Spring naar bijdragen

hallo jeepers


Robby
 Share

Recommended Posts

hai mensen. Weer een verse op het forum. Nog zo'n jeep junk die niet van ophouden wil horen.

Ik heb een zwarte xj gekocht en toen begon de ellende.

Weet je wat ? laten we maar eens beginnen met een beurtje door de garage, kan nooit kwaad........

ahhum, dacht je.......

beurtje en toen een belletje....Rob? ja, spreek je mee.....

wellicht kun je even langs komen....

hoezo? nou, er is wat...

ok, bij het starten had ie de neiging uit te slaan en op het moment van bijna uitslaan gaf ie ineens uit zichzelf een DOT gas.

Als je em toevallig net in drive had gezet en de rem had losgelaten dan vloog je met een teri....gang vooruit. Lullig voor die auto voor je als je ingeparkeerd staat. huh.gif

Het bleek een gescheurd uitlaatspruitstuk te zijn.....huppekee.......k-tjing!!!

maar ja, junk als je bent...nieuwe er op...

nog wat sensoren laten vervangen......vliegwielsensor en zo.....

toch nog die grote beurt.....

wat slangetjes nieuw

paar stangen aan de voorkant.....

enz

enz

enz

Ktjing: 3000 pleuro......

maar ja, deze xj junk rijd als nieuw........

dacht je sad.gif

wie o wie kan mij het volgende vertellen :

als ik op snelweg strak 100 a 110 rij dan gaat ze schakelen als een gek.....op en neer en op en neer.....

mad.gif blijf gewoon in je overdrive debiel dat je ben!!!!!!!!!!!!

waarom zoekt die zo en blijft die op en neer schakelen?

Ligt dat aan dat metalen doosje ? zit daar niet de schakelsensor in??

please help......

mazzel!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

juiste olie in de bak?

genoeg olie?

wat voor kleur heeft de olie en hoe ruikt die?

mmmmm, dat ding heeft in september een grote beurt gehad dus......

je zou zeggen dat dat in orde moet zijn......

antwoorden kan ik je nu niet want ik weet het niet. Ik heb iig geen lekkage want ik vind nooit 1 druppel

van wat dan ook onder de auto.....

Ik begrijp je vraag wel want het schakelen gebeurt op druk toch?

mmmmm, misschien toch die sensor?

Het blijft een Jeep,, maar heb jij wel de goede naam ?? Relaxed blink.gif

Als ik zo eens lees allemaal :bye2: frusty.gif

hahahhahaa, ok, John!!

nou uhh, tja, ik heb de jeep er maar bij voor kicks....niet als dagelijkse auto.

nee, dan was ik minder relaxed geweest.......

maaruh, errug leuk zo'n jeep.....zoals ik al zei, hoog verslavings gehalte.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja ik ben een beetje wantrouwig tegen over garage's wink.gif dus zodra je kan even peilen,

Je jeep even warmrijden 15min ongeveer

en dan de selectie handel even in iedere stand zetten daarna in vrij.

en met draaiende motor peilen

zou me niet verbazen dat er teweinig olie in zit of de domweg verkeerde, zou ook nog kunnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja ik ben een beetje wantrouwig tegen over garage's wink.gif dus zodra je kan even peilen,

Je jeep even warmrijden 15min ongeveer

en dan de selectie handel even in iedere stand zetten daarna in vrij.

en met draaiende motor peilen

zou me niet verbazen dat er teweinig olie in zit of de domweg verkeerde, zou ook nog kunnen

ok dan, gaan we doen.

Wat is volgens jou de juiste olie voor zo'n xj? (uit 93)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanx

nou, olie in de bak is o.k.

Ik geloof te weten dat mijn model GEEN schakelcomputer heeft.

Beest, wat denk je? bak kapot?

Rond de 100 110 km.pu schakelt de bak dus steeds naar overdrive en terug.

reductiebak? koppelomvormer? bak bijna dood?

Ik weet trouwens niet goed wat die reductiebak en koppelomvormer doen hoor.

Ik heb meer verstand van 0906 lijnen............technisch gezien dan..........

Gewoon in de stad merk je niet veel. gaat het lekker van 1 naar 2 enz. Alleen op de snelweg dat geheen en weer schakelen.

Moet ik bij www.cherokeeparts een bak halen en die eronder schroeven?

HELP!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag ik u hartelijk danken voor deze adviezen!!!

Leuk forum !!!!! ben eens flink gaan bladeren en er staat wel heeeeeeeeel veel op dit forum!!!!!

