Spring naar bijdragen

Start En Alarm Probleem


eddepet
 Share

Recommended Posts

Dag Forum, helemaal nieuw hier. Nu de gelukkige eigenaar van een jeep Cherokee KJ 2003 3.7 V6.  Particulier gekocht met de historie vanaf 2009 met bonnen en alles. auto is goed onderhouden. Rij er nu een dikke maand probleemloos in.

Heb nu het volgende probleem:

 

Auto ontgrendeld, stap in en wil starten. Motor start niet, lampjes dashboard branden wel. Nog een keer starten maar motor blijft dood. Nog een keer knopje aan de sleutel ingedrukt voor de startonderbreker maar nog steeds niks. Lijkt wel of er iets op tilt slaat want ik hoor de sloten van de portieren rommelen en aan en uit gaan. Alles nog een keer gedaan, nog steeds  niet starten. Uitstappen, deuren dicht, en weer op slot gedrukt. Gaat niet en het alarm gaat af. Druk nog een keer , alarm stopt maar deuren niet open. Alles nog een keer over gedaan, na 2 keer alarm gehad eindelijk weer deuren open. sleutel in contact en weer niks. de lampjes van de richting aanwijzers blijven heel vaag en zacht knipperen. Kortom, mijn buurman gebeld voor startkabels (was gelukkig maar een paar straten verderop)  startkabels aangesloten en auto start, maar motor blijft niet draaien, valt direct uit na 2 sec of zo. Na een paar keer proberen en en ook weer in en uit gestapt , vergrendeling er op en weer af bleef de motor draaien. En de radio deed het niet meer. Die had ik daarvoor nog op code zien staan. Dus wij naar huis, onderweg begon "abs" en "brake"  lampje te branden. Vond ik wel heel vreemd.

Thuis aangekomen, motor uit. Daarna weer niet starten. Startkabels er op , wel starten maar motor blijft weer niet draaien. Nu is dus onderhand de accu leeg en probeer te starten via losse accu. Motor start maar blijft niet lopen en de radio blijft dood. 

 

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? 

 

Groeten, Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is zit er een kleine chip bij van je alarmsysteem. Daarmee kun je deze resetten. Als de wagen nieuw is wordt er maar 1 van meegeleverd, en helaas raakt deze regelmatig kwijt waardoor deze vaak niet bij de 2e/3e eigenaar terecht komt. Is een vierkant klein zwart blokje met 2 pinnetjes eraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is zit er een kleine chip bij van je alarmsysteem. Daarmee kun je deze resetten. Als de wagen nieuw is wordt er maar 1 van meegeleverd, en helaas raakt deze regelmatig kwijt waardoor deze vaak niet bij de 2e/3e eigenaar terecht komt. Is een vierkant klein zwart blokje met 2 pinnetjes eraan.

Die heb ik er gelukkig bij, gevonden in de map. Bij het stuur heb ik zo'n lampje zitten waar het in past. Is daar nog een speciale procedure voor of gewoon insteken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niet, hoe doe ik dat en welke foutcodes moet ik op letten?

 

Je steekt de sleutel in het contact, 3 keer achter elkaar omdraaien maar niet starten. Dus gewoon alles aan zetten. Dan krijg je in je km stand de codes te zien. De codes beginnen altijd met de letter P gevolgt door 4 cijfers. En dan kan je hier de betekenis van de codes opzoeken klik

 

Er zijn ook een hoop aps voor te krijgen voor op je telefoon of Ipad. Sommige geven alleen de betekenis van de code weer, maar sommige ook met een korte uitleg van de oorzaak. Die ik heb op mijn Iphone heet gewoon "Fault Codes" en die geeft de meest uitleg.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3x omdraaien methode werkt niet altijd, zoals bv bij mij. Hij checkt dan alle dingetjes, gaat leuk piepen, enzo....

heb daarom een odb bluetooth ding gekocht icm torque app.

 

Welk jaar is die van jou? Ik heb laast gelezen dat die methode niet werkt bij het nieuwe model KJ's vanaf 2005

 

 

Ja ik heb zelf ook een OBD scanner. Geen bleutooth maar gewoon met snoer. Dat is toch het fijnste. Krijg je ook meer uit als de 3x draai methode

bewerkt door cherokee'94
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...