Spring naar bijdragen

Wrangler yj 4.2


cybie
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen,

 

ik ben nieuw op het forum maar volg dit hier al een tijdje.

Nu ik zal mogeljks mijn eerste wrangler aanschaffen. Maar had graag jullie

opmerkingen/raad eens gehad ivm de wagen waarop ik sta.

is een wrangler yj 1990.

4.2 135kw/184pk (zou aangepast zijn)

100.000km

er is een nieuwe uitlaat. Volgende is voorzien, hardtop, soft top, bikini top.

de binnendeuren zijn niet bekleed. wel 4 plaatsen aanwezig. 

hier kan je eigenlijk de volledige advertentie zien.

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/289038165?asrc=st|as

dus graag jullie advies over deze wagen. als er iemand deze wagen kent.

Shoot zou ik zeggen.

 

Nog een prettige zondag.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja , dat aangepaste zullen we maar geloven dan , het is en blijft wel de 4,2 carburateur versie , dus hoe je dan naar de 184 pk  komt ......:cry:

Het open lucht filter zal wel een heuuuul speciale zijn :frusty:

Zou achter de tranenplaten achterzijde en onder de tranenplaten vloer even extra aandacht schenken (roest vorming), verder ziet het er zo op de foto mooi uit.

Verder is de vraagprijs zeer fors te noemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had inderdaad de traanplaat reeds gezien. En was ook de opmerking die ik had.

Nu ivm de motor zie ik dit soms staan bij bepaalde wagens.  En eigenlijk zou ik het liefst de 4.0 l hebben van 1991. Maar deze zijn bijna niet te vinden. En deze moet ik wel nog dit jaar hebben. Want regeling in België zal mogelijks wijzigen vanaf volgend jaar. Dus als er iemand een weet staan zeg maar. Ik ben dringend op zoek.

 

Ivm de prijs. Zeggen jullie veel maar ik zie toch verschillende modellen staan die nog meer kosten op internet. Ik ben nu vooral op zoek op autoscout.be ,marktplaats.nl kapaza, mobile.de. als er nog plaatsen zijn waar er staan laat het mij gerust weten.

 

Reeds bedankt voor de info

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebben hier ergens gelijk in. Maar de jaarlijkse taks in België is voor deze 4.2l 30euro. Voor een tj van 2005 met een 2.4 16v motor. Is de jaarlijkse taks +-720 euro en eenmalige inschrijving 600 euro. Mocht ik een 4.0 tj kopen dat is de taks +- 2000 euro jaarlijks. Dus bij ons zit het verschil in de jaarlijkse taks. En lichte vracht is geen optie. En dringend is een groot woord. Ik wil deze dit jaar voor de oldtimer regeling en ben al een 6 maand op zoek naar iets wat ik wil. En is zeker niet zo eenvoudig. Voor mij is het een fun car. Als 2de wagen. En idd haast en spoed is zeker goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@steven de eerste staat op 15 km van waar ik woon. Maar draait niet. En in België moet de auto origineel zijn. Dus risico voor de keuring. Er zou nog 1000€ werk aan zijn. 

 

En den 2 den is ook wel goed maar is het lichte vracht en nog geen 25 j. Dus taks is rond de 2 a 3000 per jaar. Voor 4 stoelen. Ja wetGeving in België is geen cadeau. Nu zou eigenlijk wel eens willen weten wat het verschil is tussen kosten van een tj en yj. Want ik wil gewoon een fun car voor 4 . Voor sporadisch gebruik. Het verbruik lig ik in principe niet wakker van. Maar als ik jaarlijks 2000 kosten heb aan een yj en bv voor een tj 500. Ja dan is de keuze ook vlug gemaakt . 

 

Bedankt om hier mij verder in te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei steven:

Ik woon zelf ook in België. Zag pas later dat die van 96was... Is een nette cj7 geen optie?

Cj7 nee. Zou een yj of tj moeten zijn. En ik dacht een 4.0 of 4.2. wil gewoon mooie geluid en een beetje  Power. Maar een tj 2.4 16v is nog te doen qua taks. Alleen heb ik met nog geen enkele gereden. Met een wranglee Unlimited 2.8 wel. En dit was aanvaardbaar maar gene bof. Dus dacht ik aan de yj. Maar spreek mijn gerust tegen. En deze op autoscout vond ik te doen. Prijs is 9500. :-). En voor een yj wil ik niet meer betalen eigenlijk. 

 

Het is niet evident en het is all about the money

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei michel1972:

Die in Nederland staat is ook niet origineel. Dan komt tie toch ook niet door de keuring heen in België met die bodylift, grotere banden en bredere velgen?

Als hij gekeurd is in Nederland kan hij wel geïmporteerd worden. 

Weet er iemand de onderhoudskosten van een yj toz van tj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De onderhoudskosten van een YJ en een TJ ontlopen elkaar niet zoveel.

Zal afhangen van de staat van onderhoud bij aanschaf, het zijn oude auto's dus km metrage en onderhoudsgeschiedenis zijn bepalend.

Waar heeft de auto zijn leven doorgebracht, aan zee roesten en rotten ze vaak veel sneller dan elders.

Be jij zeker van dat importeer verhaal?

Ik heb de afgelopen jaren diverse jeeps verkocht naar Belgie, exporteren is geen probleem.

Volgens mijn kopers, moest in elk geval de bodylift eronderuit voor de keuring in Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik de conclusie maak. Is deze jeep dus niets interessant.

Prijs niet correct. En kijken voor een 4.0 l. Of een recenter model met een 2.4 motor. Want deze is niet correct aangegeven. 