Helaas als ik door de topics van techniek blader denk ik : shit, wat kan er veel misgaan met zo'n bak tongue.giftongue.gif

voor zover ik daar al niet was achtergekomen huh.gif

Maar ja, als je een medisch journaal open slaat lig je ook de hele nacht naar het plafond te staren. biggrin.gif

chill Beest, ik ga eens neuzen bij die gasten of ik maak er op afspraak een gezelig dagje s hertogenbosch van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moraal van het verhaal,

Eerst lezen, dan kopen.

Je schakelprobleem ligt iig niet aan de reductiebak.

Reductiebak hangt achter de automaat, is dat ding waar je aandrijfassen uit komen die naar je voor/achter -as gaan.

Schakel momenten worden ook door snelheid van acceleratie bepaald.

Probeer maar eens rustig en met kick-down op te trekken, wezenlijk verschil.

Misschien een probleem van de "banden" in je automaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een rare vraag maar heb je de auto als eens in de powerstand geprobeerd?

Wat ook goed kan is dat het een elektrisch probleem is,in dit geval zou je eens kunnen proberen de computer te resetten door de accu kabels los te halen en vervolgens tegen elkaar te houden.Hiermee maak je de computer leeg.Misschien zit er wel een errortje in.

Misschien zou je ook eens de foutcodes uit kunnen lezen(ik mag aannemen dat je een high output hebt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Misschien een rare vraag maar heb je de auto als eens in de powerstand geprobeerd?

Wat ook goed kan is dat het een elektrisch probleem is,in dit geval zou je eens kunnen proberen de computer te resetten door de accu kabels los te halen en vervolgens tegen elkaar te houden.Hiermee maak je de computer leeg.Misschien zit er wel een errortje in.

Misschien zou je ook eens de foutcodes uit kunnen lezen(ik mag aannemen dat je een high output hebt).

ben ik weer.......

uuhhh, computer resetten helpt niet en ik heb een low output.

gezien we nu alweer effe verder zijn kan ik het volgende mededelen.....

ze bigint nu ook in de stad en bij alle snelheden te "zoeken" naar de juiste versnelling.

Het is dus erger aan het worden.

ik vraag me af of het niet die sensor is die boven je bak zit.....

lastige uitdaging ditmaal.....

powerstand maakt overigens ook niets uit.....ik weet dat ie dan "langer" in een versnelling moet blijven

maar dat doet ze ook in de powerstand niet.

dit is een echte brainkraker jongens......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo relaxed,

Misschien heb je wel een probleem met je bak wat in d e richting komt van het probleem wat ik ermee heb (zie andere topic automaat schakelproblemen). Of je een computer hebt kun je zien wanneer je aan de bijrijderskant kijkt onder het dashbord ter hoogte van de 'plint' die ook ter hoogte van de asbak zit. Rechts 4 a 5 schroefjes losdraaien en je zou hem moeten kunnen zien zitten (zit vast aan de plint de computer). Als er een zit trek dan de grote stekker er eens uit en rij ermee zoals in een schakelauto; eerst 1/2 dan 3 en snelweg D. Ik rij zo nu al 2 weken en bevalt me beter dan met de klachten te rijden waarmee ik zat. Mocht je een gasklepsensor nodig zijn dan heb ik die nog wel liggen (heb er zelf 20 euro voor betaald ex. verzendkosten.)

Succes! Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Harold: Jij hebt een HO motor.... De gasklepsensor (TPS) zal dus niet passen....

Wat dat op/neer schakelen betreft: Volgens mij zit er wel een stukje electronica die de schakelpunten regelt. In tegenstelling tot de HO motoren, werd er bij de lowport een aparte TPS sensor voor gebruikt! Die sensor zat echter wel samen met de sensor van het motormanagement in één behuizing!

Als die sensor "vreemde" signalen afgeeft, kan de motor dus prima lopen terwijl de automaat overstuur geholpen wordt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Harold: Jij hebt een HO motor.... De gasklepsensor (TPS) zal dus niet passen....

Wat dat op/neer schakelen betreft: Volgens mij zit er wel een stukje electronica die de schakelpunten regelt. In tegenstelling tot de HO motoren, werd er bij de lowport een aparte TPS sensor voor gebruikt! Die sensor zat echter wel samen met de sensor van het motormanagement in één behuizing!

Als die sensor "vreemde" signalen afgeeft, kan de motor dus prima lopen terwijl de automaat overstuur geholpen wordt....

Ik heb dit verhaal al meerdere malen gehoord , een klant van me had de bak , koppelpmvormer vervangen , klacht idem.

Bleek het toch de gasklep sensor te zijn ( 5 minuten werk.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...