee denk ik.. maar is de naaf en steek van een amc 20 anders dan die van een dana...?

Maar waar zet je de klauwen dan aan vast, maak je daar dan zelf een beuge voor of zijn hier montage setjes voor te krijgen?

Groeten,

Reijer

De steek van een amc 20 5x 5.5

De beugel moet je idd zelf maken. er bestaan ook conversie kits voor => effe googelen op SSB brake conversion kit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...