JOHN GRAND Geplaatst April 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 17, 2006 Dacht ik al Ga er morgen eens mee aan de gang C U Laterz And goodnight You All. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst April 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 John, De labdasonde zit in de uitlaat ongeveer naast de versnellingsbak, er zit een stekker aan met 4 aansluitingen (vierkant) Ik zal vanavond effe in Haynes opzoeken hoe je deze kan testen. Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst April 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 John,De labdasonde zit in de uitlaat ongeveer naast de versnellingsbak, er zit een stekker aan met 4 aansluitingen (vierkant) Ik zal vanavond effe in Haynes opzoeken hoe je deze kan testen. Ivo Dit is makkelijker... Ofwel doe je een zoekfunctie hier op het forum ofwel lees je het volgende. Je sonde heeft 4 draden waarvan 2 massadraden en 2 voedingsdraden. De 2 grijze draden zijn de verwarming van de sonde dit is een gewone voedingsdraad 12V en een massa. Gemakkelijk te meten dus. De andere 2 draden zwart en wit dacht ik zijn de eigenlijke signaaldraad en nogmaals een massa. Je gaat dus meten tussen de spanningdraad en de deze massa. Je zal een wisselende spanning gaan meten tussen de 0V en de 1V met nooit een constante! Meestal zal deze rond de 0.5Volt gaan schommelen. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 18, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 Is het dan niet de lamba op het spruitstuk , volgens andere berichten waarschijnlijkwel en heb ik er maar 1 4.0 uit 93 GC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst April 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 John, Je hebt er maar 1, in de uitlaat voor de kat. Bij de v8 zit deze naast de versnellingsbak l6 zal deze ook daar ergens zitten. Inderdaad na 96/97 2x labda, voor en na kat en volgens mij na 99 4x labda. Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 klopt helemaal, voordeel van een GC van 93 tot en met 95 is dat je cat zonder problemen weg kan laten cat er tussen weg, stukkie buis met flensen er tussen, aan de cat ook flensen maken kan je m met de apk er simpel weer tussen zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 18, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 Mooi, weet ik dat ook weer gelijk TNx heren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 Mooi, weet ik dat ook weer gelijk TNx heren Of dat zo mooi is weet ik niet. Afhankelijk van de type-goedkeuring kan dat afkeur voor de APK opleveren. (Bijv. U9 als vermelding bij de handelsnaam). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 Of dat zo mooi is weet ik niet. Afhankelijk van de type-goedkeuring kan dat afkeur voor de APK opleveren. (Bijv. U9 als vermelding bij de handelsnaam). cat er tussen weg, stukkie buis met flensen er tussen, aan de cat ook flensen maken kan je m met de apk er simpel weer tussen zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 18, 2006 Sorry, Beest. Ik had even niet goed opgelet. Ik ben niet zo technisch, maar mijn vraag is dan, wat het voordeel is. Of gaan we nu te ver van de snelweg?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 het nadeel van een cat is dat die de uitlaat flow sterk afremt de motor loopt makelijker vind ik, sommigen zegen dat er pk winst in zit, geen idee... kan je alleen testen met een test bank eigenlijk iig loopt motor makelijker en je zal een wat donkerder geluid krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst April 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 Hallo, wel handig die code's maar hoe lees ik die uit. Ik las iets van contact aan en uit maar dat leek bij mij niets te doen. En waar krijg ik die code's dan te zien? gr Vincent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 contact aan, uit, aan, uit, aan en dan moet je de code's te zien krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst April 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 Mijn GC is van 1993 en er staat GEEN Ug op het kenteken, U9 begint pas ergens halverwege 1993. Effe goed kijken en bij problemen de kat eventueel definitief weglaten, mijn Kat is leeg en er zit een Flowmaster 50 demper onder. Geluid is niet te overdreven en de auto loopt op benzine en LPG prima. Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 Staat bij mij ook niet op het kenteken die U9 ,zou er dus ook ongestraft onderuit mogen indien kapot o.i.d.?? Is er iets kant en klaars vooer te verkrijgen als vervanging of zelf wat maken alleen mogelijk?? Krijgt dan wel een zwaarder geluid (hoop) denk ik , maar is nog geen 8cyl. Alleen een 8 klinkt als een 8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst April 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 Ik weet dat ze bij www.mnf.de uitlaatstukken hebben in de juiste maat voor mijn ZJ, heb deze als verlenging voor de tekorte Flowmaster gebruikt. Volgens mij is het bij een L6 ook een 2,25" pijp. even mailen of bellen met Mike und Franz. kosten vallen erg mee en ze verzenden het spul ook. Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 Okay Ivo , ga eens wat informeren ,cat have to go << Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 19, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 Mijn GC is van 1993 en er staat GEEN Ug op het kenteken, U9 begint pas ergens halverwege 1993. Effe goed kijken en bij problemen de kat eventueel definitief weglaten, mijn Kat is leeg en er zit een Flowmaster 50 demper onder.Geluid is niet te overdreven en de auto loopt op benzine en LPG prima. Ivo Weet niet wat ze er bij de APK van zeggen ZONDER Cat??? Zonder de U9 vermelding . Of zoals Beest al aangaf ,FF wisselen Mijn GC is van 1993 en er staat GEEN Ug op het kenteken, U9 begint pas ergens halverwege 1993. Effe goed kijken en bij problemen de kat eventueel definitief weglaten, mijn Kat is leeg en er zit een Flowmaster 50 demper onder.Geluid is niet te overdreven en de auto loopt op benzine en LPG prima. Ivo Weet niet wat ze er bij de APK van zeggen ZONDER Cat??? Zonder de U9 vermelding . Of zoals Beest al aangaf ,FF wisselen Is dan nog wel de Lamba sonde nodig BDW ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 19, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2006 Ja, je motor regeling heeft die info nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst April 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2006 contact aan, uit, aan, uit, aan en dan moet je de code's te zien krijgen Hmmm ik zie niets! tenminste geen code's. Hoe kan dat? of zijn er geen storingen te melden dan door het systeem? gr Vincent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2006 Hmmm ik zie niets! tenminste geen code's. Hoe kan dat? of zijn er geen storingen te melden dan door het systeem? gr Vincent Jawel, op zijn minst de sluitcode 55. Denk aan het volgende: contactonderbreker overbruggen (gewoon uitschakelen dus) en daarna snel 5x aan en uit, de laatste keer "aan" laten staan. Na een paar seconden verschijnen de codes één voor één op de display, met als laatste 55. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst April 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2006 Bij geen storing zou je toch nog de 5 5 moeten krijgen dacht ik?? Misschien niet goed gedaan , je moet wel binnen 5 sec. die handeling doen . 2 X is genoeg bij mij tenminste;; aan uit - aan uit dan aan (laten ) en wachten .. ow bovenste gemist Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2006 bij een '98er volgens mij niet meer.... Da's een OBD II motor Als ik goed geinformeerd ben, kun je daar op de één of andere manier de code's van je VIC? aflezen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vincent Geplaatst April 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2006 bij een '98er volgens mij niet meer.... Da's een OBD II motor Als ik goed geinformeerd ben, kun je daar op de één of andere manier de code's van je VIC? aflezen... hmmm dat zou dus verklaren waarom ik niets te zien krijg. Nu nog uitzoeken hoe het via het VIC is af te lezen. maar ehhhh OBD II motor betekend? gr Vincent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2006 OBD staat voor "On Board Diagnostics". Tot ongeveer 1996 werden de Jeep's uitgerust met OBD van de eerste generatie, nadien dus de 2e generatie (OBD II). Verschil zit in de manier van uitlezen en de hoeveelheid voor handen zijnde info. Bovendien kunnen bij de OBD II motoren de instrumenten en veel controlelampjes door de databus worden aangestuurd. Natuurlijk zijn er meer verschillen, maar in grote lijnen is dit het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.