Spring naar bijdragen

opnieuw spuiten of niet?


Barthje
 Share

Recommended Posts

hallo mensen

ik wil mijn jeepie opnieuw laten spuiten

heb bij de voor ruit twee lelijke plekken van roest zitten

ook heb ik op de moter kap een paar deukjes die wil ik weg laten halen en opnieuw spuiten

achter heb ik ook lichte schade

zou ik er goed aan doen om dan alles maar opnieuw te laten spuiten of alleen die plekker

en wat gaat het kosten en weet iemand misschien een goede spuiter voor weinig

groetjes Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje roest rond de RVS scharnieren valt vaak nog wel mee... maar op andere plekken op het voorruitframe komt het vaak van binnenuit! Overspuiten alleen is dan niet genoeg, het lasapparaat zal er dan aan te pas moeten komen. En dan is een nieuw frame vaak makkelijker en goedkoper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had net een kennis aan de telefoon die verstand heeft van spuiten, volgens hem rekent een spuiter vaak in meters, dus dan zal een Jeep vergeleken met een standaard auto wel meevallen. (geen dak om te spuiten en korte auto).

Het meeste werk bij een auto compleet overspuiten zit m in de voorbewerkingen zoals schuren en plamuren.

Daar gaat de meeste tijd inzitten dus alle voorbewerkingen die je zelf doet heb je al verdient.

Volgens een ruwe schatting zou het voor zo'n 1000 euro moeten kunnen mits dan de meeste voorbewerkingen gedaan zijn zoals strippen, laswerk, plamuren en schuren. De prijs is ook afhankelijk van de lak die gebruikt wordt.

Misschien is het handig om eens wat informatie op te vragen bij de diverse autoschadebedrijven e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bartje,

Ik weet een spuiter, die het plamuren en schuren zelf doet, dit en het spuiten (van losse onderdelen) koste 850 euro, met blanke lak 950 euro.

Je moet de auto cq onderdelen dan wel gestript aanleveren.

Hij zit in Oss.

Wat betreft de motorkap, zou ik bekijken of het de moeite waard is om te plamuren/uit te deuken, want voor 100 euro heb je een andere zonder deuken.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speciaal voor Jim, nog een keer zijn eigen tekst alleen nu iets uitgebreider.

Snap je hem nu wel wink.gif

Okay okay, sorry maar bij het woord Jeep denk ik, net als een hoop anderen, toch nog steeds aan een open terreinauto. Net zoals een hoop mensen een landrover of Suzuki SJ/vitara een Jeep noemen. Stom stom ik weet t.

Ik erger me ook aan die mensen die een Honda Shadow een chopper noemen.

Ik schaam me diep.

punt voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bartje,

Ik weet een spuiter, die het plamuren en schuren zelf doet, dit en het spuiten (van losse onderdelen) koste 850 euro, met blanke lak 950 euro.

Je moet de auto cq onderdelen dan wel gestript aanleveren.

Hij zit in Oss.

Wat betreft de motorkap, zou ik bekijken of het de moeite waard is om te plamuren/uit te deuken, want voor 100 euro heb je een andere zonder deuken.

Groeten Bas

oke dankje wel ik zal aan je denken als het zo ver is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...