Spring naar bijdragen

Wie Weet In Welke Richting Ik Moet Zoeken?


Recommended Posts

Beste medejeepers,

Heb al een tijdje een irritant probleem, tps inmiddels vervangen voor originele Mopar, stappenmotor(vrij nieuw, maar ga ik ook vervangen voor origineel), schoongemaakt, contacten gereinigd e.d. Pcm reset gedaan,lambda vervangen, maar dit blijft zich voordoen, bij korte ritjes, of na tussenstop, en dan vooral bij afremmen en bochten, begint ie te stotteren, hoor em duidelijk lucht aanzuigen, en rpm daalt naar net boven 0, beetje gas, en nog even pruttelen met benzine lucht en dan hersteld hij zich weer....ook als je em even stationair laat lopen begint hij lucht aan te zuigen, met bovengenoemd vervolg, wie weet waar ik het zoeken moet?, of wie had identieke problemen.Alvast dank voor reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er geen vacuum lek is, denk ik dat het volgende de oorzaak kan zijn,

De storing is dat warme motor bij lage toerentallen slecht gaat lopen, op het moment dat hij slecht gaat lopen hoor je een aanzuiggeluid.

Bij veel gas geen probleem.

Het lambda circuit geeft de computer info en deze regelt o.a. aan de hand van die info het brandstof mengsel.

Als de computer te veel lucht bijregelt (aanzuiggeluid), kan dat komen door verkeerde info van het lambda circuit.

De oorzaak kan o.a. zijn, een kapotte lambdasensor of een onderbreking in het circuit (draadbreuk of een doorgebrande zekering).

Je kunt bij obd2 live ( met lopende motor) de sensors uitlezen.

Het lijkt ingewikkeld, maar ik heb deze(inderdaad zeer irritante) storing twee keer meegemaakt en 1 keer was het een draadbreuk in de verwarmingsdraad van de 2e lambda en de tweede keer de zekering van de lambda verwarming(zekeringkast in de motorruimte) .

Ik heb er twee weken naar gezocht, dus kijk het even na, je weet maar nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tps origineel, stappenmotor niet(wel nieuw, en nog even gereinigd), maar inderdaad voortaan alles Mopar, die crown shit nooit meer, lambda, is toen een speciale ingezet uit de states, nadat de de eerdere vervanging bleef storen ( ..., maar ga maandag de hoofd remcilinder nakijken, dat zou na wat nadere info, dus inderdaad kunnen, dus dank ook Ab voor het meedenken, ga gewoon alles af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...