Spring naar bijdragen

Remschijven afdraaien


Recommended Posts

Hey allemaal!

Zo'n 8 maanden geleden had ik bijzonder veel last van een schuddende GC en aangezien kromme remschijven bij het ZJ type vaker voorkomt, heb ik de voorste remschijven en blokken vervangen. Het schudden hield echter niet op. En ja hoor; dat had ik weer; de achterste remschijven bleken juist degene te zijn die krom waren ;-) Dus die heb ik ook maar vervangen en alles was weer piccobello!

Nu begint de boel weer te schokken en schudden bij het remmen. Een maandje terug viel het nog mee, maar nu sta ik op het punt er weer wat aan te gaan doen. Ik wil nu echter mijn vorige remschijven (die heb ik bewaard) laten afdraaien. Ze zijn nog dik genoeg (en van Bosch).

In Leiden zit Jense Remservice, maar die deed nogal moeilijk omdat ik 'alleen' mijn remschijven wilde laten afdraaien. Hij wilde dat alleen in combinatie met nieuwe remblokken die ik bij hem zou kopen. Dat lijkt me nutteloos; er zitten 4 splinternieuwe op.

Wie weet er in de regio Delft / Zoeterwoude een adresje waar ik terecht kan om mijn remschijven te laten afdraaien?

Groetjes,

Mike

Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited uit 1997

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allemaal!

Zo'n 8 maanden geleden had ik bijzonder veel last van een schuddende GC en aangezien kromme remschijven bij het ZJ type vaker voorkomt, heb ik de voorste remschijven en blokken vervangen. Het schudden hield echter niet op. En ja hoor; dat had ik weer; de achterste remschijven bleken juist degene te zijn die krom waren ;-) Dus die heb ik ook maar vervangen en alles was weer piccobello!

Nu begint de boel weer te schokken en schudden bij het remmen. Een maandje terug viel het nog mee, maar nu sta ik op het punt er weer wat aan te gaan doen. Ik wil nu echter mijn vorige remschijven (die heb ik bewaard) laten afdraaien. Ze zijn nog dik genoeg (en van Bosch).

In Leiden zit Jense Remservice, maar die deed nogal moeilijk omdat ik 'alleen' mijn remschijven wilde laten afdraaien. Hij wilde dat alleen in combinatie met nieuwe remblokken die ik bij hem zou kopen. Dat lijkt me nutteloos; er zitten 4 splinternieuwe op.

Wie weet er in de regio Delft / Zoeterwoude een adresje waar ik terecht kan om mijn remschijven te laten afdraaien?

Groetjes,

Mike

Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited uit 1997

Delft/Zoeterwoude daar weet zo vlug niets, maar wel in Hillegom. Das +/- 20 min vanaf Zoeterwoude via de A4 richting Amsterdam......

R.S.H.

Edisonstraat 2

2181 AB Hillegom TEL: +31(0)252 521250

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb altijd geleerd dat je de auto bij stoplichten, spoorweg overgangen e.d. altijd in de N moet zetten en je voet van de rem af moet halen.

Reden hiervoor is dat als je flink aan het rijden en remmen bent geweest de schijven erg warm zijn ,als je dan met je voet op de rem stil blijft staan koelen ze op de plek waar de remblokken zitten niet gelijkmatig met de rest af dus trekken je schijven krom............

misschien een ideetje.... cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het probleem ook gehad en na meerdere keren afdraaien en vervangen door dealer nieuwer type schijven en klauwen (die beter gangbaar zijn) laten monteren (met coulance) en sindsdien geen last meer gehad. (afkloppen). Let ook op met voet op de rem houden bij stilstand met name onder natte omstandigheden. Dus ook bij de wasstraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor al jullie reacties! Wel blijf ik het opvallend vinden dat het met de Grands wel erg snel gebeurd. Mogelijk toch te maken met het ontwerp van de klauwen? Ik heb een Dodge W200 van 2400kg en daar heb ik al 5 jaar geen problemen met de remschijven gehad. Aangezien er achter trommels zitten komt de meeste remkracht op de voorste remschijven aan en die worden flink warm.

