Spring naar bijdragen

27 MC


Kameel
 Share

Recommended Posts

Een bakkie dus.

Er is al over gesproken en sommigen hebben er ��n.

Ik weet er helemaal niets vanaf (breekie breekie) en daarom lijkt het me wel handig om er wat over te weten te komen voor ik er 1 aanschaf....

Wat zijn de leidende merken, wat zijn de aanbevelingen van gebruikers en waar plaats je ze?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een Maxon 1000.

Lekker klein, geen toeters en bellen.

Gewoon een lekker mannelijk orgaan-apperaat die doet wattie moet doen biggrin.gifmaxon.jpg

Door zijn formaat is er overal wel een plekkie te vinden, ik heb hem tussen de bijrijdersstoel en de middenconsole geplaatst.

Onder de bijrijdersstoel nog een kacheltje van 25 Watt en tetteren maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

hee, ja hij is precies zoals dat plaatje smile.gif . Antenne heb ik al wel thuis staan, maar die moet er nog op. Krijg hem voor m'n verjaardag. 4 mei. Dus dan doet ie het helemaal. Antenne is een sirio Delta 27-m-120. Dat staat tenminste op de beschrijving. Heb er verder geen verstand van, van bij offroad centre utrecht zeiden ze dat het een goeie was. Ik keek eigenlijk meer naar hoe die eruit zag! biggrin.gif Heb nog niet via dat ding gepraat, ken geen mensen in de buurt die er een hebben. Dus moet nog even geduld hebben tot het volgende evenement dat ik ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hangt ook al van de plaats van de antenne e.d. af. Een antenne heeft namelijk een metalen "afstralingsvlak" nodig! Zet je de antenne achterop, dan zul je naar voren het grootste bereik hebben! Hieruit kun je opmaken dat de beste plaats voor de antenne.....inderdaad: midden op het dak is! ohmy.gif

Helaas is dat bij een CJ, YJ, of TJ wat moeilijk..... tongue.gif

Zou je de antenne overigens op een kunststof hardtop willen zetten (niet aan te raden, zie hieronder), zorg dan voor een flinke aluminium plaat oid (1x1 meter) aan de binnenkant van het dak, midden onder de antenne, anders is er nog geen afstraling! (Deze plaat moet ook met de massa van de auto worden verbonden, zie hieronder!)

Verder moet de antenne goede massa maken, en wel aan de antennevoet! Alleen aan de bak is echt onvoeldoende!

Vervolgens moet de antenne nog "getrimt" worden d.m.v. een "staandegolf-meter"( = antennelengte op de zendfreqwentie aanpassen), ook heel belangrijk want dit bepaald of alle zendenergie werkelijk uitgestraald wordt, of dat het terug naar de bak wordt gekaatst!

Alles optimaal? Dan moet een bereik van enkele kilometers ( met heldere, storindsvrije communicatie) zeker haalbaar zijn!

Dit is overigens ook nog afhankelijk van "atmosferische" omstandigheden.....ga er dus niet van uit dat je midden op de Veluwe simpelweg om hulp kunt roepen, maar neem ook een GSM mee! dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...