Robby Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 hai mensen. Weer een verse op het forum. Nog zo'n jeep junk die niet van ophouden wil horen. Ik heb een zwarte xj gekocht en toen begon de ellende. Weet je wat ? laten we maar eens beginnen met een beurtje door de garage, kan nooit kwaad........ ahhum, dacht je....... beurtje en toen een belletje....Rob? ja, spreek je mee..... wellicht kun je even langs komen.... hoezo? nou, er is wat... ok, bij het starten had ie de neiging uit te slaan en op het moment van bijna uitslaan gaf ie ineens uit zichzelf een DOT gas. Als je em toevallig net in drive had gezet en de rem had losgelaten dan vloog je met een teri....gang vooruit. Lullig voor die auto voor je als je ingeparkeerd staat. Het bleek een gescheurd uitlaatspruitstuk te zijn.....huppekee.......k-tjing!!! maar ja, junk als je bent...nieuwe er op... nog wat sensoren laten vervangen......vliegwielsensor en zo..... toch nog die grote beurt..... wat slangetjes nieuw paar stangen aan de voorkant..... enz enz enz Ktjing: 3000 pleuro...... maar ja, deze xj junk rijd als nieuw........ dacht je wie o wie kan mij het volgende vertellen : als ik op snelweg strak 100 a 110 rij dan gaat ze schakelen als een gek.....op en neer en op en neer..... blijf gewoon in je overdrive debiel dat je ben!!!!!!!!!!!! waarom zoekt die zo en blijft die op en neer schakelen? Ligt dat aan dat metalen doosje ? zit daar niet de schakelsensor in?? please help...... mazzel!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 juiste olie in de bak? genoeg olie? wat voor kleur heeft de olie en hoe ruikt die? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 Het blijft een Jeep,, maar heb jij wel de goede naam ?? Relaxed Als ik zo eens lees allemaal :bye2: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robby Geplaatst January 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 juiste olie in de bak?genoeg olie? wat voor kleur heeft de olie en hoe ruikt die? mmmmm, dat ding heeft in september een grote beurt gehad dus...... je zou zeggen dat dat in orde moet zijn...... antwoorden kan ik je nu niet want ik weet het niet. Ik heb iig geen lekkage want ik vind nooit 1 druppel van wat dan ook onder de auto..... Ik begrijp je vraag wel want het schakelen gebeurt op druk toch? mmmmm, misschien toch die sensor? Het blijft een Jeep,, maar heb jij wel de goede naam ?? Relaxed Als ik zo eens lees allemaal :bye2: hahahhahaa, ok, John!! nou uhh, tja, ik heb de jeep er maar bij voor kicks....niet als dagelijkse auto. nee, dan was ik minder relaxed geweest....... maaruh, errug leuk zo'n jeep.....zoals ik al zei, hoog verslavings gehalte..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 tja ik ben een beetje wantrouwig tegen over garage's dus zodra je kan even peilen, Je jeep even warmrijden 15min ongeveer en dan de selectie handel even in iedere stand zetten daarna in vrij. en met draaiende motor peilen zou me niet verbazen dat er teweinig olie in zit of de domweg verkeerde, zou ook nog kunnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robby Geplaatst January 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 tja ik ben een beetje wantrouwig tegen over garage's dus zodra je kan even peilen,Je jeep even warmrijden 15min ongeveer en dan de selectie handel even in iedere stand zetten daarna in vrij. en met draaiende motor peilen zou me niet verbazen dat er teweinig olie in zit of de domweg verkeerde, zou ook nog kunnen ok dan, gaan we doen. Wat is volgens jou de juiste olie voor zo'n xj? (uit 93) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 klik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robby Geplaatst January 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2006 klik thanx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robby Geplaatst January 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 thanx nou, olie in de bak is o.k. Ik geloof te weten dat mijn model GEEN schakelcomputer heeft. Beest, wat denk je? bak kapot? Rond de 100 110 km.pu schakelt de bak dus steeds naar overdrive en terug. reductiebak? koppelomvormer? bak bijna dood? Ik weet trouwens niet goed wat die reductiebak en koppelomvormer doen hoor. Ik heb meer verstand van 0906 lijnen............technisch gezien dan.......... Gewoon in de stad merk je niet veel. gaat het lekker van 1 naar 2 enz. Alleen op de snelweg dat geheen en weer schakelen. Moet ik bij www.cherokeeparts een bak halen en die eronder schroeven? HELP!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 om nou daar gelijk een bak op tehalen is ook zo wat....... wat wel kan is om die jongens van cherokeeparts er even na laten kijken, die weten waar ze over praten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robby Geplaatst January 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 mmmm, tja, moet er dan toch uit den haag heen en ja, moet ie vervangen worden dan gooi ik em gelijk achterin. maar ik ben al blij te horen dat jij zegt dat die jongens weten waar ze over praten...... goede gasten dus?