Spring naar bijdragen
billy

Ombouw jk van 35 naar 37 waar

Recommended Posts

billy    13

Vandaag heb ik besloten om mn jk om te bouwen naar nog hogere hoogte hij staat nu op 3,5 hoogte en 35 banden ik wil klossen 1,8 cm met 37 banden nu mijn vraag aan jullie wat is de meest geschikte overbrenging voot 37 en nog genoeg power op de straat (geen topspeed ) ik heb nu een sport 2008 overbrenging met software update naar pl 230 pk loop nu als een tierelier met 35gers  en dat wil ik ook zo houden  dan steek assen zijn deze nodig ?  En dan de hamvraag waar kan ik dit laten doen ik sta ook open voor gedruikte onderdelen 

Hier een foto van mn jeep

20170822_194620.jpg

20170822_194550.jpg

20170822_194237_008.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DutchMud    9

Is het automaat of stick shift? 
Als deze info correct is kwamen de JK Spots Editions 2008 met standaard 4.10 in de auto en 3.21 / 3.73 voor hand schakel. 
Ik zou minimaal 4.56 gaan zoeken met 37" om eerlijk te zijn voor beste balans tussen off road en weg gebruik. 4.88 als automaat is. 

2226369d1435774243t-gearing-help-gear-ra

bewerkt door DutchMud

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DutchMud    9

3.8L motor met hand schakel transmissie. Wat jij nu omschrijft inderdaad. Maar wat ik eerder even zou bekijken ook is of je 37" banden er onder kan zetten zonder te gaan wrijven als je gaat sturen. Wellicht moet je zelfs je velgen veranderen met meer back spacing (geen idee in het Nederlands) om je banden zonder problemen er onder kwijt te kunnen. Zet je stuur even helemaal naar links of naar rechts en meet de extra 2" inches van de band extra bij je huidige band.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
billy    13

Klopt het onderste deel van de wielkast gaat er af stond op YouTube goed beschreven  dus de zaag er in voor is geen probleem zeker niet met een 3,5 verhooging 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
steven    14

Ik ben niet zo goed thuis in de "modernere jeeps" maar heeft je jk sport geen Dana 30 vooras?  Gaat deze de 37ers de baas kunnen?

ik weet dat je een set "buizen/tubes" in je as buizen kunt schuiven en vastlassen voor extra sterkte, zware steekassen kunt steken en dat er kits bestaan om de knuckles op te lassen voor extra sterkte.   Blijft over het diff....

bewerkt door steven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
billy    13
11 uur geleden zei steven:

Ik ben niet zo goed thuis in de "modernere jeeps" maar heeft je jk sport geen Dana 30 vooras?  Gaat deze de 37ers de baas kunnen?

ik weet dat je een set "buizen/tubes" in je as buizen kunt schuiven en vastlassen voor extra sterkte, zware steekassen kunt steken en dat er kits bestaan om de knuckles op te lassen voor extra sterkte.   Blijft over het diff....

Klopt dana 30 die moeten er uit ik wil niet met buizen ect werken als t verandert dan goed zodat later geen gezei.... komt 

c76e700d7fc09a54d55faa58da3c4b04.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131

Zou niet teveel investeren in de dana 30 vooras. Op de openbare weg kan het nog wel even goed gaan maar zodra je het terrein in gaat is het vragen om problemen en dan is elke euro er 1 teveel om te investeren in de vooras met 37 ers.

bewerkt door michel1972

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
billy    13
7 uur geleden zei michel1972:

Zou niet teveel investeren in de dana 30 vooras. Op de openbare weg kan het nog wel even goed gaan maar zodra je het terrein in gaat is het vragen om problemen en dan is elke euro er 1 teveel om te investeren in de vooras met 37 ers.

Ik ben een RCV as aangeboden is die enig goed? Met een kroonpion van het merk Alloy Usa ervaringen hiermee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131
2 hours ago, billy said:

Ik ben een RCV as aangeboden is die enig goed? Met een kroonpion van het merk Alloy Usa ervaringen hiermee?

RCV maakt steekassen en die zijn prijzig maar ook heel sterk. Alleen voor jouw dana 30 as heb je garantie tot 35 inch banden op deze steekassen. Je steekassen zijn dan wel sterker als je RCV steekassen plaatst maar je asbuizen, R&P. Inner C blijven nog steeds zwak. Je kan een Ferrari motor in een fiat 500 zetten maar dan is het nog steeds geen Ferrari. Deze RCV steekassen dragen bij aan een sterkere dana 30 vooras maar de rest eromheen blijft nog even zwak als voorheen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je al een Dana 44 achteras hebt, ben je lekker op weg. Nog een mille of 10 investeren in een echte vooras met locker, wat stuurstokken en een achteras locker en overbrenging en je bent klaar voor 37ers. Praat eens met Roo, hier ook op het forum die heeft de ombouw al gedaan.

Succes, siert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131

Of gewoon 2 rubicon assen kopen van een jk. Dan ben je ook goed onderweg en kost iets minder als 10 rugjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131

Moet je teleurstellen Siert want dat lukt gewoon zonder problemen voor beduidend minder als 10000 euro. Tijd is absoluut niet over dat dit nog gewoon kan. Je moet alleen effe weten hoe je de weg moet bewandelen en waar je moet zoeken. Je niet blind staren op 1 site maar gewoon meerdere jeepforums afstruimen in de USA en dan kom je nog genoeg tegen voor schappelijke prijzen. Je moet alleen geduld hebben en goed zoeken. Alles natuurlijk per 40ft container geleverd.:D

Effe wat forums in de USA afzoeken en je komt dan bijvoorbeeld de volgende advertenties tegen.

