Spring naar bijdragen

Advies: Jeep Verhogen Of Hulpveren


Recommended Posts

Jeepers,

 

Mijn Jeep hangt na belanding voor vakantie zo'n 4 a 5 cm lager. Gevolg is dat mijn caravan aan de voorzijde erg lag hant.

 

Nu dacht ik aan hulpveren die verhogen de wagen toch ook zo'n 3 cm ?

 

Of de Jeep 2"liften.

 

Ik heb geen ervaring met het liften van 2".

 

Wie kan mij tips geven of heft ervaring met hulpveren en liften?

 

Websites waar ik iets kan vinden zou fijn zijn. Dit uiteraard via pm.

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zitten er hulpveren in achter (eigenlijk wil ik ze er uit hebben maar dat is nog best wat werk), ik heb wel het idee dat de auto achter een stuk hoger staat. Maar vooral is een hulpveer stijver, en een 2" lift eigenlijk niet omdat je dezelfde veren gebruikt. Best kans dat als je er gewicht op zet dat de achterkant dan alsnog gaat hangen.

 

Als je de hoogte van de bovenkant van de bal van je trekhaak even opmeet, kan ik dat ook hier doen dan weeet je het precies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor laadvermogen heb je veren nodig met een andere stijfheid, niet zozeer langere. Stijvere veren komen je (onbeladen) rijcomfort niet echt ten goede.

 

Als je alleen zo nu en dan zwaar beladen bent dan is het een optie om luchtvering toe te voegen. Die pomp je alleen op wanneer je ze nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom op 50cm bovenkant kegel :huh: Dit is met een wat grotere bandenmaat bedenk ik me net, maar volgens mijn berekening moet dat een centimeter of 2 tot 3 maximaal schelen. En bovendien ligt er bij niet echt meer iets achterin. Geen reservewiel en ook geen bank want het is een grijs kenteken. Niet echt vergelijkbaar dus eigenlijk.

 

 

Ik zou gezien jouw meting eigenlijk toch hulpveren zoeken, want de hoogte is dus op zich al bijna goed, als hij niet 4 maar 2 cm zou zakken zou het al een stuk beter zijn. Als je een liftkit van 2" monteert ga je al naar 45cm en zit je buiten de marge van je leverancier, dus dat is niet echt een optie. Luchtveren is nog mooier maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reclame maken of een bedrijfsnaam noemen, daar zit nog wel een verschil in.....

De gastank (vol zeker 100kg) telt natuurlijk aardig mee. Hulpveren die juist dat laatste stukje pas meewerken, zouden in mijn ogen de oplossing zijn. Geen comfort verlies bij normaal gebruik, en bij belading geen auto die achterover hangt. Luchtvering is ook een optie, maar duurder.

Zo rond de vakantietijd komt deze vraag wel meer voor, heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens gekeken naar luchtvering en dat valt mij alleszins mee. Het hoeft ook niet een volledig geautomatiseerd systeem te zijn met electronische regeling, compressor, etc. Als je al een thuiscompressor hebt dan kom je een heel eind met een kitje met twee zakken en wat slangetjes en nippels. Voor de WJ vindt ik dat in de USA een RRP van $142. Beetje shoppen en je kunt goedkoper (Gevonden voor <

bewerkt door FOTempel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulpveren (de HD variant) liggen eronder en de wagen is 7 cm omhoog gekomen ?  Volgens de leverancier zou dit maar 4cm zijn.

 

Ik vraag me af of dit goed gaat icm mijn schokdempers.

 

Goed nu nog even de sleurhut erachter hangen om de hoogt te meten.

bewerkt door Pieter775
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wie heeft een idee wat er fout gaat ?

 

Ik heb de hulpveren geplaatst en als ik nu een beetje te snel over een drempel rij dan hoor de ik achter in de auto een harde klap alsof de veren geheel ingedrukt worden.

 

vervolgens toch maar de schokdempers vervangen die horen bij een verhoging van 2".

 

Helaas is de klap nog steeds aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vreemd, dan zijn het niet de juiste veren geweest en moet je je geld terug vragen. Bij mijn GC werken de veren nog gewoon, ook bij overmatig snel genomen verkeersdrempels en andere obstakels. Maar prettig dat het toch opgelost is voor je vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...