Als ik de verkeerde conclusie maak. Meld het mij gerust.

Nu als er iemand te koop heeft staan of weet. Laat het mij gerust weten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minutes ago, cybie said:

Dus als ik de conclusie maak. Is deze jeep dus niets interessant.

Prijs niet correct. En kijken voor een 4.0 l. Of een recenter model met een 2.4 motor. Want deze is niet correct aangegeven. 

Als ik de verkeerde conclusie maak. Meld het mij gerust.

Nu als er iemand te koop heeft staan of weet. Laat het mij gerust weten.

 

Het hangt er vanaf wat je wil, belastingvrij in Belgie is dus een een 4.2 van 90 of ouder.

Een fijne wrangler motor is een 4.0 ho en die is niet belastingvrij, 

Als je kiest voor een 4.2, dan beter een CJ, daar hoort die motor in.

In Nederland zijn die 4.2 niet belasting voordelig en dus een stuk minder waard dan die 10k van die in Belgie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 4.0HO zijn zeer zelden van 91. en de reden van spoed is de regeling die volgend jaar verandert in Belgie.

Dan kan ik het volledig vergeten. Ik weet nog een 4.2 staan in NL maar de koper heeft hem nog maar enkele weken en

doet hem terug weg. Deze komt van de garage Sunshine. Is deze betrouwbaar. 

Of kennen jullie betrouwbare Jeep dealers in NL. Wat is de zoekplaats in NL voor zoiets.

Autoscout, mobile of marktplaats.nl. zijn er nog sites om te zoeken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HIer nog eentje. wat vinden jullie van deze. Weet eigenlijk niet als dit hier de correcte locatie is. Anders sorry hiervoor.

http://www.mobile.de/nl/Auto/Jeep-Wrangler-4.0-Einzelst%C3%BCck-Big-FOOT-CHROM/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,ms1:12600_11_,prx:15000,mlx:150000,pwn:96,dmg:false/pg:vipcar/227279950.html

Wat vinden jullie van de wagen en van de prijs. Persoonlijk vind ik de prijs een beetje boven mij budget. Maar niet in vergelijking met de 4.2.

Wel een betere keuze en de wagen op zich ziet er ook wel beter uit. ander nadeel staat wel een eindje ver.

 

Weet er iemand wat dit kost om een wagen te laten afkomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Michel, Ik heb inderdaad weinig ervaring in automechanica/carrosserie. Maar mogelijks wel iemand die zou meegaan met ervaring. 

Het enige die mij vertrouwen geeft (als dit te vertrouwen is). Is dat hij bij een redelijke autohandelaar staat en geen particulier. Daarom dat ik hier jullie advies vraag.

Weet dat dit niet te doen is op foto's. Maar soms zien jullie iets dat ik niet zie. 

En ivm de wetgeving zijn er in Belgie(vlaanderen) idd nog enkele onzekerheden. Nu op vandaag is het zo dat deze wagen als oldtimer kan worden ingeschreven. en de verlaagde tarieven genieten. En dit zou normaal zo blijven.

En volgens verschillende bronnen gaan ze dit vanaf 2017 ten laatste 2018 wijzigen (van Europa is 2018 de deadline). En de wijziging dat dan gaat zijn is dat de wagens 30j moeten zijn. Volgens de douane is 30j nu al de maatstaf bij import. maar voor de biv niet. Dus dat is een soepje voor het ogenblik en niet 100% duidelijk. Maar ja dat is Belgie natuurlijk. Ze maken van alles een soep ivm wetgeving. 

En ja soms moet je een risico nemen om iets moois te hebben. Ik ben nu al reeds enkele maanden op zoek, en een 4.0L van '91 in goede staat komt niet zoveel voor. zeker niet in Belgie. En de prijs varieert hier rond de 11000€. Is idd absurd als je ziet dat een tj evenveel kost. Maar ja, dat is vraag en aanbod dat hier speelt natuurlijk. Een porsche oldtimer gaat soms ook duurder dan een nieuwe en zeker al over de prijs van wat hij gekost heeft.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michel, ik heb nog met een unlimited van 6jaar oud gereden. Ale enkele keren niet continu. En nogmaals mijn bedoeling van de wrangler is een funcar. Er zijn er die een moto kopen om eens een toertje te doen. Ik zou een wrangler willen om eens een toertje te doen. Alleen of met het gezin. Mogelijks ook aan locale oldtimer meetings eens mee toeren. 

De wrangler is pure fun niets meer en minder. Dus de km gaan zeker niet veel zijn. Daarom wil ik een correcte wrangler met een stoere indruk en mooi motor geluid.

En de power is geen hoofdzaak maar wil toch ook geen slak. En daarom oldtimer voor de taksen. Het is niet als eerste wagen of als 2de wagen maar als plezier in het weekend en soms in de week. Ik zou inderdaad eens willen rijden met een 2.5 , 4.2 of 4.0l. Maar dit is niet simpel kan niet naar een dealer gaan om eens een testritje te doen. Ik moet het hebben van jullie reacties en commentaren. En voor iedereen is dit inderdaad wel anders. Maar ik ben dan wel iemand die voor het beste wil gaan.  :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 6 jaar oude Jeep is wel even andere koek dan een '91 YJ .....

Iets met hel en hemel..,

Rijd eerst maar eens met een YJ , als je er voor het eerst in rijdt dan denk je waar ben ik aan begonnen, maar het wendt snel hoor en dan weet je niet beter en gaat ie met de dag fijner rijden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...