Spring naar bijdragen

Nieuwe luchtweg.....


Mav
 Share

Recommended Posts

Daar mijn ZJ al enkele weken stilstaat met een kapotte brandstofpomp die om verschillende logistieke en organisatorische redenen nog niet vervangen is heb ik vorige week besloten om, als hij toch stil staat, gelijk de uitlaat te vervangen voor een zelfbouw RVS systeem.

Tijdens mijn Wrangler project had ik al een tweetal absorptie dempers gemaakt. Hiervan komt er nu dus eentje onder de ZJ te hangen.

De demper bestaat uit een RVS buis met diameter 110mm en een wanddikte van 4mm (dunner was niet leverbaar op dat moment laugh.gif ). Daarin zit een geperforeerde pijp van 60,3mm met daaromheen weer fijnmazig rvs gaas ter voorkoming dat het dempingmateriaal uit de demper wordt geblazen.

Om die geperforeerde buis zit dempingmateriaal gewikkeld en het geheel zit in de 110mm rvs buis welke daarna aan beide kanten dichtgelast is.

IMG_2221.jpg

IMG_2222.jpg

Met die demper dus een start gemaakt het uitlaat traject van een ZJ na te bouwen. Gelukkig had ik Ogdak's standaard uitlaat + demper en mijn eigen eindpijp als mal. Dus het puzzelen met pijp en lasbochtjes kon beginnen. Uiteindelijk na een uurtje of 8 is er dit uitgekomen.

Afb069.jpg

Afb071.jpg

Afb072.jpg

Afb073.jpg

Afb075.jpg

Afb076.jpg

Afb077.jpg

Afb078.jpg

Ik ben erg benieuwd naar het geluid, hij komt er vandaag onder het systeem wordt vanaf 20 na de lambda sonde tot achteraan vervangen, dus deze moet een tijdje meegaan smile.gif

Tevens wordt de brandstofpomp, brandstoffilter, buitentemperatuursensor en de koplampen vervangen vandaag, dus zo maar eens aan de slag laugh.gif

(Voor de oplettende lezers onder ons, idd jullie zien geen kathalysator, daarvoor is het stuk pijp op de een na laatste foto 2e van boven in de plaats gekomen. Deze zit met flensen gemonteerd dus kan met 12 boutjes los draaien er tussenuit gepakt worden om er vervolgens een kat tussen te hangen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
tja hoe zal ik het zeggen......

kud.. sad.gif

Vanmiddag praatte je wel anders over hoe het klinkt wink.gif

Maar goed de uitlaat zit eronder en na 6 weken ellende loopt de ZJ als nooit te voren (afkloppen!!). Een soundtrack ga ik proberen te maken voor jullie maar kan nu al zeggen dat de apparatuur die nodig is om die diepe klappen op te nemen niet voorhanden is wink.gif

Write up van de overige werkzaamheden volgt nog smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...