Spring naar bijdragen

Tussenbak Cherokee 1990


rob
 Share

Recommended Posts

Ik ben er nog steeds niet uit welk systeem mijn Cherokee uit 1990 heeft. Select-trac of Command-trac. Bij de handle voor de 4WD staat 2H-4H-N-4l.

Kun je die tijdens het rijden al aanzetten? En bij welke maximum snelheid? Of moet je eerst stilstaan en deze vanuit de N-stand (van de automaat dus))activeren. Of moet je de 4 WD een beetje 'rollend' (vanuit N) inschakelen?

Ik speelde tot nu toe op zeker: vanuit N bij stilstand, maar dan moet je heel hard aan de handle trekken. Zou toch soepeltjes moeten gaan? Wie? wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mannen

Mijn Jeep heeft er ongeveer veertig kilometer met een snelheid van ongeveer 50 kmh er over gedaan om in 4wheel fulltime te schakelen. Ik heb select-trac.

Voordat het goede lampje ging branden maakte bak ook wel een jankend geluid.

Nu is hij een stuk rustiger.

Moet ik ook vaker de 4wheel gebruiken of is er echt iets kapot. huh.gifhuh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bak wil wel eens blijven 'plakken' in parttime 4wd (select-trac).

Wat bij mij helpt is even met twee wielen door het gras rijden, niet te snel, en dan terug in 2wd zetten.

Ik snap nog steeds niet waarom Jeep parttime 4wd tussen 2wd en fulltime 4wd heeft geplaatst.

Wat ook wel eens wil helpen is gas geven, gas los, en weer gas geven.

Let er wel op dat je er geen gewoonte van maakt om in part 4wd (of 4wd bij command trac) te rijden op de verharde weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tongue.gif hoi

Bedankt de reactie.

In het gras rijden was vanmorgen een probleem. Dat is haast niet te zien op de snelweg met al die sneeuw. De enige die in het gras gereden is was een vrachtwagen, maar die zal wel een andere reden gehad hebben om dit op te zoeken ( stuurfoutje ?? )

Ook stond volgens mij de bak in eerste instantie niet eens in 4 Wheel partime.

( misschien vandaar die herrie?? ).

Ik zal toch maar wat vaker de tussen-bak gaan gebruiken, misschien dat het dan allemaal soepeler ( tikfoutje ) zal gaan draaien.

Groetjes en prettige kerstdagen. laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Originally posted by DutchPowerCow@Feb 27 2004, 14:35

Ik snap nog steeds niet waarom Jeep parttime 4wd tussen 2wd en fulltime 4wd heeft geplaatst.

Ik denk dat het zo is gedaan om vanuit 2WD als ook uit 4WD full time makkelijk even de difflock (4WD part time) erop kunt gooien, als het eventjes nodig is, b.v. bij wegtrekken in sneeuw en zo. Anders zou ik het ook niet weten. Misschien was het mechanis makkelijke te bouwen zo.

Wie o wie weet de 'echte' reden? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Steeds lees ik dat men beslist niet in de parttime 4wd mag rijden op een verharde weg (bij een select-trac systeem). Maarre.. als ik 'm in de fulltime 4wd of permanent 4wd zet, dan brandt eerst het lampje van parttime om vervolgens over te gaan op het lampje fulltime 4wd. De vraag is "Is het nu ook al schadelijk dat hij dan tijdelijk even in die parttime 4wd op een verharde weg rijdt?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo,

Ik heb Selecttrack en rijd eigenlijk altijd in 2WD, kan ik ook gewoon in 4WD rijden in het dagelijks verkeer?

Of kan dit niet en hoe moet je daarmee "schakelen" ?

Durf het niet zomaar te doen, bang om wat te vernielen

Ik heb een Cherokee 4.0 HO automaat 1993, en vraag me af wat je met dat 4WD kunt en MAG doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fulltime is bedoeld om bijvoorbeeld met sneeuwval op de weg te rijden,waar Golfjes stranden.

Parttime mag je alleen gebruiken waar je zeker weet dat je wielen kunnen slippen,dat is dus in de bagger,het volkstuintjescomplex of het gemeenteplantsoen.En het strand.

De reden is dat er dan een vaste verbinding wordt gemaakt tussen voor- en achterwielen,en omdat de bandenmaat nooit gelijk is en de voor en achterwielen in een bocht een verschillende snelheid hebben gaat er iets breken.Als je geluk hebt zijn dat je kruisjes.Je kan ook pech hebben,en dan kan je een andere tranny gaan zoeken.

Dus fulltime op asfalt.

Parttime in de prut.

En die volgorde in het schakelpatroon,tja,het zijn Chrysler-ingenieurs,breek me de bek niet open... dry.gif En Rob,ja het kan nodig zijn de wagen rustig te laten rollen,het zijn tandwielen,die moeten in elkaar grijpen,is bij mijn Patrol zo en was bij mijn W200 ook.

En als je moeite hebt met de bak weer uit 4x4 te krijgen wil het wel eens helpen om een paar meter rustig achteruit te rijden,de tandwielen staan een beetje onder spanning,en die haal je er dan af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...