Ollie B Geplaatst January 21, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 Was je toevallig met je radio bezig? Daar komt ook een stadslichtaansluiting op nl.... Één verkeerde "massa" en -POEFFF- Niet aan gedacht. Inderdaad als laatste de radio ingebouwd. Ga als ik de puf weer heb de radio ontkoppelen en zal je laten weten wat het resultaat is. hartstike bedankt voor de tip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2006 En? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 En? uuhh, hij zit nu met zn vrouw bij een concert van Acda en de Munnik te sjacherijnen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 Lang concert..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst January 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 Lang concert..... Mag je wel zeggen. Prima muziekanten, prima muziek, gezellig en wat niet meer zij. Alleen de hele avond blijft dit probleem mij bezig houden. Ook de zondag. Morgenavond, maandag dus, ga ik het weer proberen. Who knows..................... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2006 Uuuhh, niet proberen, DOEN! Ook dit gaat je absoluut lukken (hoewel ik de oplossing ook niet zo 1,2,3 weet ) Ik zou alles weer "even" terug brengen naar de staat waarin alles het nog goed deed, en al die afgeknipte meuk ff checken. Succes in ieder geval! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst January 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Hier schrijft een gelukkig man. Inderdaad net zo als 87wrangler aangaf zat het probleem in de radio. Radio los zekering geplaatst en probleem opgelost. Een compliment waard voor 87 wrangler. By the way ik begrijp dat ie in de lappenmand ligt. vanuit Ochten van harte beterschap en ontzettend bedankt voor jouw tip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2006 Gefeliciteerd! Enne...thanx -snif- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst January 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2006 Vandaag veel opgeschoten. Ik heb het geluk mijn werkzaamheden binnen te kunnen uitvoeren. Met de huidige kou had ik er niet aan moeten denken dit buiten te doen. Met dankbare hulp en intructie van Edwin Rutten vandaag de gehele dag aan de Jeep verder gewerkt. Volledige service beurt gegeven waarbij maar weer eens blijkt hoe "eenvoudig" onderhoud aan een Jeep kan zijn. - oliewissel (10W40, halfsynthetisch) + nieuw oliefilter ) - nieuwe bougies - nieuwe bougiekabels - nieuwe verdeelkap en rotor - differentieel(en) olien vervangen inclusief limeted slip Daarnaast een 2' bodylift uitgevoerd. Ook dit "kleine" ingreepje geklaard binnen, jazeker, 1,5 uur. Dit mede dankzij de smeerput waardoor werken aan de lift snel en accuraat uitgevoerd kon worden. In totaal is mijn Jeep nu 3" gestegen. '2" shackels en 2" bodylift. En eh.................... om eerlijk te zijn ziet er zeer COOL uit. Vandaag verder nog eventjes snel side bar gemonteerd. Maakt het geheel al verder meer af. Verder bescherming aangebracht op de rollbar. Nu alleen even wachten tot het warmer wordt. Kunnen de ritsen dichtgemaakt worden. Het afbouwen gaat deze week verder met het plaatsen van het interieur en aansluiting van radio en bakkie via een nieuwe zekeringenkastje. Zo voorkom je problemen met de rest van de elektrice intallatie. Althans in mijn Jeeps geval. Verder nog op zoek gaan naar een raam. Als iemand er nog een over heeft en die kwijt wil hoor ik het graag. De windscreen ligt inmiddels bij de spuiter en die verwacht ik eind deze week retour. Als alles meezit is de jeep klaar voor de eerste evenementen van de Jerpclub zodat ik die niet hoef te missen. Zo loopt mijn project weer enig op schema. Nogmaals mij dank aan Edwin. Zonder zijn hulp en adviezen was ik nimmer zo ver gekomen. Ollie B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2006 Goed man, maar waar zijn de foto's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst January 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2006 Goed man, maar waar zijn de foto's Comming asap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2006 --><div class='quotetop'>QUOTE(Ollie B @ Jan 24 2006, 22:03 ) ←</div><div class='quotemain'> Comming asap Nou joh, kom op met die foto's. We hebben nog meer te doen! en Olaf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst January 25, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2006 --><div class='quotetop'>QUOTE(Ollie B @ Jan 24 2006, 22:03 ) ← <div class='quotemain'>Comming asap Nou joh, kom op met die foto's. We hebben nog meer te doen! en Olaf Ongeduldige Thomas! Ik schreef toch al ASAP (AS SOON AS POSSIBLE) Dus morgen of zo.................... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst January 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2006 Het dashbord weer volledig gemonteerd. De boosdoener van de kortsluiting. Alleen nu nog aanpassen en verwijderen! De 2" verhoging bus achter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst January 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2006 Het nieuwe dasbord maar dan zonder roest! De 2" bodylift en 2" chackels vervanging geven dit resultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst February 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Gisteren, weliswaar later, met mijn Jeep naar B&S geweest. Ik woon in Ochten dus kon die rit naar Tiel prima gebruiken als een shakedown. Stationair liep de wagen mooi rustig. Tijdens het rijden ging het ook allemaal prima. Veel kracht en vooral veel geluid.(nieuwe uitlaat met cherry bomber). Alleen bij zo'n 1500 - 1800 toeren leek het net of 1 cylinder niet goed meedeed. Ook bij terugschakelen regelmatig een knal uit de uitlaat. Leek sterk op een probleem met de onsteking of bobine. 