Overigens houd ik al rekening met het stilstaan bij bijv. een stoplicht, door steeds een stukje vooruit te laten 'rollen' en indien het langer duurt natuurlijk in z'n N. Overigens is het steeds in- en uitschakelen van de D ook niet al te best voor je automaat en je aandrijflijn. Dan verkies ik liever om de remschijven af en toe te vervangen ;-)

Voorlopig heb ik een bedrijfje in Naaldwijk gevonden waar ik ze morgen even heenbreng om af te laten draaien. Zodra deze ook weer 'krom' zijn, overweeg ik inderdaad om geperforeerde schijven te kopen; die kunnen hun hitte beter kwijt (aldus de forums in de USA)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor al jullie reacties! Wel blijf ik het opvallend vinden dat het met de Grands wel erg snel gebeurd. Mogelijk toch te maken met het ontwerp van de klauwen? Ik heb een Dodge W200 van 2400kg en daar heb ik al 5 jaar geen problemen met de remschijven gehad. Aangezien er achter trommels zitten komt de meeste remkracht op de voorste remschijven aan en die worden flink warm.

Overigens houd ik al rekening met het stilstaan bij bijv. een stoplicht, door steeds een stukje vooruit te laten 'rollen' en indien het langer duurt natuurlijk in z'n N. Overigens is het steeds in- en uitschakelen van de D ook niet al te best voor je automaat en je aandrijflijn. Dan verkies ik liever om de remschijven af en toe te vervangen ;-)

Voorlopig heb ik een bedrijfje in Naaldwijk gevonden waar ik ze morgen even heenbreng om af te laten draaien. Zodra deze ook weer 'krom' zijn, overweeg ik inderdaad om geperforeerde schijven te kopen; die kunnen hun hitte beter kwijt (aldus de forums in de USA)...

de remmen zijn een minpunt van de ZJ met de WJ hebben ze dat verbetert/verholpen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor al jullie reacties! Wel blijf ik het opvallend vinden dat het met de Grands wel erg snel gebeurd. Mogelijk toch te maken met het ontwerp van de klauwen? Ik heb een Dodge W200 van 2400kg en daar heb ik al 5 jaar geen problemen met de remschijven gehad. Aangezien er achter trommels zitten komt de meeste remkracht op de voorste remschijven aan en die worden flink warm.

Overigens houd ik al rekening met het stilstaan bij bijv. een stoplicht, door steeds een stukje vooruit te laten 'rollen' en indien het langer duurt natuurlijk in z'n N. Overigens is het steeds in- en uitschakelen van de D ook niet al te best voor je automaat en je aandrijflijn. Dan verkies ik liever om de remschijven af en toe te vervangen ;-)

Voorlopig heb ik een bedrijfje in Naaldwijk gevonden waar ik ze morgen even heenbreng om af te laten draaien. Zodra deze ook weer 'krom' zijn, overweeg ik inderdaad om geperforeerde schijven te kopen; die kunnen hun hitte beter kwijt (aldus de forums in de USA)...

schijven afdraaien is weggegooid geld, en wel hierom omdat je schijf alleen maar dunner wordt en het probleem alleen maar erger wordt. het kan ook nog zo zijn dat de schijven geeneens krom zijn maar dat er harde plekken in zitten en die zitten diep, en krijg je er dus niet eens uit met afdraaien.

het voordeel van geperforeerde of powerdisc (dat zijn de schijven met de groeven)is dat deze de remstof afvoerd waardoor er minder warmte ontwikkeling is en een betere afremming bij minder remdruk.

doe er je voordeel mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo mrobers

ik had laatst hetzelfde met mijn schijven en ook laten afdraaien in naaldwijk bij mostert

maar het probleem werd alleen maar erger terwijl ik wel meer schijven van andere merken heb laten afdraaien.

maar heb nu bij autopartsonline een set schijven en blokken gehaald en dat remt echt super

ik moet nu alleen achter nog doen

het probleem met de originele remschijven is dat het hart van de schijf te dun is dus dat is zo weer krom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Goeiemorgen Uncle Sam,

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de sport-remsets van Autopartsonline.nl. Ik heb

idd ook de remschijven laten afdraaien, maar ik ben niet tevreden met hem remresultaat. Zo

langzamerhand komt er ook weer een piepend geluid (alles goed in kopervet gezet) en bij warme

remmen soms een soort 'happend' geluid zodra je bijna stilstaat.

Nu probeer ik uit te zoeken of ik beter een set 'slotted EN drilled' remschijven uit de USA kan

laten komen, of dat ik voor de sport-remsets van Autopartsonline moet gaan.

Kunnen de lezers hun ervaringen eens delen?

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mike,

Hebt sinds 8 maanden (32000 km)geventileerde sportset voor en achter van autopartsonline. Ze werken veel beter als de standaard remmen. Heb zowel de blokken en de remschijven vervangen. Deze zijn dezelfde voor de YJ types bdw.

Ik heb ook een aantal keren de remmen weer los gehad vanwege vervanging steekassen en dus gecontroleerd. Ze zien er erg goed uit niet krom of overdadige slijtage.

Mijn wrangler remmen ga ik daar ook halen. Ze zijn in2 dagen binnen de bestelling.

Verder kunt je de bevindigen lezen ergens op forum via een zoekactie.

Goeiemorgen Uncle Sam,

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de sport-remsets van Autopartsonline.nl. Ik heb

idd ook de remschijven laten afdraaien, maar ik ben niet tevreden met hem remresultaat. Zo

langzamerhand komt er ook weer een piepend geluid (alles goed in kopervet gezet) en bij warme

remmen soms een soort 'happend' geluid zodra je bijna stilstaat.

Nu probeer ik uit te zoeken of ik beter een set 'slotted EN drilled' remschijven uit de USA kan

laten komen, of dat ik voor de sport-remsets van Autopartsonline moet gaan.

Kunnen de lezers hun ervaringen eens delen?

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Goeiemorgen Uncle Sam,

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met de sport-remsets van Autopartsonline.nl. Ik heb

idd ook de remschijven laten afdraaien, maar ik ben niet tevreden met hem remresultaat. Zo

langzamerhand komt er ook weer een piepend geluid (alles goed in kopervet gezet) en bij warme

remmen soms een soort 'happend' geluid zodra je bijna stilstaat.

Nu probeer ik uit te zoeken of ik beter een set 'slotted EN drilled' remschijven uit de USA kan

laten komen, of dat ik voor de sport-remsets van Autopartsonline moet gaan.

Kunnen de lezers hun ervaringen eens delen?

Groetjes,

Mike

Hoi heb zelf (op een BMW) sinds, anderhaf jaar en 40.000 km de sport-remsets van Autopartsonline zitten. Zowel voor als achter. Eerder de originele schijven maar die onder garantie 2 keer laten vervangen en steeds weer krom. Nu al 40.000 km zonder problemen. Mocht ik onder de Jeep nieuwe remmerij nodig hebben zou ik ze zeker aanschaffen.

Groeten Eduard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi heb zelf (op een BMW) sinds, anderhaf jaar en 40.000 km de sport-remsets van Autopartsonline zitten. Zowel voor als achter. Eerder de originele schijven maar die onder garantie 2 keer laten vervangen en steeds weer krom. Nu al 40.000 km zonder problemen. Mocht ik onder de Jeep nieuwe remmerij nodig hebben zou ik ze zeker aanschaffen.

Welke set is dat.. heb je een voorbeeld in de zin van een artikelnummer, want er is vrij veel keuze...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en anderhalve week geleden in elk geval de voorste remschijven/blokken vervangen door BrakeMax sportrem-sets van AutoPartsOnline. Wat mij enorm opviel is de dikte van de 'montageplaat' van de remschijf. Bij het origineel is het stuk wat je op je hub schuift bijzonder dun en heeft een gevelsde rand. De BrakeMax remschijven zijn pakweg 2-3 keer zo dik en voelen ook zo aan. Op onderstaande foto's komt het niet zo goed tot z'n recht, omdat je de gevelsde rand van de oude remschijf per abuis aan ziet als dikte van het materiaal.

remschijven01.jpgremschijven02.jpg

De boel goed schoongemaakt met staalborstels en remmenreiniger, glijbussen schoongemaakt en ingevet en waar nodig kopervet gebruikt. De boel zat in een uurtje weer in elkaar. De eerste paar dagen remmen vond ik weinig indrukwekkend; hij remde helemaal niet hard. Nu de remdelen echter op elkaar ingesleten raken, merk ik dat hij steeds beter begint te remmen. Mooi voor onze Oostenrijk-vakantie strakjes ;-)

remschijven03.jpg

Nu nog de achterremmen. Daar moet ik echter eventjes mee wachten; ik ben zo langzamerhand leegelopen op de remmen van de GC. Zo te zien nu de goede gevonden ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke set is dat.. heb je een voorbeeld in de zin van een artikelnummer, want er is vrij veel keuze...

Hoi Kameel,

Als je op www.autopartsonline.nl kijkt en je klikt bovenin op remschijven kun je zo naar het jouw merk en type auto klikken. De artikelnummers eindigend op een S zijn sportsets dit zijn de versies die ik onder de BMW heb gemonteerd en die dus goed bevallen. Ze noemen het de Brakemax sportremschijfset en Brakemax remblokset . (lange naam voor zo een korte remweg) biggrin.gif Overigens klopt het verhaal dat je in het begin het gevoel hebt dat het niks beter is wel. Echter na een paar honderd km rustig remmen merk je dat het steeds beter wordt.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Succes en groeten Eduard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...