mrobers Geplaatst April 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 Hey allemaal! Zo'n 8 maanden geleden had ik bijzonder veel last van een schuddende GC en aangezien kromme remschijven bij het ZJ type vaker voorkomt, heb ik de voorste remschijven en blokken vervangen. Het schudden hield echter niet op. En ja hoor; dat had ik weer; de achterste remschijven bleken juist degene te zijn die krom waren ;-) Dus die heb ik ook maar vervangen en alles was weer piccobello! Nu begint de boel weer te schokken en schudden bij het remmen. Een maandje terug viel het nog mee, maar nu sta ik op het punt er weer wat aan te gaan doen. Ik wil nu echter mijn vorige remschijven (die heb ik bewaard) laten afdraaien. Ze zijn nog dik genoeg (en van Bosch). In Leiden zit Jense Remservice, maar die deed nogal moeilijk omdat ik 'alleen' mijn remschijven wilde laten afdraaien. Hij wilde dat alleen in combinatie met nieuwe remblokken die ik bij hem zou kopen. Dat lijkt me nutteloos; er zitten 4 splinternieuwe op. Wie weet er in de regio Delft / Zoeterwoude een adresje waar ik terecht kan om mijn remschijven te laten afdraaien? Groetjes, Mike Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited uit 1997 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 Hey allemaal!Zo'n 8 maanden geleden had ik bijzonder veel last van een schuddende GC en aangezien kromme remschijven bij het ZJ type vaker voorkomt, heb ik de voorste remschijven en blokken vervangen. Het schudden hield echter niet op. En ja hoor; dat had ik weer; de achterste remschijven bleken juist degene te zijn die krom waren ;-) Dus die heb ik ook maar vervangen en alles was weer piccobello! Nu begint de boel weer te schokken en schudden bij het remmen. Een maandje terug viel het nog mee, maar nu sta ik op het punt er weer wat aan te gaan doen. Ik wil nu echter mijn vorige remschijven (die heb ik bewaard) laten afdraaien. Ze zijn nog dik genoeg (en van Bosch). In Leiden zit Jense Remservice, maar die deed nogal moeilijk omdat ik 'alleen' mijn remschijven wilde laten afdraaien. Hij wilde dat alleen in combinatie met nieuwe remblokken die ik bij hem zou kopen. Dat lijkt me nutteloos; er zitten 4 splinternieuwe op. Wie weet er in de regio Delft / Zoeterwoude een adresje waar ik terecht kan om mijn remschijven te laten afdraaien? Groetjes, Mike Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited uit 1997 Delft/Zoeterwoude daar weet zo vlug niets, maar wel in Hillegom. Das +/- 20 min vanaf Zoeterwoude via de A4 richting Amsterdam...... R.S.H. Edisonstraat 2 2181 AB Hillegom TEL: +31(0)252 521250 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knorretje Geplaatst April 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 ook ietsjes uit de buurt , wel goed .. http://www.hvdzaan.nl/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gebruiktehandel Geplaatst April 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2006 Heb altijd geleerd dat je de auto bij stoplichten, spoorweg overgangen e.d. altijd in de N moet zetten en je voet van de rem af moet halen. Reden hiervoor is dat als je flink aan het rijden en remmen bent geweest de schijven erg warm zijn ,als je dan met je voet op de rem stil blijft staan koelen ze op de plek waar de remblokken zitten niet gelijkmatig met de rest af dus trekken je schijven krom............ misschien een ideetje.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tristan Geplaatst April 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2006 Goed idee, doe ik ook altijd.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eijkeren Geplaatst April 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 11, 2006 Gewoon geventileerde schijven uit Amerika laten komen, € 85,00 per stuk!! Nooit meer hete schijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HWP Geplaatst April 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2006 Heb het probleem ook gehad en na meerdere keren afdraaien en vervangen door dealer nieuwer type schijven en klauwen (die beter gangbaar zijn) laten monteren (met coulance) en sindsdien geen last meer gehad. (afkloppen). Let ook op met voet op de rem houden bij stilstand met name onder natte omstandigheden. Dus ook bij de wasstraat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst April 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2006 Thanks voor al jullie reacties! Wel blijf ik het opvallend vinden dat het met de Grands wel erg snel gebeurd. Mogelijk toch te maken met het ontwerp van de klauwen? Ik heb een Dodge W200 van 2400kg en daar heb ik al 5 jaar geen problemen met de remschijven gehad. Aangezien er achter trommels zitten komt de meeste remkracht op de voorste remschijven aan en die worden flink warm. Overigens houd ik al rekening met het stilstaan bij bijv. een stoplicht, door steeds een stukje vooruit te laten 'rollen' en indien het langer duurt natuurlijk in z'n N. Overigens is het steeds in- en uitschakelen van de D ook niet al te best voor je automaat en je aandrijflijn. Dan verkies ik liever om de remschijven af en toe te vervangen ;-) Voorlopig heb ik een bedrijfje in Naaldwijk gevonden waar ik ze morgen even heenbreng om af te laten draaien. Zodra deze ook weer 'krom' zijn, overweeg ik inderdaad om geperforeerde schijven te kopen; die kunnen hun hitte beter kwijt (aldus de forums in de USA)... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2006 Thanks voor al jullie reacties! Wel blijf ik het opvallend vinden dat het met de Grands wel erg snel gebeurd. Mogelijk toch te maken met het ontwerp van de klauwen? Ik heb een Dodge W200 van 2400kg en daar heb ik al 5 jaar geen problemen met de remschijven gehad. Aangezien er achter trommels zitten komt de meeste remkracht op de voorste remschijven aan en die worden flink warm.Overigens houd ik al rekening met het stilstaan bij bijv. een stoplicht, door steeds een stukje vooruit te laten 'rollen' en indien het langer duurt natuurlijk in z'n N. Overigens is het steeds in- en uitschakelen van de D ook niet al te best voor je automaat en je aandrijflijn. Dan verkies ik liever om de remschijven af en toe te vervangen ;-) Voorlopig heb ik een bedrijfje in Naaldwijk gevonden waar ik ze morgen even heenbreng om af te laten draaien. Zodra deze ook weer 'krom' zijn, overweeg ik inderdaad om geperforeerde schijven te kopen; die kunnen hun hitte beter kwijt (aldus de forums in de USA)... de remmen zijn een minpunt van de ZJ met de WJ hebben ze dat verbetert/verholpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst April 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2006 de remmen zijn een minpunt van de ZJ met de WJ hebben ze dat verbetert/verholpen Bij de WJ overigens ook pas ná de nodige modificaties.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst April 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2006 Thanks voor al jullie reacties! Wel blijf ik het opvallend vinden dat het met de Grands wel erg snel gebeurd. Mogelijk toch te maken met het ontwerp van de klauwen? Ik heb een Dodge W200 van 2400kg en daar heb ik al 5 jaar geen problemen met de remschijven gehad. Aangezien er achter trommels zitten komt de meeste remkracht op de voorste remschijven aan en die worden flink warm.Overigens houd ik al rekening met het stilstaan bij bijv. een stoplicht, door steeds een stukje vooruit te laten 'rollen' en indien het langer duurt natuurlijk in z'n N. Overigens is het steeds in- en uitschakelen van de D ook niet al te best voor je automaat en je aandrijflijn. Dan verkies ik liever om de remschijven af en toe te vervangen ;-) Voorlopig heb ik een bedrijfje in Naaldwijk gevonden waar ik ze morgen even heenbreng om af te laten draaien. Zodra deze ook weer 'krom' zijn, overweeg ik inderdaad om geperforeerde schijven te kopen; die kunnen hun hitte beter kwijt (aldus de forums in de USA)... schijven afdraaien is weggegooid geld, en wel hierom omdat je schijf alleen maar dunner wordt en het probleem alleen maar erger wordt. het kan ook nog zo zijn dat de schijven geeneens krom zijn maar dat er harde plekken in zitten en die zitten diep, en krijg je er dus niet eens uit met afdraaien. het voordeel van geperforeerde of powerdisc (dat zijn de schijven met de groeven)is dat deze de remstof afvoerd waardoor er minder warmte ontwikkeling is en een betere afremming bij minder remdruk. doe er je voordeel mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sammy Geplaatst April 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2006 hallo mrobers ik had laatst hetzelfde met mijn schijven en ook laten afdraaien in naaldwijk bij mostert maar het probleem werd alleen maar erger terwijl ik wel meer schijven van andere merken heb laten afdraaien. maar heb nu bij autopartsonline een set schijven en blokken gehaald en dat remt echt super ik moet nu alleen achter nog doen het probleem met de originele remschijven is dat het hart van de schijf te dun is dus dat is zo weer krom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst May 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2006 Goeiemorgen Uncle Sam, Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de sport-remsets van Autopartsonline.nl. Ik heb idd ook de remschijven laten afdraaien, maar ik ben niet tevreden met hem remresultaat. Zo langzamerhand komt er ook weer een piepend geluid (alles goed in kopervet gezet) en bij warme remmen soms een soort 'happend' geluid zodra je bijna stilstaat. Nu probeer ik uit te zoeken of ik beter een set 'slotted EN drilled' remschijven uit de USA kan laten komen, of dat ik voor de sport-remsets van Autopartsonline moet gaan. Kunnen de lezers hun ervaringen eens delen? Groetjes, Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mopotoyo Geplaatst May 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst May 17, 2006 Hoi Mike, Hebt sinds 8 maanden (32000 km)geventileerde sportset voor en achter van autopartsonline. Ze