Spring naar bijdragen

Ogdak's Zj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Ziet er naar uit dat het meer een trailer queen gaat worden, maar met 5.38 gears of 5.86 als die beschikbaar zijn werk het prima.

Voor weg gebruik zouden 37" banden een betere keuze zijn. Voor de prut zijn die grote swampers en genoeg gearing en power de kat's pyamas. Ga je nog steeds de Hummer velgen gebruiken? In dat geval die banden eerst eens op je andere velgen zetten voor dat je aan het flexen ga en je coilover lokatie probeert uit te werken.

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Otto by the way hier is een link naar de 4 link calculator dat al de pirate4x4 boy like to use

Edit 28 December, 2008

Here is the link to the latest 4-link calculator w/ Vetteboy79's travel mod.

http://mysite.verizon.net/triaged/fi...rLinkV3.1d.zip

Maakt het uit werken van je links en de locatie van je link mounts een stuk gemakkelijker.

Is een stuk sneller om je antisquat en rollaxis uit tewerken. Er is echt wel wat voor te zeggen wat je er mee uit dokteren kan.

Heeft toch echt wel een verschil in de capability van mijn Jeepje gemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt het motorblok ook nog ooit aan de beurt?

Is voorlopig geen prioriteit.

Voor weg gebruik zouden 37" banden een betere keuze zijn. Voor de prut zijn die grote swampers en genoeg gearing en power de kat's pyamas. Ga je nog steeds de Hummer velgen gebruiken? In dat geval die banden eerst eens op je andere velgen zetten voor dat je aan het flexen ga en je coilover lokatie probeert uit te werken.

Heb nu inderdaad een set 37" en 42", ga zeker de H1's gebruiken.

De velgen hebben maar een breedte verschil van .5".

Het verschil in backspace heb ik gecompenseerd met een stapel ringen.

Maakt het uit werken van je links en de locatie van je link mounts een stuk gemakkelijker.

Thanks,

Ken het proggie, ben er al eerder mee bezig geweest.

Zal eens opnieuw de waarden achterhalen, alhoewel er een hoop schatwerk aan te pas zal komen.

welke vering ga je gebruiken? coilovers?

Heb inderdaad heel lang gedacht aan coilovers.

Recentelijk echter ori's in handen gehad bij een CJ build.

Wacht nog even zijn ervaringen af.

De ori's hebben echter wel mijn voorkeur, geen uitzoekerij met veren en geen bumpstops benodigd.

Maar zullen vast ook wel nadelen aan kleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ook de rechterachterzijde ontdaan van wat overtollig plaatwerk.

IMG_4729.JPG

IMG_4730.JPG

Control armen geplaatst met de nieuwe bracket's met meerdere montage punten.

IMG_4732.JPG

IMG_4736.JPG

De as staat me echter nog te ver naar voren.

IMG_4734.JPG

IMG_4735.JPG

Dus de control armen verlengen.

IMG_4755.JPG

Stuk buis er omheen, volstaat voor de bouw test fase.

IMG_4756.JPG

IMG_4757.JPG

IMG_4758.JPG

Ook de bracket's gelijk aangepast.

IMG_4759.JPG

En op z'n plek.

IMG_4760.JPG

IMG_4761.JPG

Verder nog bezig geweest met de truss, zo laag mogelijk.

IMG_4762.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets, beetje aan het mee klussen geweest aan een Banaan de afgelopen maanden.

Plus de vondst van de Super Swamper's gaf de doorslag.

Ben heel benieuwd hoe de ruimte straks in de wielkasten aan de voorzijde zal zijn. Lijkt mij meer werk als achter of is dat net zo goed te realiseren als achter?

Hoe breed ben je straks met deze banden en assen Otto? Tussen de 205 a 210 cm?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben heel benieuwd hoe de ruimte straks in de wielkasten aan de voorzijde zal zijn. Lijkt mij meer werk als achter of is dat net zo goed te realiseren als achter?

Hoe breed ben je straks met deze banden en assen Otto? Tussen de 205 a 210 cm?

Ben achter begonnen omdat dat het makkelijkst is, geen stuuruitslag en geen motorblok.

Voor wordt inderdaad een ander verhaal, zie wel hoe het daar loopt als ik er aan toe ben.

Wat betreft buitenkant banden zit ik achter nu op 2.12

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben achter begonnen omdat dat het makkelijkst is, geen stuuruitslag en geen motorblok.

Voor wordt inderdaad een ander verhaal, zie wel hoe het daar loopt als ik er aan toe ben.