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 14, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 zelf geen ervaring mee maar kep nog geen verkeerd woord over ze gelezen hier.. wat ook nog kan is jeeped een pm doen zit in rotterdam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robby Geplaatst January 14, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2006 mag ik u hartelijk danken voor deze adviezen!!! Leuk forum !!!!! ben eens flink gaan bladeren en er staat wel heeeeeeeeel veel op dit forum!!!!! Helaas als ik door de topics van techniek blader denk ik : shit, wat kan er veel misgaan met zo'n bak voor zover ik daar al niet was achtergekomen Maar ja, als je een medisch journaal open slaat lig je ook de hele nacht naar het plafond te staren. chill Beest, ik ga eens neuzen bij die gasten of ik maak er op afspraak een gezelig dagje s hertogenbosch van... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2006 Moraal van het verhaal, Eerst lezen, dan kopen. Je schakelprobleem ligt iig niet aan de reductiebak. Reductiebak hangt achter de automaat, is dat ding waar je aandrijfassen uit komen die naar je voor/achter -as gaan. Schakel momenten worden ook door snelheid van acceleratie bepaald. Probeer maar eens rustig en met kick-down op te trekken, wezenlijk verschil. Misschien een probleem van de "banden" in je automaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst January 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2006 Misschien een rare vraag maar heb je de auto als eens in de powerstand geprobeerd? Wat ook goed kan is dat het een elektrisch probleem is,in dit geval zou je eens kunnen proberen de computer te resetten door de accu kabels los te halen en vervolgens tegen elkaar te houden.Hiermee maak je de computer leeg.Misschien zit er wel een errortje in. Misschien zou je ook eens de foutcodes uit kunnen lezen(ik mag aannemen dat je een high output hebt). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2006 sorry, "powerstand" wat bedoel je daar mee Jeeped. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst January 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2006 DE powerstand is de knop op het dashbord.Is niet zoals bij de GC een overdrive maar hij schakelt dan wat later. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dont4get Geplaatst January 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 16, 2006 Als je uit Den Haag kont is 4x4 Scheveningen ook een goede optie!!! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robby Geplaatst February 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Misschien een rare vraag maar heb je de auto als eens in de powerstand geprobeerd?Wat ook goed kan is dat het een elektrisch probleem is,in dit geval zou je eens kunnen proberen de computer te resetten door de accu kabels los te halen en vervolgens tegen elkaar te houden.Hiermee maak je de computer leeg.Misschien zit er wel een errortje in. Misschien zou je ook eens de foutcodes uit kunnen lezen(ik mag aannemen dat je een high output hebt). ben ik weer....... uuhhh, computer resetten helpt niet en ik heb een low output. gezien we nu alweer effe verder zijn kan ik het volgende mededelen..... ze bigint nu ook in de stad en bij alle snelheden te "zoeken" naar de juiste versnelling. Het is dus erger aan het worden. ik vraag me af of het niet die sensor is die boven je bak zit..... lastige uitdaging ditmaal..... powerstand maakt overigens ook niets uit.....ik weet dat ie dan "langer" in een versnelling moet blijven maar dat doet ze ook in de powerstand niet. dit is een echte brainkraker jongens...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hvulink Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 Hallo relaxed, Misschien heb je wel een probleem met je bak wat in d e richting komt van het probleem wat ik ermee heb (zie andere topic automaat schakelproblemen). Of je een computer hebt kun je zien wanneer je aan de bijrijderskant kijkt onder het dashbord ter hoogte van de 'plint' die ook ter hoogte van de asbak zit. Rechts 4 a 5 schroefjes losdraaien en je zou hem moeten kunnen zien zitten (zit vast aan de plint de computer). Als er een zit trek dan de grote stekker er eens uit en rij ermee zoals in een schakelauto; eerst 1/2 dan 3 en snelweg D. Ik rij zo nu al 2 weken en bevalt me beter dan met de klachten te rijden waarmee ik zat. Mocht je een gasklepsensor nodig zijn dan heb ik die nog wel liggen (heb er zelf 20 euro voor betaald ex. verzendkosten.) Succes! Greetz Harold Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 @Harold: Jij hebt een HO motor.... De gasklepsensor (TPS) zal dus niet passen.... Wat dat op/neer schakelen betreft: Volgens mij zit er wel een stukje electronica die de schakelpunten regelt. In tegenstelling tot de HO motoren, werd er bij de lowport een aparte TPS sensor voor gebruikt! Die sensor zat echter wel samen met de sensor van het motormanagement in één behuizing! Als die sensor "vreemde" signalen afgeeft, kan de motor dus prima lopen terwijl de automaat overstuur geholpen wordt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 @Harold: Jij hebt een HO motor.... De gasklepsensor (TPS) zal dus niet passen....Wat dat op/neer schakelen betreft: Volgens mij zit er wel een stukje electronica die de schakelpunten regelt. In tegenstelling tot de HO motoren, werd er bij de lowport een aparte TPS sensor voor gebruikt! Die sensor zat echter wel samen met de sensor van het motormanagement in één behuizing! Als die sensor "vreemde" signalen afgeeft, kan de motor dus prima lopen terwijl de automaat overstuur geholpen wordt.... Ik heb dit verhaal al meerdere malen gehoord , een klant van me had de bak , koppelpmvormer vervangen , klacht idem. Bleek het toch de gasklep sensor te zijn ( 5 minuten werk.) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.