rado Geplaatst June 11, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2017 Het expansievat van mn 5.9 is niet meer helder. De koelvloeistof lijkt vermengd met olie. Ik heb de laatste 10.000 km geen olie hoeven bijvullen en hetzelfde geldt voor de koelvliestof. Alles blijft schitterend op pijl. Wellicht 1 keer een halve liter olie hoeven bijgooien. Ook geen witte pluimen uit de uitlaat. Is het ondanks dat het oliepijl op niveau blijft iets om wat aan te doen of gewoon doorrijden en geen zorgen maken? Graag advies.... 😁 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst June 11, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2017 Blikje coolant leak erin gedaan? Dat komt bij mij op als je het zo beschrijft....Geen paniek, dat geeft ook de zwarte smurrie in tankje als het wordt gemixt, nieuwe radiator erin, de boel goed spoelen en eventueel nieuw expansie vaatje, andere conclusie lijkt mij geen beste...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst June 11, 2017 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2017 Geen opkopers over de vloer gehad?? 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rado Geplaatst August 11, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2017 koelvloeistof geflushed. blijft mooi helder nu. wel ondanks "bleeden" van het koelsysteem bij starten wat geborrel tpv de kachelradiator. vrij irritant! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurjen Geplaatst August 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2017 Dat borrelen achter het dash bij de kachel heb ik ook in mijn 4.0L. Het klinkt idd alsof je koppaking is gaan hemelen, zonder echter de schadelijk effecten...Ik heb dit geluid ooit in mijn Opeltje Kadett gehad en dat kostte mij destijds wel 750 pietermannen incl. vlakken kop.Dat borrelen gaat overigens vanzelf weg als de motor/koelvloeistof flink op temperatuur is gekomen. De airco werkt wel. Het systeem is al eens onder druk gezet om te zien of er ergens een (klein) lek zat maar dat was niet het geval. Lijkt alsof er in de loop van de tijd (die van ons staat lang stil) lucht bij komt. Brengt mij dit koelgedoe op een andere vraag : wat is het verschil tussen de originele en erg dure Mopar koelvloeistof en een specifieke voor 4x4 voertuigen nieuw ontwikkelde koelvloeistof van een ander merk? Die ook (weet ff niet precies welke meer, moet ik opzoeken) aan bijzondere specificaties voldoet. En een stuk betaalbaarder is.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.