's-Avonds nog -via een ruime omweg, naar huis gereden en daar gebeurede het. Met het in de vrij op laten lopen van de toeren was het ineens, na een grote knal en steekvlam uit de uitlaat, over en uit. Helemaal niet meer. Nothing nada. Lijkt dus een probleem dat groter is dan de ontsteking of zo. Computer ontladen door de batterij los te koppelen maar na enige tijd nog steeds niets. Zekeringen in het dasbord nagelopen en niets gevonden die niet goed was. Als iemand enige suggestie heeft? By the was nogmaals bedankt 87wrangler voor de KM teller. Deze heb ik inmiddels ontvangen en ligt klaar om ingebouwd te gaan worden aanstaande disndag. Dan ga ik ook verder zoeken naar de vedwenen geest in de auto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Het zit sommige enthousiastelingen op dit Forum niet erg mee.... Dat is S*** joh.. Ik zou toch die hele tune up (kabels, verdeelkap, rotor etc) nog eens goed na lopen. Volgens mij wijst het toch in die richting. In ieder geval succes!! (en sterkte!) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 heb je helemaal niks meer, ook geen foutcodes? kijk idd, wat kollee al zei goed de ontsteking na, een klap betekend meestal een probleem in de onsteking, verdelerkap en bobine zijn dan in mijn ogen de kanshebbers. hoe dan ook succes, en als je hulp nodig hebt kan ik zo een keer 's avonds langs komen vanuit rotterdam, Ab heeft mijn nummer wel, SUCCES!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst February 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 heb je helemaal niks meer, ook geen foutcodes?kijk idd, wat kollee al zei goed de ontsteking na, een klap betekend meestal een probleem in de onsteking, verdelerkap en bobine zijn dan in mijn ogen de kanshebbers. hoe dan ook succes, en als je hulp nodig hebt kan ik zo een keer 's avonds langs komen vanuit rotterdam, Ab heeft mijn nummer wel, SUCCES!!! THNKX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst February 18, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2006 Nou vandaag de hele dag bezig geweest de fout te zoeken. Bougiekabels vervangen, verdelerkap vervangen, nieuwe boubine, het heeft allemaal niets geholpen. Motor draait rond op de startmotor en that's it. De bougies vonken wel dus daar licht het niet aan. Verder werkt de bezinepomp ook want alleen afgaand op de geur krijgt ie bezine. Enigsinds moedeloos gestopt. Als iemand nog een goede suggestie heeft? Uit pure frustratie dan maar de achterbumper gemonteerd. Een U balk aangebracht en deze vrij laten "hangen" boven de trekhaak. De Jeep is nu minstens 35 kg zwaarder dan ie eerst was. Dus toch nog iets gelukt vandaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst February 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2006 Dit is mooi klote zeg In ieder gevaal veel succes met de storing zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst February 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 Dat onregelmatige lopen, en het niet meelopen van 1 cylinder, werd uiteraard veroorzaakt door de bougie die met een scheve electrode er in gedraaid zat (had je nog niet vermeld). Dan doet 1 cylinder dus ff niet mee, benzine loopt door in het uitlaatsysteem, en daar is het dan af en toe pats boem. Die grote boem, lijkt mij dan een back fire (???). en weet niet wat voor schade dat aan kan richten. Of wellicht dat er dan een veiligheidssysteem in werking treed?? Hebben de experts hier een mening over dan wel tips waar/wat te onderzoeken???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 Backfire.. kan erg goed. Heb je de kathalysator er nog onder? Die kan dan het loodje leggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 Een "Backfire" ontstaat in het inlaatspruitstuk: onverbrand mengsel ontbrand dan voordat het de cilinders wordt ingezogen. Gebeurt meestal bij motoren op gas, omdat die brandbaar mengsel in het inlaatspruitstuk hebben. Bij benzinemotoren, zeker met multipoint injectie, komt het niet snel voor. Onverband mengsel in je uitlaat kan ook ontbranden, maar meestal is dat niet zo hevig. Het kan natuurlijk zijn dat je ontsteking, door welke oorzaak dan ook, op een totaal verkeerd moment een bougie laat vonken.... Als er dan net benzine wordt ingespoten kan dat ontbranden met backfire als gevolg. Heb je de knippercode's al uitgelezen? Zo nee: eerst doen! Daarna controleren of alle bougiekabels in de juiste volgorde zijn aangesloten ( of heb je die niet los gehad??). 2 Kabels verwisselen kan een slecht lopende en knallende motor tot gevolg hebben.... Jaja, ervaring.... Owja... indien nodig wil ik je wel komen helpen zoeken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ollie B Geplaatst February 20, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2006 Een "Backfire" ontstaat in het inlaatspruitstuk: onverbrand mengsel ontbrand dan voordat het de cilinders wordt ingezogen. Gebeurt meestal bij motoren op gas, omdat die brandbaar mengsel in het inlaatspruitstuk hebben. Bij benzinemotoren, zeker met multipoint injectie, komt het niet snel voor. Onverband mengsel in je uitlaat kan ook ontbranden, maar meestal is dat niet zo hevig.Het kan natuurlijk zijn dat je ontsteking, door welke oorzaak dan ook, op een totaal verkeerd moment een bougie laat vonken.... Als er dan net benzine wordt ingespoten kan dat ontbranden met backfire als gevolg. Heb je de knippercode's al uitgelezen? Zo nee: eerst doen! Daarna controleren of alle bougiekabels in de juiste volgorde zijn aangesloten ( of heb je die niet los gehad??). 2 Kabels verwisselen kan een slecht lopende en knallende motor tot gevolg hebben.... Jaja, ervaring.... Owja... indien nodig wil ik je wel komen helpen zoeken! Tja alles wat je hebt opgenoemd is nagekeken en zit goed. Vandaag nog naar B&S geweest en het probleem neergelegd. Weten het ook zo niet maar lijkt op een sensoren probleem. Met een beetje geluk komt morgen avond een monteur even kijken. Wellicht dat hij zo iets ziet. Als dat niet helpt maak ik graag gebruik van jouw aanbod. ollie B Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.