Spring naar bijdragen

Wel of niet beginnen


Ollie B
 Share

Recommended Posts

Was je toevallig met je radio bezig? Daar komt ook een stadslichtaansluiting op nl.... Één verkeerde "massa" en -POEFFF- wink.gif

Niet aan gedacht. Inderdaad als laatste de radio ingebouwd. Ga als ik de puf weer heb de radio ontkoppelen en zal je laten weten wat het resultaat is. hartstike bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hier schrijft een gelukkig man. Inderdaad net zo als 87wrangler aangaf zat het probleem in de radio. Radio los zekering geplaatst en probleem opgelost. Een compliment waard voor 87 wrangler. By the way ik begrijp dat ie in de lappenmand ligt. vanuit Ochten van harte beterschap en ontzettend bedankt voor jouw tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag veel opgeschoten. Ik heb het geluk mijn werkzaamheden binnen te kunnen uitvoeren. Met de huidige kou had ik er niet aan moeten denken dit buiten te doen.

Met dankbare hulp en intructie van Edwin Rutten vandaag de gehele dag aan de Jeep verder gewerkt. Volledige service beurt gegeven waarbij maar weer eens blijkt hoe "eenvoudig" onderhoud aan een Jeep kan zijn. - oliewissel (10W40, halfsynthetisch) + nieuw oliefilter )

- nieuwe bougies

- nieuwe bougiekabels

- nieuwe verdeelkap en rotor

- differentieel(en) olien vervangen inclusief limeted slip

Daarnaast een 2' bodylift uitgevoerd. Ook dit "kleine" ingreepje geklaard binnen, jazeker, 1,5 uur. Dit mede dankzij de smeerput waardoor werken aan de lift snel en accuraat uitgevoerd kon worden. In totaal is mijn Jeep nu 3" gestegen. '2" shackels en 2" bodylift. En eh.................... om eerlijk te zijn ziet er zeer COOL uit. biggrin.gif

Vandaag verder nog eventjes snel side bar gemonteerd. Maakt het geheel al verder meer af. rolleyes.gif

Verder bescherming aangebracht op de rollbar. Nu alleen even wachten tot het warmer wordt. Kunnen de ritsen dichtgemaakt worden.

Het afbouwen gaat deze week verder met het plaatsen van het interieur en aansluiting van radio en bakkie via een nieuwe zekeringenkastje. Zo voorkom je problemen met de rest van de elektrice intallatie. Althans in mijn Jeeps geval. tongue.gif

Verder nog op zoek gaan naar een raam. unsure.gif Als iemand er nog een over heeft en die kwijt wil hoor ik het graag. De windscreen ligt inmiddels bij de spuiter en die verwacht ik eind deze week retour.

Als alles meezit is de jeep klaar voor de eerste evenementen van de Jerpclub zodat ik die niet hoef te missen. cool.gif Zo loopt mijn project weer enig op schema.

Nogmaals mij dank aan Edwin. Zonder zijn hulp en adviezen was ik nimmer zo ver gekomen. wink.gif

Ollie B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cool.gif --><div class='quotetop'>QUOTE(Ollie B @ Jan 24 2006, 22:03 )
<div class='quotemain'>

Comming asap

Nou joh, kom op met die foto's. We hebben nog meer te doen! mad.gifwink.gif

en Olaf bye1.gif

Ongeduldige Thomas! Ik schreef toch al ASAP (AS SOON AS POSSIBLE) Dus morgen of zo....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Gisteren, weliswaar later, met mijn Jeep naar B&S geweest. Ik woon in Ochten dus kon die rit naar Tiel prima gebruiken als een shakedown. Stationair liep de wagen mooi rustig. Tijdens het rijden ging het ook allemaal prima. Veel kracht en vooral veel geluid.(nieuwe uitlaat met cherry bomber). Alleen bij zo'n 1500 - 1800 toeren leek het net of 1 cylinder niet goed meedeed. Ook bij terugschakelen regelmatig een knal uit de uitlaat. Leek sterk op een probleem met de onsteking of bobine. 's-Avonds nog -via een ruime omweg, naar huis gereden en daar gebeurede het. Met het in de vrij op laten lopen van de toeren was het ineens, na een grote knal en steekvlam uit de uitlaat, over en uit. sad.gif Helemaal niet meer. sad.gif Nothing nada. sad.gif Lijkt dus een probleem dat groter is dan de ontsteking of zo. Computer ontladen door de batterij los te koppelen maar na enige tijd nog steeds niets. Zekeringen in het dasbord nagelopen en niets gevonden die niet goed was. Als iemand enige suggestie heeft? blink.gif

By the was nogmaals bedankt 87wrangler voor de KM teller. smile.gif Deze heb ik inmiddels ontvangen en ligt klaar om ingebouwd te gaan worden aanstaande disndag. Dan ga ik ook verder zoeken naar de vedwenen geest in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je helemaal niks meer, ook geen foutcodes?