Wat betreft buitenkant banden zit ik achter nu op 2.12

Dank je Otto,

Ik zit zelf te twijfelen over sterkere assen en de assen die jij hebt zijn heel sterk en perfect. De breedte zal altijd een probleem zijn bij de cj maar daar zal ook wel een oplossing voor komen denk ik.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je dan de steekassen resplinen of anders oplossen?

Weet nog niet of resplinen een optie is, heb de steekas er nog niet uit gehad.

Er zijn erg veel varianten D60 voor assen, kwestie van uitzoeken wat in de buurt van mijn gewenste lengte komt en daar het inkorten op aanpassen.

Alternatief is er een te laten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwestie van smaller maken, ga mijn D60 ook 7.5 tot 10 cm smaller maken.

Als je velgen gebruikt met de zelfde bakspacing als de Hummer2 velgen zal Je Jeep niet zo erg breed zijn.

Als ik die velgen gebruik met de fullwidth assen is me grote Jeep 5 centimeter breder dan mijn kleine Jeepie mket 35" banden en stock assen. Het is makkelijker om velgen te vinden dan resplined axles velg is makkelijker te vernieuwen ook. Breek een custom steekas en probeer er maar eens snel te vinden. Vooral voor de achteras is het niet zo makkelijk tenzij je steekassen gebruikt met splines aan alle twee kanten. Wat weer andere naven neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je velgen gebruikt met de zelfde bakspacing als de Hummer2 velgen zal Je Jeep niet zo erg breed zijn.

Als ik die velgen gebruik met de fullwidth assen is me grote Jeep 5 centimeter breder dan mijn kleine Jeepie mket 35" banden en stock assen. Het is makkelijker om velgen te vinden dan resplined axles velg is makkelijker te vernieuwen ook. Breek een custom steekas en probeer er maar eens snel te vinden. Vooral voor de achteras is het niet zo makkelijk tenzij je steekassen gebruikt met splines aan alle twee kanten. Wat weer andere naven neemt.

Toen ik mijn XJ ging voorzien van andere assen ben ik ook gaan rommelen met velgen. Door het aanpassen van de velgen werd de wagen minder breed maar dat gaf meer nadelen als voordelen.

De terreinen hier in Nederland zijn niet zo groot als de terreinen in de USA en door het versmallen van de breedte van de jeep ging dit ten koste van de draaicirkel. In Veldhoven en Wamel was ik niet zo blij met die hele grote draaicirkel.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je velgen gebruikt met de zelfde bakspacing als de Hummer2 velgen zal Je Jeep niet zo erg breed zijn.

H2 velgen hebben een bs van ongeveer 5.5"

Heb mijn H1 centers gereset op ongeveer 4.3", zodat de naaf net niet buiten de velg steekt.

Pas als de ophanging achter klaar is weet ik wat ik precies over hou of tekort kom.

Vooral voor de achteras is het niet zo makkelijk tenzij je steekassen gebruikt met splines aan alle twee kanten. Wat weer andere naven neemt.

De achteras pas ik niet aan, zit op een wms-wms zonder remmerij van 65"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbereiding om de achter truss mede vast te zetten aan het diffhuis.

IMG_4765.JPG

IMG_4766.JPG

Vervolgens verder met een gatzaag.

IMG_4767.JPG

IMG_4768.JPG

IMG_4769.JPG

Laatste stukje met de plasma.

IMG_4770.JPG

Paar stukken massief.

Heb echter nog niet de juiste boor om M12 te tappen.

IMG_4771.JPG

Verder met de "rear upper bracket".

IMG_4772.JPG

IMG_4773.JPG

Nu even met een bushing, hier komt echter een heim joint.

IMG_4774.JPG

As in de hoogste positie met de vorige "rear upper LA's"

Lopen echter vast tegen de bodem.

IMG_4775.JPG

IMG_4776.JPG

Ga de rear upper LA's ombouwen tot een A-frame.

In de oude situatie had ik bushings aan het frame en JJ's aan de upper truss op de 8.8

Nu komen de JJ's aan het frame en een enkele heim aan de truss van de 10.25

Bushings eraf dus.

IMG_4777.JPG

Tevens wat buigwerk zodat ze vrijlopen t.o.v. de bodem.

IMG_4778.JPG

Een en ander op z'n plek.

IMG_4779.JPG

Nog wat zaag en slijpwerk te doen.

IMG_4780.JPG

IMG_4781.JPG

IMG_4783.JPG

En weer op z'n plek.

IMG_4784.JPG

IMG_4785.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...