Jerrold Geplaatst December 7, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2018 Ik heb een jeep wrangler yj 4.0 van bouwjaar 94. Afgelopen jaar is de wrangler helemaal verbouwd en uit elkaar geweest. Ik heb ook de orginele benzinetank eruit gehaald en vervangen voor een aluminium tank met een 5bar benzinepomp. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik hem start met koude motor dan reageerd die goed op het gas zodra die maar even draait en hij wat warmer word gaat die slechter lopen en komen er vlammen uit de uitlaat. Als ik hem heel voorzichtig met het gaspedaal op toeren brengen dan is er geen probleem als ik hem dieper intrap of in een keer dan valt die dood of hij begint te ploffen. Ik heb de bougies en rotor met verdelerkap al vervangen en het is nog steeds. Ik heb de brandstof toevoer dus ingaande rechts gemonteerd op de foto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst December 7, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2018 Meet de druk op de brandstof-rail eens. De druk moet ergens tussen 31 en 39 psi zitten. Aangezien je pomp het dubbele levert zou het wel eens kunnen zijn dat je drukregelaar het niet kan bijbenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst December 8, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2018 Ik heb de brandstofdruk nog niet gemeten op de brandstofrail dat ga ik van de week even doen. Ik heb wel de onsteking verder open gehaald en dat was helemaal verroest van binnen dus daar gaat een compleet nieuwe voor komen. Ook ga ik nog even een brandstofdrukregelaar er tussen zetten om hem zo beter te kunnen afstellen en dan delete ik de standaard regelaar. Hier nog even een foto van de ontsteking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst December 11, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2018 als je er dan nog niet uit komt dan heb ik nog. een brandtstof pomp liggen voor een 4-ltr mvrgrt de jeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 11, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2018 lijkt me te hoge druk even je toevoer iets dicht knijpen dan weet je het zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst December 13, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2018 De jeep kreeg inderdaad teveel brandstof. De standaard brandstofdrukregelaar werkte blijkbaar niet want er kwam ook geen brandstof retour. Nu heb ik de standaar regelaar eruit gehaald en helemaal open gemaakt. Nu gebruik ik alleen de omhulsol nog als afdichting van de rails. Heb nu een verstelbare brandstofdrukregelaar met meetklok. Zaterdag goed afstellen en dan nog wat kleine dingen afwerken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 13, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2018 Denk niet dat je teveel brandstof had. Eerder te weinig. Er zit op de inspuitrail een speciaal ventiel om de druk te meten, hang daar eens een brandstofdruk meter aan, dan weet je het. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 14, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2018 Als die koud is loopt i goed als die warm is niet Dan betekend het te veel brandstof meestal.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIIIIO Geplaatst December 14, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2018 Blijft er geen injector open staan? (vuil) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst December 23, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2018 Na nog is wat avonden sleutelen en zoeken naar een oorzaak is het probleem eindelijk gevonden. Een nieuwe hoge druk brandstofpomp gekocht bij Biesheuvel autosport en na wat technische uitleg te hebben meegekregen ben ik weer aan de slag gegaan. Vorgaande pompen waren geen hogedrukpompen waardoor die bij vermogen vragen niet de brandstofdruk vast kon houden. Na het monteren van de nieuwe pomp het hele geheel waar tank en pomp opzit geaard met een dikkere kabel en na alles gemonteerd zat konden we testen. En jahoor hij haalde de druk makkelijk en na wat afstellen liep hij super. Gister in Heerde getest en totaal tevreden. De motor trekt de 38.5inch super swamper makkelijk rond en valt geen moment stil hoe diep die ook in de bagger staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 23, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2018 Mooi dat het gelukt is, ik zou het origineel gehouden hebben, bij Boris (cherokee parts) koop je een aftermarket pompje voor nog geen 75 euro en dan loopt alles gelijk goed. Nu ben je dagen bezig voor niks in mijn optiek, maar ja het is natuurlijk hobby en dan hoeft het niet zo efficient, maar toch...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst December 23, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2018 Je weet dat als je begint met zoiets er problemen gaan komen en dar er altijd kinderziektes in zitten maar ook die dingen zijn er om op te lossen. Na jaren ellende te hebben gehad met de versterkte aandrijving van jeep is de keus gemaakt voor een patrol aandrijving wat tevens weer is versterkt met zwaardere steekassen en ga zo maar verder. Het blijft hobby en de volgende zwakke schakel zal wederom aangepast worden voor nog beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst December 23, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2018 Aanpassingen zijn natuurlijk heel zinvol, als het gaat om verbeteringen zoals Patrol assen e.d. Alleen de setup van de 4.0 HO zou ik niet veranderen, want die is origineel prima en betrouwbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerrold Geplaatst December 24, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 24, 2018 Achteraf gezien heb je daar wel gelijk in inderdaad. Tijdens het bouwen twijfelde ik nog of de motor het wel zou trekken deze banden maar gezien de overbrenging en het redelijk standaard vermogen wat er nu in ligt is het totaal geen probleem. Ik kan makkelijk met minder dan 1000rpm laten draaien zonder dat de motor stil wilt vallen ookal moet de zwaar trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.