werken veel beter als de standaard remmen. Heb zowel de blokken en de remschijven vervangen. Deze zijn dezelfde voor de YJ types bdw. Ik heb ook een aantal keren de remmen weer los gehad vanwege vervanging steekassen en dus gecontroleerd. Ze zien er erg goed uit niet krom of overdadige slijtage. Mijn wrangler remmen ga ik daar ook halen. Ze zijn in2 dagen binnen de bestelling. Verder kunt je de bevindigen lezen ergens op forum via een zoekactie. Goeiemorgen Uncle Sam,Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de sport-remsets van Autopartsonline.nl. Ik heb idd ook de remschijven laten afdraaien, maar ik ben niet tevreden met hem remresultaat. Zo langzamerhand komt er ook weer een piepend geluid (alles goed in kopervet gezet) en bij warme remmen soms een soort 'happend' geluid zodra je bijna stilstaat. Nu probeer ik uit te zoeken of ik beter een set 'slotted EN drilled' remschijven uit de USA kan laten komen, of dat ik voor de sport-remsets van Autopartsonline moet gaan. Kunnen de lezers hun ervaringen eens delen? Groetjes, Mike Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
halogeen Geplaatst July 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2006 Goeiemorgen Uncle Sam,Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de sport-remsets van Autopartsonline.nl. Ik heb idd ook de remschijven laten afdraaien, maar ik ben niet tevreden met hem remresultaat. Zo langzamerhand komt er ook weer een piepend geluid (alles goed in kopervet gezet) en bij warme remmen soms een soort 'happend' geluid zodra je bijna stilstaat. Nu probeer ik uit te zoeken of ik beter een set 'slotted EN drilled' remschijven uit de USA kan laten komen, of dat ik voor de sport-remsets van Autopartsonline moet gaan. Kunnen de lezers hun ervaringen eens delen? Groetjes, Mike Hoi heb zelf (op een BMW) sinds, anderhaf jaar en 40.000 km de sport-remsets van Autopartsonline zitten. Zowel voor als achter. Eerder de originele schijven maar die onder garantie 2 keer laten vervangen en steeds weer krom. Nu al 40.000 km zonder problemen. Mocht ik onder de Jeep nieuwe remmerij nodig hebben zou ik ze zeker aanschaffen. Groeten Eduard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2006 Hoi heb zelf (op een BMW) sinds, anderhaf jaar en 40.000 km de sport-remsets van Autopartsonline zitten. Zowel voor als achter. Eerder de originele schijven maar die onder garantie 2 keer laten vervangen en steeds weer krom. Nu al 40.000 km zonder problemen. Mocht ik onder de Jeep nieuwe remmerij nodig hebben zou ik ze zeker aanschaffen. Welke set is dat.. heb je een voorbeeld in de zin van een artikelnummer, want er is vrij veel keuze... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst July 4, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 4, 2006 Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en anderhalve week geleden in elk geval de voorste remschijven/blokken vervangen door BrakeMax sportrem-sets van AutoPartsOnline. Wat mij enorm opviel is de dikte van de 'montageplaat' van de remschijf. Bij het origineel is het stuk wat je op je hub schuift bijzonder dun en heeft een gevelsde rand. De BrakeMax remschijven zijn pakweg 2-3 keer zo dik en voelen ook zo aan. Op onderstaande foto's komt het niet zo goed tot z'n recht, omdat je de gevelsde rand van de oude remschijf per abuis aan ziet als dikte van het materiaal. De boel goed schoongemaakt met staalborstels en remmenreiniger, glijbussen schoongemaakt en ingevet en waar nodig kopervet gebruikt. De boel zat in een uurtje weer in elkaar. De eerste paar dagen remmen vond ik weinig indrukwekkend; hij remde helemaal niet hard. Nu de remdelen echter op elkaar ingesleten raken, merk ik dat hij steeds beter begint te remmen. Mooi voor onze Oostenrijk-vakantie strakjes ;-) Nu nog de achterremmen. Daar moet ik echter eventjes mee wachten; ik ben zo langzamerhand leegelopen op de remmen van de GC. Zo te zien nu de goede gevonden ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
halogeen Geplaatst July 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2006 Welke set is dat.. heb je een voorbeeld in de zin van een artikelnummer, want er is vrij veel keuze... Hoi Kameel, Als je op www.autopartsonline.nl kijkt en je klikt bovenin op remschijven kun je zo naar het jouw merk en type auto klikken. De artikelnummers eindigend op een S zijn sportsets dit zijn de versies die ik onder de BMW heb gemonteerd en die dus goed bevallen. Ze noemen het de Brakemax sportremschijfset en Brakemax remblokset . (lange naam voor zo een korte remweg) Overigens klopt het verhaal dat je in het begin het gevoel hebt dat het niks beter is wel. Echter na een paar honderd km rustig remmen merk je dat het steeds beter wordt. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Succes en groeten Eduard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2006 ah zulke heb ik ook......goed spul...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.