Pieter775 Geplaatst June 16, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2015 Jeepers, Mijn Jeep hangt na belanding voor vakantie zo'n 4 a 5 cm lager. Gevolg is dat mijn caravan aan de voorzijde erg lag hant. Nu dacht ik aan hulpveren die verhogen de wagen toch ook zo'n 3 cm ? Of de Jeep 2"liften. Ik heb geen ervaring met het liften van 2". Wie kan mij tips geven of heft ervaring met hulpveren en liften? Websites waar ik iets kan vinden zou fijn zijn. Dit uiteraard via pm. Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 Waarom via PM? Misschien zijn er nog wel meer forumleden hierin ge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst June 17, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 (bewerkt) Omdat ik dacht dat we geen reklame mochten maken zoals bv bedrijven te noemen in de reactie :-) June 17, 2015 bewerkt door Pieter775 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ieism Geplaatst June 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 Bij mij zitten er hulpveren in achter (eigenlijk wil ik ze er uit hebben maar dat is nog best wat werk), ik heb wel het idee dat de auto achter een stuk hoger staat. Maar vooral is een hulpveer stijver, en een 2" lift eigenlijk niet omdat je dezelfde veren gebruikt. Best kans dat als je er gewicht op zet dat de achterkant dan alsnog gaat hangen. Als je de hoogte van de bovenkant van de bal van je trekhaak even opmeet, kan ik dat ook hier doen dan weeet je het precies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst June 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 Voor laadvermogen heb je veren nodig met een andere stijfheid, niet zozeer langere. Stijvere veren komen je (onbeladen) rijcomfort niet echt ten goede. Als je alleen zo nu en dan zwaar beladen bent dan is het een optie om luchtvering toe te voegen. Die pomp je alleen op wanneer je ze nodig hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst June 17, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 Hoogte van grond tot bovenkant kgel is 41cm dit ligt binnen de marge van 38 - 43 cm zoals de trekhaak leverancier melde. Na belading ligt deze ~4 cm lager. Opm: Er ligt bij wel een gastank in van 90L Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ieism Geplaatst June 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 Ik kom op 50cm bovenkant kegel Dit is met een wat grotere bandenmaat bedenk ik me net, maar volgens mijn berekening moet dat een centimeter of 2 tot 3 maximaal schelen. En bovendien ligt er bij niet echt meer iets achterin. Geen reservewiel en ook geen bank want het is een grijs kenteken. Niet echt vergelijkbaar dus eigenlijk. Ik zou gezien jouw meting eigenlijk toch hulpveren zoeken, want de hoogte is dus op zich al bijna goed, als hij niet 4 maar 2 cm zou zakken zou het al een stuk beter zijn. Als je een liftkit van 2" monteert ga je al naar 45cm en zit je buiten de marge van je leverancier, dus dat is niet echt een optie. Luchtveren is nog mooier maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 Reclame maken of een bedrijfsnaam noemen, daar zit nog wel een verschil in..... De gastank (vol zeker 100kg) telt natuurlijk aardig mee. Hulpveren die juist dat laatste stukje pas meewerken, zouden in mijn ogen de oplossing zijn. Geen comfort verlies bij normaal gebruik, en bij belading geen auto die achterover hangt. Luchtvering is ook een optie, maar duurder. Zo rond de vakantietijd komt deze vraag wel meer voor, heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst June 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 (bewerkt) Ik heb eens gekeken naar luchtvering en dat valt mij alleszins mee. Het hoeft ook niet een volledig geautomatiseerd systeem te zijn met electronische regeling, compressor, etc. Als je al een thuiscompressor hebt dan kom je een heel eind met een kitje met twee zakken en wat slangetjes en nippels. Voor de WJ vindt ik dat in de USA een RRP van $142. Beetje shoppen en je kunt goedkoper (Gevonden voor < June 17, 2015 bewerkt door FOTempel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst June 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 De gastank (vol zeker 100kg) telt natuurlijk aardig mee. Valt best mee, een litertje LPG is 0,54kg. Grote 100L tank waar dus maar 80L in zou 'mogen', zou dus een kleine 45 kilo wegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst June 17, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2015 Valt best mee, een litertje LPG is 0,54kg. Grote 100L tank waar dus maar 80L in zou 'mogen', zou dus een kleine 45 kilo wegen. de tank zelf is gemaakt van veren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst June 23, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2015 (bewerkt) Hulpveren (de HD variant) liggen eronder en de wagen is 7 cm omhoog gekomen ? Volgens de leverancier zou dit maar 4cm zijn. Ik vraag me af of dit goed gaat icm mijn schokdempers. Goed nu nog even de sleurhut erachter hangen om de hoogt te meten. June 23, 2015 bewerkt door Pieter775 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst July 1, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 Wie heeft een idee wat er fout gaat ? Ik heb de hulpveren geplaatst en als ik nu een beetje te snel over een drempel rij dan hoor de ik achter in de auto een harde klap alsof de veren geheel ingedrukt worden. vervolgens toch maar de schokdempers vervangen die horen bij een verhoging van 2". Helaas is de klap nog steeds aanwezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 Iemand onder de wagen laten kijken wat er gebeurd..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst July 1, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 Ab meld zich vrijwillig aan om onder te wagen kijken als je over een drempel rijd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst July 1, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2015 :D :D Ik zal vast een hondje regelen met een sleep touw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ieism Geplaatst July 2, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2015 Even met een paar vriende in de achterdeuropening gaan staan en springen. Dan kijken wat er gebeurt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst July 8, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2015 De hulpveren zijn het probleem. Bij het inveren is de veer geheel ingedrukt en werkt dan niet meer als veer :-( 2" verhogings set gekocht eronder gezet en alles is weer oke. Aan die HD hulpveren heb ik dus niets meer. :-( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ieism Geplaatst July 9, 2015 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2015 Toch vreemd, dan zijn het niet de juiste veren geweest en moet je je geld terug vragen. Bij mijn GC werken de veren nog gewoon, ook bij overmatig snel genomen verkeersdrempels en andere obstakels. Maar prettig dat het toch opgelost is voor je vakantie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.