Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

John,

De labdasonde zit in de uitlaat ongeveer naast de versnellingsbak, er zit een stekker aan met 4 aansluitingen (vierkant)

Ik zal vanavond effe in Haynes opzoeken hoe je deze kan testen.

Ivo

Dit is makkelijker...

Ofwel doe je een zoekfunctie hier op het forum ofwel lees je het volgende.

Je sonde heeft 4 draden waarvan 2 massadraden en 2 voedingsdraden.

De 2 grijze draden zijn de verwarming van de sonde dit is een gewone voedingsdraad 12V en een massa.

Gemakkelijk te meten dus.

De andere 2 draden zwart en wit dacht ik zijn de eigenlijke signaaldraad en nogmaals een massa.

Je gaat dus meten tussen de spanningdraad en de deze massa.

Je zal een wisselende spanning gaan meten tussen de 0V en de 1V met nooit een constante!

Meestal zal deze rond de 0.5Volt gaan schommelen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of dat zo mooi is weet ik niet. Afhankelijk van de type-goedkeuring kan dat afkeur voor de APK opleveren. (Bijv. U9 als vermelding bij de handelsnaam).
tongue.gif
cat er tussen weg, stukkie buis met flensen er tussen, aan de cat ook flensen maken kan je m met de apk er simpel weer tussen zetten

wink.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het nadeel van een cat is dat die de uitlaat flow sterk afremt

de motor loopt makelijker vind ik, sommigen zegen dat er pk winst in zit, geen idee... kan je alleen testen met een test bank eigenlijk

iig loopt motor makelijker

en je zal een wat donkerder geluid krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn GC is van 1993 en er staat GEEN Ug op het kenteken, U9 begint pas ergens halverwege 1993. Effe goed kijken en bij problemen de kat eventueel definitief weglaten, mijn Kat is leeg en er zit een Flowmaster 50 demper onder.

Geluid is niet te overdreven en de auto loopt op benzine en LPG prima.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat bij mij ook niet op het kenteken die U9 ,zou er dus ook ongestraft onderuit mogen indien kapot o.i.d.??

Is er iets kant en klaars vooer te verkrijgen als vervanging of zelf wat maken alleen mogelijk??

Krijgt dan wel een zwaarder geluid (hoop) denk ik , maar is nog geen 8cyl. sad.gif

Alleen een 8 klinkt als een 8 tongue.giftongue.giflaugh.gifcool.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat ze bij www.mnf.de uitlaatstukken hebben in de juiste maat voor mijn ZJ, heb deze als verlenging voor de tekorte Flowmaster gebruikt.

Volgens mij is het bij een L6 ook een 2,25" pijp. even mailen of bellen met Mike und Franz.

kosten vallen erg mee en ze verzenden het spul ook.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn GC is van 1993 en er staat GEEN Ug op het kenteken, U9 begint pas ergens halverwege 1993. Effe goed kijken en bij problemen de kat eventueel definitief weglaten, mijn Kat is leeg en er zit een Flowmaster 50 demper onder.

Geluid is niet te overdreven en de auto loopt op benzine en LPG prima.

Ivo

Weet niet wat ze er bij de APK van zeggen ZONDER Cat??? Zonder de U9 vermelding .

Of zoals Beest al aangaf ,FF wisselen wink.gifrolleyes.gifcool.gif

Mijn GC is van 1993 en er staat GEEN Ug op het kenteken, U9 begint pas ergens halverwege 1993. Effe goed kijken en bij problemen de kat eventueel definitief weglaten, mijn Kat is leeg en er zit een Flowmaster 50 demper onder.

Geluid is niet te overdreven en de auto loopt op benzine en LPG prima.

Ivo

Weet niet wat ze er bij de APK van zeggen ZONDER Cat??? Zonder de U9 vermelding .

Of zoals Beest al aangaf ,FF wisselen wink.gifrolleyes.gifcool.gif

Is dan nog wel de Lamba sonde nodig BDW unsure.gif ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm ik zie niets! tenminste geen code's.

Hoe kan dat? of zijn er geen storingen te melden dan door het systeem?

gr Vincent

Jawel, op zijn minst de sluitcode 55. Denk aan het volgende: contactonderbreker overbruggen (gewoon uitschakelen dus) en daarna snel 5x aan en uit, de laatste keer "aan" laten staan. Na een paar seconden verschijnen de codes één voor één op de display, met als laatste 55.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij geen storing zou je toch nog de 5 5 moeten krijgen dacht ik??

Misschien niet goed gedaan , je moet wel binnen 5 sec. die handeling doen .

2 X is genoeg bij mij tenminste;; aan uit - aan uit dan aan (laten ) en wachten ..

ow bovenste gemist blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij een '98er volgens mij niet meer.... Da's een OBD II motor wink.gif

Als ik goed geinformeerd ben, kun je daar op de één of andere manier de code's van je VIC? aflezen...

hmmm dat zou dus verklaren waarom ik niets te zien krijg. Nu nog uitzoeken hoe het via het VIC is af te lezen.

maar ehhhh OBD II motor betekend?

gr Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OBD staat voor "On Board Diagnostics". Tot ongeveer 1996 werden de Jeep's uitgerust met OBD van de eerste generatie, nadien dus de 2e generatie (OBD II).

Verschil zit in de manier van uitlezen en de hoeveelheid voor handen zijnde info. Bovendien kunnen bij de OBD II motoren de instrumenten en veel controlelampjes door de databus worden aangestuurd. Natuurlijk zijn er meer verschillen, maar in grote lijnen is dit het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...