Spring naar bijdragen

Schokbrekers


Recommended Posts

Om te weten of ze eronder kunnen moet je kijken naar de bevestiging van je huidige schokdempers. Zit er bijv. een oog met bussen aan de onderkant of niet. En hoe zit de bovenkant vast? Met een pen of anders.

 

Ten tweede moet je de lengte weten van de schokdempers. Zowel ingeschoven als volledig uitgeschoven. Want als ze te kort zijn, gaan ze niet passen. Maar als ze te lang zijn ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bevestiging betreft is dit in orde, zal eens naar de lengte vragen. Meende dat op de bilstein site staat voor 2 tot 3 inch verhoogde Jeeps. Maar hoopte dat iemand dit type kende. Elk type heeft toch zijn eigen specs? Daar probeer ik nu achter te komen of dit type ook op de XJ kan. Wel op de ZJ schijnt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een XJ met 50-75mm (2-3 inch) lift passen perfect de 5100's met voor PN 24-185622 en achter PN 24-185639. Andere types (ZJ, TJ etc) hebben weer andere lengtes 5100's schokbrekers en je hebt ook 5100 versies voor hogere gelifte XJ's. Kortom niet alle 5100's passen op een 1-2" verhoogde XJ. Dus als ze eerder op een XJ zaten met een kleine lift zullen ze passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wat wijzer, deze shocks zijn voor een JK. 4 inch verhoging. Verkoper denkt dat ze wel onder een XJ passen met 2 inch verhoging. Ik krijg de lengte van de uitgerekte stand nog van verkoper. Ben benieuwd. Denk dat ik er binnenkort toch even ga kijken, is maar 8 km. Wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alleen de lengte uitgeveerd is belangrijk, ook ingeveerde lengte.
Bijvoorbeeld de 2" XJ schokdempers van RE

                      Extended Length        Compressed Length
Voorzijde        24.49 inch                   14.67 inch
Achterzijde     26.51 inch                   15.69 inch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk, gaat niet passen dan. Front extended length is 72 cm is 28,3 inch. Ga ik verder zoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken en de adviezen. Weet nu waar ik op moet letten. Als jullie iemand weten die deze soort nog zoekt, voor 200 euro kon ik ze ophalen. Staan op marktplaats nr m950493870.

 

Groet Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...