Spring naar bijdragen

Elektische stoel !


Bartman
 Share

Recommended Posts

Is misschien een beetje raar maar sinds het Jeepcamp werkt mijn elektrische stoel niet meer, blink.gif ja ik weet dat ik daar blij mee moet zijn maar ik heb alle zekeringen nagekekenen die zijn allemaal OK. Het vreemde is dat als ik de spanning op de connector meet die ongeveer 8 volt is. O ja ook m'n grootlicht doet het niet als ik gewoon ff wil lichten maar wel als ik de dimlichten aan heb. weer z'n lekker Jeep probleem iemand tips ? huh.gif

O, ja de stoelen zelf werken wel heb ik ff geprobeerd door er 12 volt op te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Bartman@Sep 20 2005, 10:48

Is misschien een beetje raar maar sinds het Jeepcamp werkt mijn elektrische stoel niet meer,  blink.gif ja ik weet dat ik daar blij mee moet zijn maar ik heb alle zekeringen nagekekenen die zijn allemaal OK. Het vreemde is dat als ik de spanning op de connector meet die ongeveer 8 volt is. O ja ook m'n grootlicht doet het niet als ik gewoon ff wil lichten maar wel als ik de dimlichten aan heb. weer z'n lekker Jeep probleem iemand tips ? huh.gif

O, ja de stoelen zelf werken wel heb ik ff geprobeerd door er 12 volt op te zetten.

<div align="right">

Kan wederom een corrosie probleem zijn .

Heb daar iemand afgelopen week op gewezen en zei dat het nu weer goed is .

Het zou dus zo maar kunnen dat het door modder en zand bij jou ook zo is , je zegt ook al ,,na jeepkamp,, zou dus niet zo gek zijn , krijgt zo geen/slecht contact misschien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo vanochtend op onderzoek geweest, de connectors die ik los kon krijgen met contactspray bewerkt zekeringen nogmaals geprobeerd. Helaas niets geholpen maar de stoelen heb ik weer aan de gang. Ik hen gewoon en nieuwe draad die ik al in de middenconsole had liggen doorgetroken naar een van de stoelen en daar op de plus aangesloten en het zaakje werkt weer. Ja ik weet het dit verdiend niet de schoonheidsprijs jammer dan ! Het seinen van de koplamen doet het nog niet maar dat laat ik maar ff, weet iemand toevallig of dat een APK probleem is ? Het grootlicht werkt wel als je dimlicht aanstaat.

Bedankt voor de tips !

Laterrrrrr

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ff update :

Wil mijn vrouw afgelopen zaterdag ochtend weg ( drie kinderen achterin ) belt ze me op : JE AUTO START NIET !! mad.gif ( is haar auto ) dus ik erheen....accu leeg dan zal dat draadje wat ik gemaakt heb we wat stroom lekken. snap ik nie want staat geschakeld over het contact. Ik draadje doorgeknipt en startkabels erop en lopen. Nou komt het mooiste, rij ik vanochtend weer in de Cherokee en probeer ik voor de gein de stoel eens wat denk je doet het gewoon !! huh.gif It's a Jeep thing !! laugh.gif

Groeten Bart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Wil geen nieuw onderwerp starten dus probeer het zo. Mijn linker voorstoel wil niet meer naar achteren voor de rest doet alles het (kantelen hoog laag voren). Ik dacht dat ligt aan de connector dus die onder de stoel losgehaald en schoongemaakt maar dat is dus niet de oorzaak. Any idea's? (voor iemand met twee linkerhanden hehhehe).

Grtz,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad ...elke functie van de stoel heeft zijn eigen motortje (3 stuks).

Waarschijnlijk een van de motortjes stuk / borsteltjes / slecht contact / of het flexibele asje van de motor naar het stangenstelsel ??

ff slopen dus...stoeltje eruit en alles ff sjekke

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks. Was er al bang voor :-) Maar zal het morgen dan proberen (zag onderaan twee connectoren).

update: geluk bij een ongeluk ik had de binnenverlichting aangelaten omdat ik de avond ervoor toch die stoel los wilde maken. Gevolg de ochtend erna lege accu en niet meer aan te slingeren via een andere auto. Wegenwacht gebeld :-( die dus meteen naar mijn stoel keek en het euvel achterhaalde en soort van oploste door de schakelaar om te draaien :-) Hulde. NU moet ik alleen op zoek naar een nieuwe schakelunit :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

In het kader van de stoelendans mijn probleem. Ik wil de stoel vervangen maar hij is zover naar achteren geschoven (en daarna ging de motor stuk) dat ik de achterste rechtermoer niet meer eruit krijg.

Heeft iemand hier een nette oplossing voor of kan ik de motor van de stoel redelijk makkelijk losmaken en vervangen.

Gruzkot,

Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, Jeepee had hetzelfde... iemand met doorzettingsvermogen gaat op de achterbank zitten en duwt de stoel met z'n benen naar voren.

Werkt. smile.gif

Als het motorje helemaal niets meer doet zal dat duwen wel erg zwaar worden door de overbrenging in de stoel...

Bij mij draaide de motor wel mee maar liep het wormwiel niet goed en dus bleef de stoel stilstaan. Met wat duwen en trekken tijdens het bekrachtigen van het motortje kwam de stoel voldoende naar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het motorje helemaal niets meer doet zal dat duwen wel erg zwaar worden door de overbrenging in de stoel...

Bij mij draaide de motor wel mee maar liep het wormwiel niet goed en dus bleef de stoel stilstaan. Met wat duwen en trekken tijdens het bekrachtigen van het motortje kwam de stoel voldoende naar voor.

Spanning rechstreeks op de motor zetten (meestal zijn de schakelaars verrot)

(ik heb eventueel nog wel stoel-frames liggen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...