Spring naar bijdragen

Jeep Cherokee


 Share

Recommended Posts

Tja het blijft altijd moeilijk iemand te adviseren,zeer zeker als het om een oudere auto gaat.Maar weet je zeker dat hij bouwjaar 1985 is?

Mijn mening is nog steeds dat je op gas moet koken en niet op rijden maar gezien de huidige benzineprijzen moet ik toch mijn ideeen bij gaan stellen vermoed ik.Maar er rijden genoeg mensen op gas met een Jeep en volgens mij naar alle tevredenheid.

In ieder geval succes met je keuze en voor raad kan je hier altijd terecht.

Succes JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja het bouwjaar is je eigen keuze, als jij er een goed gevoel over hebt moet je het gewoon doen.

Want of een auto nou 6 of 16 jaar oud is als hij goed behandeld is door de vorige eigenaar of reeks eigenaren maakt het toch niet uit.

Hoe het zit met onderdelen van een 85er weet ik zo niet.

En wat betrefd dat GAS ik zei ook altijd GAS is om op te koken maar daar ben ik van terug gekomen want koken doen we voortaan met halogeenpitten en rijden doen we lekker op GAS en mij bevalt het goed.

Een nadeel het is wel een heel stuk gevoeliger voor storingen, en dan zeker met de elektronica van de LPG installatie's maar daar leer je mee leven en dan gaat het bijna van zelf.

Suc6 met je aankoop, enne wel ff een foto plaatsen he want we zijn dol op plaatjesssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja het blijft altijd moeilijk iemand te adviseren,zeer zeker als het om een oudere auto gaat.Maar weet je zeker dat hij bouwjaar 1985 is?

Mijn mening is nog steeds dat je op gas moet koken en niet op rijden maar gezien de huidige benzineprijzen moet ik toch mijn ideeen bij gaan stellen vermoed ik.Maar er rijden genoeg mensen op gas met een Jeep en volgens mij naar alle tevredenheid.

In ieder geval succes met je keuze en voor raad kan je hier altijd terecht.

Succes JEEP(ED) thumbsup.gif

Nee man Ed,

op gas moet je rijden.

Op benzine doe je dat pas als het kouder wordt en het starten wat lastiger. Ding van mij uit '89 rijdt echt meer dan prima op gas, nooit problemen. Tis in elk geval iedere keer weer lachen aan de pomp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een '85er?

Volgens mij was de 4.0 er toen nog niet.... De eerste XJ's met een zescilinder hadden een V6 van GM! Dit was een 2,8liter (173ci) met carburateur, welke nou niet bepaald een succes was. De motor leverde 115 peekaa bij 4800(!) toeren.

De 4.0i is een betere keuze, ook al wanneer er toch eens problemen zijn! ( de 2.8 is redelijk zeldzaam!) Volgens mij zit die 4.0i vanaf model '87 in de XJ's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@priariewolf:

Lijkt me een goede keuze -dat nog even doorzoeken dus....

Een '85'er met volgens mij inderdaad een zeldzaam, weinig tot niets toevoegend motorblok, lijkt me meer iets om maar te laten staan.

Er zijn immers zat XJ's met courante 4.0-liter I-6 motorisering te vinden dunkt me.

Succes bij je zoektocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...