Spring naar bijdragen

Automaatbak Flushen


tdm
 Share

Recommended Posts

Volgens mij gaat er bij het flushen van de automaat eerst een reinigingsvloeistof door en daarna nieuwe olie net zolang tot er schone olie aan de andere kant uitkomt. Het filter wordt daarbij uiteraard vervangen. Zo heb je een volledig schoon systeem en zal de bak weer lekker vloeiend schakelen. ik wil het voor mijn GC (zie topic) laten doen. Deze behandeling kun je ook met je koelsysteem laten doen zodat dat ook weer helemaal schoon is.
Uiteraard dan niet met olie.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On ‎10‎-‎2‎-‎2016 at 4:24 PM, tdm said:

Heeft iemand ervaring met het flushen van de automaat,, en waarom dat evt. nodig zou zijn en hoe zit het met de koppelomvormer en het filter.

Ik lees hier verschillende ervaringen/meningen over op ander forums dus vandaar dat ik het maar op mijn eigen forum vraag.

Door het flushen wordt de koppel omvormer ook gespoeld dat is ook het voordeel tov verversen, filter altijd vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, Ivo said:

Door het flushen wordt de koppel omvormer ook gespoeld dat is ook het voordeel tov verversen, filter altijd vervangen.


Dat is hem juist, de meeste aanbieders flushen het systeem voor €300,- en vervangen dan het filter niet. Qua arbeid stelt flushen niks voor, 2 leidingen bij de oliekoeler los maken en aansluiten op de machine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 hours ago, jofer said:

Ik heb van monteurs gehoord dat ze het liever niet doen.

Er gaan verdacht veel automaten van jeep kapot na het flushen.

Als je flushed met de voorgeschreven olie kan de bak daar nooit van stuk lopen. Zelf de nodige bakken geflushed ook andere merken dan Jeep nooit problemen gehad.

Ik flush niet met reiniger maar met automaatolie, 2 keer gehad dat na enkele weken de olie weer vuil werd en een 2e keer moeten spoelen maar deze bakken haden bijna zwarte olie voor de eerste flush en hier konden de filters niet van gewisseld worden. Veel voorwiel aangedreven auto's hebben de filters inwendig en zijn niet eenvoudig te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Twee jaar geleden bij aankoop van de WK 3.0 CRD met ±200.000 km, de automaat (mercedes-bak) laten flushen wegens trillingen bij 2000 toeren en wat aarzelend schakelen. Daarna was het probleem over.

Nu, 70.000 km later, komt het weer langzaam terug, maar niet echt storend. Eerdaags maar weer eens opnieuw laten flushen.

Overigens vind ik het niet een echt fijne bak, maar dat heeft met het flushen niets te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...