Spring naar bijdragen

Uitlaat Zj Niet Leverbaar


Recommended Posts

5,9 uitlaat is inderdaad niet meer leverbaar met de chrome sierstuk. Giva had je eindpijp van een 5,2 als alternatief aan moeten bieden ipv weer de makkelijke 'pech, niet meer leverbaar'. 

Bij Boris (linkje hierboven) ben je in ieder geval een stuk goedkoper uit, en de chrome sierstuk kun je zo over lassen  :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine toevoeging...... Het achterste deel van de uitlaat van een 5.9 is dikker dan die van een 5.2 (vanaf de cat naar achteren). Dat betekent dat ondanks het feit dat een 5.2 uitlaat fysiek past op een 5.9, het geen 'officiele' vervanging is ervan.......

Ik begrijp de 'niet meer leverbaar' dus wel, al was het netjes geweest je de mogelijkheden te vertellen.

 

Vraag is of het een probleem is dat je een iets dunnere uitlaat monteert.

Ik heb de uitlaat van mijn oude 5.2 ook bewaard om in ieder geval iets te kunnen monteren in geval van nood.

 

De vraag is ook wat de reden is waarom je een nieuwe uitlaat nodig hebt.

Is hij afgekeurd bij de APK en heb je NU iets nodig. Dan is het monteren van een 5.2 uitlaat een optie. Tijdelijk afhankelijk van hoe belangrijk je het vindt.

Heb je meer tijd, dan kun je een uitlaat op maat laten maken of er een andere optie overwegen. Via Ebay bijv. (al is die ook geen 3")

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop centjes voor een stuk pijp en een dempertje. Kun je beter voor de Kolak exhaust gaan, krijg je een Magnaflow high flow cat, Flowmaster 50, 3" tailpipe (ideale diameter voor een 5,9) en een Magnaflow chrome tip voor $400,-. Ja, dan moet je het nog wel hierheen krijgen maar per container valt dat best mee.

 

Electric cutout valve voor de cat plaatsen, en je hebt beestachtig mooi geluid naar keus  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop centjes voor een stuk pijp en een dempertje. Kun je beter voor de Kolak exhaust gaan, krijg je een Magnaflow high flow cat, Flowmaster 50, 3" tailpipe (ideale diameter voor een 5,9) en een Magnaflow chrome tip voor $400,-. Ja, dan moet je het nog wel hierheen krijgen maar per container valt dat best mee.

 

Electric cutout valve voor de cat plaatsen, en je hebt beestachtig mooi geluid naar keus  B)

Ik heb ook naar zo'n cutout gekeken, misschien wel leuk voor de kerst :)

Ik plaats hem dan wel na de cat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine toevoeging...... Het achterste deel van de uitlaat van een 5.9 is dikker dan die van een 5.2 (vanaf de cat naar achteren). Dat betekent dat ondanks het feit dat een 5.2 uitlaat fysiek past op een 5.9, het geen 'officiele' vervanging is ervan.......

 

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zit dat verschil hem in bouwjaar (V8 van '93-'95 was iets dunner bij de tailpipe dan 96+) en niet tussen 5,2/5,9. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij zit dat verschil hem in bouwjaar (V8 van '93-'95 was iets dunner bij de tailpipe dan 96+) en niet tussen 5,2/5,9. 

Dat zou natuurlijk kunnen. Ik had een '95....... 

 

Van http://kevinsoffroad.com/techarticles/59_pricingandspecs.html :

-2.75" low restriction stainless exhaust w/3" chrome rolled oval tip

 

Dat klopt wel met wat ik op mijn 5.9 zie. Die heeft nog de originele uitlaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...