Spring naar bijdragen

Scaan's YJ


Scaan
 Share

Recommended Posts

vd week ff stoeltje opgehaald in hhwaard,khad toch nix zinnigs te doen,benk gelijk ff die dijk overgewaaid naar het hooooge noorden(fryslân),samen met me YJ-tje,(2x tanken vnaf renswoude!!),daar woond "nico"in wommels vlak boven bolsward,en die heb'n JEEPSTORE,ik dacht,daar ga'k ff kijken(kopen),was nog op zoek naar rvs,raam/deur scharnrn.

ff gbeld,hij was er,ff zoeken,wommels,makkie!

we kwamen binnen,gelijk koffie,zijn nw TJ bewonderd,fijne goser trouwens,die nico,hij heb me gelijk ff eea uitgelegt mbt die

raamschrnrn,dat het dusnie "ff monteren" is,nou dat hebk geweten!!

vmrgn vol goede moed vertrokn naar me werk,daar hebn ze een heeele grote garage,met veel gereedschap etc,en VERWARMING!!en das wel lekrr met deze buitenteperaturen.

nou begonnen met spiegels eraf,toen deuren eruit,nog nix a/d hand tot nu toe,tja en dan komen die *%$#@&+<>?!@ TORX-

boutjes,nou daar benk paar uur mee aant vechten geweest,laatste (L.boven zijkant raam)heb ik maar ''machinaal'' (uitgeboord)verwijderd.

ja,tussendoor hardtop verwijderd,dashboard losgetorxt,toen ff lekker kitten,want dat schijnt beter te zijn ivm watergekoeld dashboard(als je niet kitdt?)

tja,en dan motn al die mooie glimmende nw INBUSboutjes er weer in,en dan begint het feest weer opnieuw,je ken er egnie bij!!waar het aan lag laat ik int midden,te grote handen/te weinig ruimte 8er me dash??,maar khebt klaar,muurvast,waterdicht(?),en't ziet er gaaf uit.toen me nw stoel erin,en toen was't 20:00u,trug naar mams.

oja,heb nog tip:ik vondt dattie nogal (la)waaierig was tussen hardtop en voorruitframe,had 1 van de monteurs(pino),een

ideetje,er lag nog stukkie "klemrubber"(soort slang met buigbare metalen klemstrip,om vrwagenkistn waterdicht te maken)dat hebk netjes op de voorrand v/d hardtop getikt,spul weer gemonteerd,heb ipv die kleine k.. schroefjes,eierkistsloten aan de dakrand,en bij mij is het nu windkracht nul binnen,hoeft me radio ook nie zo hard meer.

als iemand evt interesse heeft in deze ''constructie'' ,wil ik tzt wel fotootje erbij zettn,mvg scaan,en iedereen voorspoedig en modderig 2006 mazl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice job!

Fototjes van de "eierkistsluitingen" graag plaatsen! Ik heb onderhand ook de balen van die schroefjes en ik weet zeker dat er meer mensen belangstelling hebben!

Er zijn speciale setjes verkrijgbaar met draaiklemmen om zo de hardtop vast te zetten.

Zelf gebruik ik de klemmen van mijn Sunrider softtop.

Dit werkt ideaal. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...