Spring naar bijdragen

Restauratie Tosca


tosca
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 151
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

maar weer eens tijd voor een update:

jeep is nog steeds niet af,ik heb nog nieuwe knipperlichten,een nieuwe licht schakelaar,1 nieuw beklede stoel(andere is nog niet klaar)liggen maar nog geen zin gehad om het erop te zetten.

ik heb ondertussen wel wat erbij gekocht

24072007002yo0.jpg

Shot with FinePix S3000 at 2007-07-30

24072007003xz0.jpg

Shot with FinePix S3000 at 2007-07-30

20070728002qn8.jpg

Shot with FinePix S3000 at 2007-07-30

een gmc sierra met een 5,7 v8 motorblok,als het blok nog goed is komt deze in mijn jeep

wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi, gaat blok helemaal uit elkaar?

ja,blok gaat helemaal uit elkaar,er heeft water in 3 van de 8 cylinders gestaan,dus zag er niet best uit,gister even bij revisie bedrijf geweest met het blok,die kunnen de cylinders nog wel boren/honen,eerst nog even de rest bekijken of dit nog wel goed is

word vervolgd

wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

update

net 4 dagen voor jeepcamp heeft walter(reservoir dogs)de laatste stoel gebracht,dit waren oude beige recaro stoelen,die zijn nu opnieuw met leer bekleed

20071013010lk1.jpg

verder zitten de nieuwe knipperlichten en de stikkers op de motorkap erop.

20071013012rj9.jpg

de oude gmc pickup,daar heb ik de motor,automaat,en de stuurkolom uitgehaald,en de rest weer met dikke winst verkocht,dit heeft me tot nu toe dus nog niks gekost,en dat is maar goed ook want de motor(waar het me om ging)moet helemaal gereviseerd worden

200708005003zi5.jpg

200708005004xj7.jpg

200708005005uw2.jpg

ook de dynamo,carburateur,inlaatspruitstuk,startmotor zien er niet al te best uit,moet dus maar weer opzoek naar een ander blok.

word vervolgd

wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

update

het oude GMC blok reviseren ging teveel geld kosten,dus maar een ander blok gekocht,compleet met automaat,dana 300,radiateur aandrijfassen,enz

20080217010zf6.jpg

alles is schoongemaakt,nieuwe keringen en pakkingen,en opnieuw in de verf gezet

20080519002vn5.jpg

20080217010zf6.jpg

20080519004iz4.jpg

20080519005tg4.jpg

achterste krukaskering

20080519008sg5.jpg

20080519010ng3.jpg

van de uitlaatspruitstukken waren de bouten afgebroken,dus uitgeboord en nieuwe schroefdraad erin getapt met nieuwe m8 draadeinden erin gedraaid

20080519011rz9.jpg

20080519013sm9.jpg

gisteren het blok,automaat en de tussenbak weer aan elkaar gedraaid,dit is nu klaar om ingebouwd te worden

20080519016uy7.jpg

word vervolgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

update

de jeep is weer klaar,ik heb er ondertussen al weer zo'n 700km mee gereden en het loopt super

20080809001cy8.jpg

20080809003kv3.jpg

20080809005up2.jpg

20080809011ft6.jpg

20080809013ty7.jpg

de uitlaat heb ik gemaakt van allemaal oude buis die ik nog had liggen,om eerst maar eens te proberen,zal tzt wel aangepast worden,eerst maar eens naar de RDW kijken of ik V8 op het kenteken krijg

wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerst maar eens naar de RDW kijken of ik V8 op het kenteken krijg

wouter

Ziet er goed uit allemaal, blijft toch "de" motor zo'n V8

Kenteken zal toch niet zo'n probleem zijn lijkt me, zijn in '79 toch officieel ook nog met v8 geleverd?

Heb je de stuurkolom ook vervangen of gebruik je een floorshifter voor de automaat?

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het al een aantal keren live mogen zien (en horen...:ph34r:..)

Super klus en super wagen geworden Wouter!!:thumbsup::worshippy:

dank je

Ziet er goed uit allemaal, blijft toch "de" motor zo'n V8

Kenteken zal toch niet zo'n probleem zijn lijkt me, zijn in '79 toch officieel ook nog met v8 geleverd?

Heb je de stuurkolom ook vervangen of gebruik je een floorshifter voor de automaat?

Huub

ze zijn tot '81 geleverd met v8,maar je weet het maar nooit,ik heb er al hele verhalen van gehoord.

ik heb een floorshifter gebruikt voor het schakelen,ik heb ook nog wel een stuurkolom maar dan moet je weer met stangetjes werken,en een andere aansluiting op de automaat,kan allemaal wel gemaakt worden maar dit leek me makkelijker en het werkt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag naar de RDW geweest om de auto te laten keuren,zodat het kenteken aangepast kan worden naar 8 cylinder.

Om 15.45 uur mocht ik de auto naar binnen rijden,en de motorkap open maken,de keurmeester keek van zo'n 1,5 meter afstand naar het blok en wilde weten wat voor een inhoud het blok had,daarna ging hij opzoek naar een typegoedkeuring van zo'n auto na een kwartier kwam hij terug en zei dat hij niets kon vinden:ph34r: wel van een cj7 met grotere wielbasis en groter laadgewicht,of ik het een bezwaar vond dat het laadgewicht van die auto overgenomen werd op mijn kenteken.

ik had daar geen probleem mee,toen keek hij nog even of het chassisnummer klopte en mocht de motorkap weer dicht en de auto was goedgekeurd:D

er is dus nergens naar gekeken,geen controle op remmen,uitlaat,verlichting,speling,enz.

voor 42 euro heb ik v8 op het kenteken staan:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....de keurmeester keek van zo'n 1,5 meter afstand naar het blok................ keek hij nog even of het chassisnummer klopte en mocht de motorkap weer dicht en de auto was goedgekeurd:D

er is dus nergens naar gekeken,geen controle op remmen,uitlaat,verlichting,speling,enz......

Tjonge jonge.....lang leve de RDW :wacko:

Jij blij natuurlijk:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...