kijk idd, wat kollee al zei goed de ontsteking na, een klap betekend meestal een probleem in de onsteking, verdelerkap en bobine zijn dan in mijn ogen de kanshebbers.

hoe dan ook succes, en als je hulp nodig hebt kan ik zo een keer 's avonds langs komen vanuit rotterdam, Ab heeft mijn nummer wel,

SUCCES!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je helemaal niks meer, ook geen foutcodes?

kijk idd, wat kollee al zei goed de ontsteking na, een klap betekend meestal een probleem in de onsteking, verdelerkap en bobine zijn dan in mijn ogen de kanshebbers.

hoe dan ook succes, en als je hulp nodig hebt kan ik zo een keer 's avonds langs komen vanuit rotterdam, Ab heeft mijn nummer wel,

SUCCES!!!

THNKX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vandaag de hele dag bezig geweest de fout te zoeken. Bougiekabels vervangen, verdelerkap vervangen, nieuwe boubine, het heeft allemaal niets geholpen. Motor draait rond op de startmotor en that's it. De bougies vonken wel dus daar licht het niet aan. Verder werkt de bezinepomp ook want alleen afgaand op de geur krijgt ie bezine. Enigsinds moedeloos gestopt. sad.gif Als iemand nog een goede suggestie heeft? smile.gif

Uit pure frustratie dan maar de achterbumper gemonteerd. Een U balk aangebracht en deze vrij laten "hangen" boven de trekhaak. De Jeep is nu minstens 35 kg zwaarder dan ie eerst was. Dus toch nog iets gelukt vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat onregelmatige lopen, en het niet meelopen van 1 cylinder, werd uiteraard veroorzaakt door de bougie die met een scheve electrode er in gedraaid zat (had je nog niet vermeld).

Dan doet 1 cylinder dus ff niet mee, benzine loopt door in het uitlaatsysteem, en daar is het dan af en toe pats boem. Die grote boem, lijkt mij dan een back fire (???). en weet niet wat voor schade dat aan kan richten.

Of wellicht dat er dan een veiligheidssysteem in werking treed??

Hebben de experts hier een mening over dan wel tips waar/wat te onderzoeken???? blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een "Backfire" ontstaat in het inlaatspruitstuk: onverbrand mengsel ontbrand dan voordat het de cilinders wordt ingezogen. Gebeurt meestal bij motoren op gas, omdat die brandbaar mengsel in het inlaatspruitstuk hebben. Bij benzinemotoren, zeker met multipoint injectie, komt het niet snel voor. Onverband mengsel in je uitlaat kan ook ontbranden, maar meestal is dat niet zo hevig.

Het kan natuurlijk zijn dat je ontsteking, door welke oorzaak dan ook, op een totaal verkeerd moment een bougie laat vonken.... Als er dan net benzine wordt ingespoten kan dat ontbranden met backfire als gevolg.

Heb je de knippercode's al uitgelezen? Zo nee: eerst doen! Daarna controleren of alle bougiekabels in de juiste volgorde zijn aangesloten ( of heb je die niet los gehad??). 2 Kabels verwisselen kan een slecht lopende en knallende motor tot gevolg hebben.... Jaja, ervaring.... rolleyes.gif

Owja... indien nodig wil ik je wel komen helpen zoeken! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een "Backfire" ontstaat in het inlaatspruitstuk: onverbrand mengsel ontbrand dan voordat het de cilinders wordt ingezogen. Gebeurt meestal bij motoren op gas, omdat die brandbaar mengsel in het inlaatspruitstuk hebben. Bij benzinemotoren, zeker met multipoint injectie, komt het niet snel voor. Onverband mengsel in je uitlaat kan ook ontbranden, maar meestal is dat niet zo hevig.

Het kan natuurlijk zijn dat je ontsteking, door welke oorzaak dan ook, op een totaal verkeerd moment een bougie laat vonken.... Als er dan net benzine wordt ingespoten kan dat ontbranden met backfire als gevolg.

Heb je de knippercode's al uitgelezen? Zo nee: eerst doen! Daarna controleren of alle bougiekabels in de juiste volgorde zijn aangesloten ( of heb je die niet los gehad??). 2 Kabels verwisselen kan een slecht lopende en knallende motor tot gevolg hebben.... Jaja, ervaring.... rolleyes.gif

Owja... indien nodig wil ik je wel komen helpen zoeken! wink.gif

Tja alles wat je hebt opgenoemd is nagekeken en zit goed. Vandaag nog naar B&S geweest en het probleem neergelegd. Weten het ook zo niet maar lijkt op een sensoren probleem. Met een beetje geluk komt morgen avond een monteur even kijken. Wellicht dat hij zo iets ziet. rolleyes.gif Als dat niet helpt maak ik graag gebruik van jouw aanbod. smile.gif

ollie B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...