Jump to content

Recommended Posts

Hoi ik heb een vraag, wat is nou een normale oliedruk, mijn jeep grand cherokee zj 1996 geeft aan in de stad tussen de 2.5 3.0 psi aan en op snel het zelfde is dat normaal??? Af en toe schommelt het een beetje mijn olie sensor is ook pas vervangen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oliedruk die je noemt zijn denk ik in BAR? 😳 (1 BAR = 14,5 PSi).

Voor een 4.0 L6 blok staat er dit in het boekje:

 

 

 

8468787C-504A-478D-AAEF-A02E138CD420.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,5 á 3 bar is wel wat laag maar geheel normaal bij een blok met wat km op de teller. En volgens de beschrijving in de post van Kapt. Bob valt dit nog steeds binnen de norm.

In mijn beleving hoef je dus geen zorgen te maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 8/9/2019 om 12:33 PM zei Arjanw:

2,5 á 3 bar is wel wat laag maar geheel normaal bij een blok met wat km op de teller. En volgens de beschrijving in de post van Kapt. Bob valt dit nog steeds binnen de norm.

In mijn beleving hoef je dus geen zorgen te maken.

Tussen de 2 en de 3 schommelt hij na ander half uur rijden op de snel weg daarvoor staat hij net iets voor 3 en bij starten net iets over de 3 normaal??? 

IMG-20190927-WA0003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht de bedrading even controleren? Of even een andere sensor erin? Vervangen is erg simpel.

Sludge in de oliekanalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Kapt. Bob:

Wellicht de bedrading even controleren? Of even een andere sensor erin? Vervangen is erg simpel.

Sludge in de oliekanalen?

Ik heb de sensor al vervangen vorige maand heb een keer mee gemaakt dat mijn oliedruk op 0 terecht kwam na een uur rijden op de snelweg en een keer op de binnenwegen daarna geen last meer van gehad alleen dat hij aan de lage kant is. Welke bedrading zou ik moeten controleren?? Want nu je het zegt zie ik dat de laaste 2 maanden mij accu meter ook niet meer netjes in het midden staat maar een streepje er voor. Er zit geen sludge in de olie kanaal olie en kvs verlies ik ook niet. 

Edited by MJay

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stroom meter. Maar betwijfel of het daarmee te maken zou kunnen hebben?? 

IMG_20190928_235118.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spanningsval zou kunnen duiden op een slecht massa contact. Welke voltage meet je direct op de polen van de accu?

Dit kan er aan de hand zijn:
Als één van de massacontacten niet 100% goed contact maakt met het chassis, bijvoorbeeld door overtollige lak, lucht of de lasconstructie van de carrosserie, dan kan dit al een geringe weerstand opleveren waardoor er tussen twee verschillende massacontacten een stroom kan gaan lopen van het ene massapunt via de twee systemen naar het andere massapunt. Afhankelijk van de weerstand kan dit op bijvoorbeeld een uitgangsignaal van een module tot spanningspieken leiden van zomaar enkele volts!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het gaan opmeten kijken wat hij aangeeft dankjewel, en over die oliedruk wat zou het kunnen zijn?? Toen ik de auto gekocht had 8 maanden geleden heb ik een mee gemaakt dat de oliedruk helemaal weg was gevallen en tikte te motor heel erg, ik ging toen gas geven en hoorde een tik geluid en ineens was de druk terug en klinkte hij ook weer normaal daarna heb ik dat niet meer gehad, nu alleen dat het redelijk laag is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het geen massaprobleem is, met een externe oliedrukmeter kun je ook nog proberen om uit te sluiten of het ander elektronica probleem is. 

Anders vermoed ik dat het motorblok en de lagerschalen versleten zijn. Zie dit draadje

 

Edited by Kapt. Bob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff hoop dat iets met de Electronica te maken heeft... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 uur geleden zei MJay:

Ik zal het gaan opmeten kijken wat hij aangeeft dankjewel, en over die oliedruk wat zou het kunnen zijn?? Toen ik de auto gekocht had 8 maanden geleden heb ik een mee gemaakt dat de oliedruk helemaal weg was gevallen en tikte te motor heel erg, ik ging toen gas geven en hoorde een tik geluid en ineens was de druk terug en klinkte hij ook weer normaal daarna heb ik dat niet meer gehad, nu alleen dat het redelijk laag is. 

Is je pomp nog wel goed? Als ik bovenstaand verhaal lees, zou ik denken dat daar de oorzaak misschien wel ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat zelf makelijk te checken of moet ik dat door een garage beter na laten kijken?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×