Spring naar bijdragen

Andere verhoudingen steken


wrangler_tj
 Share

Recommended Posts

Ik ga 4.10 verhoudingen steken in mijn Jeep Wrangler TJ 4.0l dit gecombineerd met een super 35 kit met Ox-locker.

Ik zoek info over het zelf installeren van de verhoudingen, heb reeds wat binnen via het net, maar zoek nog specifieke info.

Of als er een mede jeeper is die dit reeds gedaan heeft graag bericht.

Indien deze persoon wilt helpen ben ik bereid hiervoor een vergoeding te regelen.

Maar de bedoeling is toch dat vooral ik het werk doe om het zo te kunnen leren.

Dus alle info is gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kogel is door de kerk, ik ga het zelf PROBEREN, binnenkort alles bestellen van onderdelen en meetapparatuur en dan tegen de winter het spel opengooien en 4.56 gears plaatsen.

Moest er zich toch iemand kandidaat stellen om te helpen.... GRAAG!!

Dit natuurlijk tegen een passende vergoeding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Het is zover, volgende week worden de verhoudingen 4.56 gestoken met

achteraan een detroit locker met super 35 kit en vooraan met een ox-locker.

Heb alle speciaal gereedschap en instructies bij de hand.

Dus ik ga het zelf doen, maar een helpende hand die er nog iets van kent

zou geweldig zijn. Dit natuurlijk tegen een passende vergoeding.

Mocht er iemand volgende week maandag/dinsdag tijd hebben om te

helpen graag, anders doe ik het alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond het begin gemaakt.

Ox-locker geassambleerd en ringwiel erop gemonteerd.

Is goed bekeken hoe dit werk en dit lijkt mij redelijk robuust en mud/rockproof.

Daarna detroit locker voorzien van ringwiel.

Lijkt mij praktisch onverwoestbaar, als je dit vergelijkt met de standaard

drager is er een wereld van verschil.

Tot zover. Maandag begin ik met de achteras.

Heb spijtig genoeg geen kiekjestrekker voor foto's om jullie

met beelden bij te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nope, slaagt tegen had een garage met brug voor 2 dagen geleend en had bijna al

1 dag nodig om de achteras volledig te demonteren en te reinigen.

Ooit al eens geprobeerd om een wiellager van de achteras eruit te krijgen?

HET ZIJN KRENGEN DIE MUURVAST ZITTEN!

Alle 2 kapot getrokken met een lagertrekker, maar na 2 uur zwoegen

ze er toch uit gekregen. Monteren van de nieuwe duurde 2 minuten.

Heb hierna toch de hulp ingeroepen van een techneut.

Volgende week heb ik terug tijd om verder te doen en af te werken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Howkee, alles zit erin.

Alles zit erin behalve de kabel en knop van de Ox locker, de kabel blijkt kapot te zijn.

Maar wat heb ik geleerd.

Trek er VEEL tijd voor uit, veel ontvetter voor alles mooi prober te maken, zorg voor een schone en verwarmde

werkplaats, heb uren geduld, zorg voor het juiste materiaal en misschien wel het belangrijkste ZORG DAT ER IEMAND BIJ IS DIE ER IETS VAN KENT en daarna monteren maar!

Ik heb het toch wel iets onderschat en had dan ook meteen het meest uitgebreide pakket, dus alle lagers, oliekeringen, steekassen, lockers en verhoudingen dienden vervangen te worden, het voordeel is dat alles nu ineens gebeurt en maar dit ook tegelijk het moeilijkste was.

Maar al bij al blijft een verhouding of locker steken DOENBAAR, je moet je er enkel aanzetten.

En nu maar hopen dat alles heel blijft.

Het belangrijkste: hij trekt nog lekker door in zijn 5e versnelling met 33" banden, de 1e versnelling

is super kort (eerste weg aan verkeerslichten) en veel plezanter om te rijden, wat een kracht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat wordt ook mijn volgende upgrade.

4.10 gears (cj met 4.2 en 33-ers)

Heb nu 2.73 blink.gif

wil er gelijk een arb in achter (moet anders een nieuw dif huis kopen)

Een gewone locker is geen optie aangezien mijn vriendin nu en dan met de jeep rijdt en ik wil niet dat ze raar de bocht doormoet.

Ga de werken niet zelf doen aangezien ik af fabriek met een montagefout ben geleverd: 2 linkerhanden....

Iemand nog tips of opmerkingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat wordt ook mijn volgende upgrade.

4.10 gears (cj met 4.2 en 33-ers)

Heb nu 2.73 blink.gif

wil er gelijk een arb in achter (moet anders een nieuw dif huis kopen)

Een gewone locker is geen optie aangezien mijn vriendin nu en dan met de jeep rijdt en ik wil niet dat ze raar de bocht doormoet.

Ga de werken niet zelf doen aangezien ik af fabriek met een montagefout ben geleverd: 2 linkerhanden....

Iemand nog tips of opmerkingen?

Indien je 4.10 gears wil steken, ken je dan niet beter een achteras van een yj steken in de plaats

van alles te veranderen.

Ik neem aan dat jouw achteras een AMC20 is, deze hebben een zeer groot kroonwiel en pignon

en zijn daardoor sterk, maar ik denk dat een andere achteras voor jouw een pak goedkoper gaat uitkomen

aangezien de YJ assen toch wel goedkoop 2dehands te vinden zijn.

Trouwens een nieuw diff huis is niet de kost +/- 50 dollar voor een nieuw. En achteraan kan je perfect

een oersterke detroit zetten, dit ga je bijna niet merken en is uiteindelijk sterken en pakken goedkoper dan een arb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien je 4.10 gears wil steken, ken je dan niet beter een achteras van een yj steken in de plaats

van alles te veranderen.

Ik neem aan dat jouw achteras een AMC20 is, deze hebben een zeer groot kroonwiel en pignon

en zijn daardoor sterk, maar ik denk dat een andere achteras voor jouw een pak goedkoper gaat uitkomen

aangezien de YJ assen toch wel goedkoop 2dehands te vinden zijn.

Trouwens een nieuw diff huis is niet de kost +/- 50 dollar voor een nieuw. En achteraan kan je perfect

een oersterke detroit zetten, dit ga je bijna niet merken en is uiteindelijk sterken en pakken goedkoper dan een arb.

Een dana 35 is geen optie. Heb nl een smalle amc 20 en wil niet breder gaan ivm keuring. Heb al one piece steekassen in mijn as zitten. als ik een dana 35 even sterkt wil dan moet ik daar opnieuw ander steekassen insteken.

Detroit was mijn voorkeur maar wil een uitschakelbare locker omdat mijn madam ook met de jeep rijden en ik niet graag zo hebben dat ze dwars door de bocht vliegt. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...