Dan kan je natuurlijk de nette manier of de minder nette manier toepassen voor transport.

JK assen voor 3300 dollar ( 2800 euro ) Transport in de USA voor 1 pallet met 2 assen ( 1*2mtr / 500kg ) 1000 mile 421 dollar ( 357 euro ) = 3157 euro om dus bij een bekende importeur USA - Ned te geraken USA2Ned.

Palletvracht bij Hollandranch ongeveer 350 a 450 euro. Je hebt dan inmiddels 3600 euro uitgegeven voor 2 Rubicon JK assen en dan zijn ze in Nederland aangekomen in de regio Lelystad.

Dan komt het erop aan of je alles netjes of niet netjes wil doen. De invoerrechten worden berekend aan de hand van de factuur. Bij bedrijven moet je vragen om een factuur met een lagere waarde maar bij een particulier kan je natuurlijk zelf beetje rommelen.

Doe je het netjes moet je grofweg 30% invoerbelasting betalen. Tis iets minder maar reken nu effe ruim. 30% van 3600 euro is 1080 euro fiscus geld. Totaal heb je dan legaal 4680 euro betaald voor 2 Rubicon assen afgeleverd in Lelystad. Lijkt mij toch stukje minder als 10000 euro denk ik.

Doe je de minder nette manier regel je een factuur / invoice van 2000 dollar ofzo. dan kom je uit op een prijs van 1700 euro + 450 euro + 357 euro = 2507 euro en dan effe 30% erbij en dat maakt het dan 3260 euro netjes in Lelystad geleverd.

Wil jij bijvoorbeeld Rubicon assen voor een TJ kan je die ook gewoon kopen voor een leuke prijs. Zie hieronder.

Waar vindt je dat bijvoorbeeld op. pirate4x4, JK forums, jeepforum.com, naxja forum enz enz. EBay usa kom je ze ook tegen. Refurbished axles kosten dan tussen de 4000 en 5000 dollar. Laten we eens rekenen met 5000 dollar. Dan kom je uit op 4236 euro + 357 euro + 450euro maal 30% = 6555 euro geleverd in Lelystad en dan heb je wel de zo goed als nieuwe assen met garantie en keus uit R&P. Je zit dan nog steeds een stuk onder de 10 ruggen.

2016 Rubicon axles for sale $3300

I have a set of axles from a 2016 Rubicon Hard Rock with 3.73 gears and e locker. 4500 miles on them when removed for an axle swap. Never wheeled and in like new condition. Sold only as the pair. Not going to mess with shipping at this price. I have a forklift to load on your truck or trailer. Located in Reno, NV 89511. $3300
PM me with number if you want pics.
of
Pair of TJ Rubicon Axles in Killeen, TX. The axles have stock lockers, 4.88 gears, chromo shafts, and trussed. Seeing the interested $1000 rear axle and $1,500 for the front. PM if interested.

bewerkt door michel1972

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131

Siert,

Niet iedereen heeft 10 mille liggen op de plank om zijn jeep leuk te verbouwen. Als iedereen top spul zou kopen bij top leveranciers en dit door top bedrijven zou laten inbouwen zou er waarschijnlijk minder ellende zijn maar ook top spul geinstalleerd door top bedrijven is geen garantie dat het goed is gedaan en goed blijft. Er is altijd een gulden middenweg en dat is niet die 10 mille :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131

Ook is dit nog een mogelijkheid. Prijs rond de 5000 euro voor 2 assen.

Geen Ebay wel made in Russia.

voin4x4.ru

IMG_8424.JPG

IMG_8425.JPG

IMG_8427.JPG

IMG_8428.JPG

IMG_8432.JPG

IMG_8433.JPG

bewerkt door michel1972

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DutchMud    9

Zal ze voor je ophalen in Reno over 3 weken. Moet je alleen tot april wachten en zien of ze in me koffer passen. Soms wel heel erg blij met de junkyards die wij hier hebben. Full size axles voor $95 per stuk. Heb niet veel te klagen wat dat betreft 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131
17 hours ago, REAL STRANGLER said:

He Mich, 

Jongen toch, je hebt gelijk, als ik in Reno woonde ging ik vast wel even kijken bij deze meneer.

Tot die tijd moet ik het gewoon hebben van betrouwbare leveranciers en ja, dat kost geld. Zie bv..https://teraflex.com/shop_items/5776eebc56d70ed4939ddaae

Siert.

Kijk Siert speciaal voor jou gevonden in Frankrijk bij een bedrijf. Dat is aan te rijden ( 1200km ) en kan je het zelf checken en gelijk meenemen en dan nog steeds betaal je voor 2 assen 5000 euro ipv 10000 euro of 2600 euro per as.

http://www.jeeperstore.com/occasion-pont-avant-dana-44-version-rubicon-ratio-4-10-jeep-wrangler-jk.html

http://www.jeeperstore.com/occasion-pont-arriere-dana-44-hd-version-rubicon-ratio-4-10-jeep-wrangler-jk.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
michel1972    131

Realiteit is, dat er niet veel mensen zoals Roo zijn die effe 10000 euro of meer in hun jeep stoppen en het laten inbouwen. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd he uiteindelijk. Bekijk het van de positieve kant. Stel hij koopt die vooras en er moet wat aan gedaan worden komt hij uiteindelijk bij jou. Dan reviseer je die vooras en dan ben je nog steeds minder kwijt als een nieuwe. Dan is de klant tevreden en jij hebt inkomsten. Zo is het een win win situatie voor iedereen. Tenzij jij liever alleen klanten wil die 10000 euro of meer te spenderen hebben dan snap ik dat ook hoor maar die groep mensen is heel schaars en bijna met uitsterven bedreigd :D

bewerkt door michel1972
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden